Как да се преборим с лошото храносмилане и подуването на корема

· 27.05.2016
Чай от мента, канела или джинджифил облекчават тези състояния, а портокаловият сок помага, ако сте преяли с мазна храна

Лошото храносмилане е проблем, който може да причини болки и подуване на корема, повръщане, диария и общо неразположение. То обикновено се причинява от яденето на тежки и мазни храни в големи количества, но може също да се дължи на употребата на алкохол, въздух, заседнал в храносмилателния тракт и други. Добрата новина е, че можете да се справите с лошото храносмилане и подуването на корема с помощта на някои прости натурални средства и съставки. Продължавайте да четете, за да разберете кои са те!

Един от най-често срещаните проблеми, свързани с лошото храносмилане, е подуването на корема, обикновено дължащо на въздуха, който се заклещва в храносмилателния тракт след твърде бързо хранене, пиене на газирани напитки или ако говорите, докато ядете. То причинява усещане за изключителна пълнота, сякаш стомахът ще се взриви, и дори дрехите стават прекалено тесни.

Но можете да се преборите с лошото храносмилане и подуването на корема с някои прости техники и промяна на хранителните навици. Искате ли да разберете как?

Съвети за предотвратяване на лошото храносмилане и подуването на корема

  • Яжте бавно и без прекъсване: важно е да си осигурите достатъчно време за ядене, да дъвчете добре и без прекъсване и да избягвате поглъщането на въздух между храненията, защото това е една от основните причини за подуване. Добре сдъвканата храна също така улеснява функцията на храносмилането.
  • Избягвайте да пиете газирани напитки: ако сте от хората, които пият сода или газирана вода, време е да я премахнете от ежедневното меню. Може да я замените с вода с лимон, обикновена вода, сокове или чай.
  • Разберете към кои зеленчуци е чувствителна храносмилателната ви система: много хора са чувствителни към някои зеленчуци като карфиол, краставици, тикви, чушки и зеле. Ако консумацията на тези храни предизвиква чувството на подуване или други симптоми на лошо храносмилане, най-добре е да я намалите до умерена и да ги замените с нещо друго.
  • Определете дали страдате от непоносимост към лактоза: чувствителността към млечни продукти е много често срещана сред населението. Млечните продукти могат да бъдат трудни за храносмилане и, в допълнение към подуването на корема, могат да предизвикат диария, гадене и повръщане.
  • Премахнете храни и ястия, които са с високо съдържание на мазнини: избягвайте пържените и нездравословните храни, много яйца и масло, както и растителните масла.

5 натурални средства за лечение на лошото храносмилане и подуването на корема

Ако страдате от лошо храносмилане и/ или подуване на корема, съществуват няколко домашни средства, които могат да помогнат да се преборите с тях по бърз, натурален и евтин начин. Сега ще ви разкрием как да приготвите 5 натурални лечения, които могат да облекчат това досадно състояние.

1. Чай от канела

kanela

Канелата и свойствата й са много ефикасни в подпомагането на процеса на храносмилането, особено при намаляване на спазми и подуване, причинени от лошо храносмилане. За да приготвите чай от канела всичко, което трябва да направите, е да добавите ½ чаена лъжичка канела на прах към чаша вряла вода, да оставете да се запари няколко минути и след това да го изпиете бавно.

2. Портокалов сок

Портокалът може да стане най-добрият приятел в моменти, когато неизбежно консумирате тежка храна. Преди ядене на мазни и тежки храни хапнете 1 портокал или изпийте чаша прясно изцеден портокалов сок – портокалът ще помогне да повишите нивото на стомашна киселина и ще подобри храносмилането.

3. Сода за хляб

soda

Усещането за тежест и подуването на стомаха са симптоми, че страдате от лошо храносмилане, причинено от храната, която ядете. Няма нищо по-добро от сода за облекчаване на това, защото помага в борбата с киселини в стомаха и освобождава въздуха, заседнал в храносмилателния тракт. Всичко, което трябва да направите, за да приготвите домашен антиацид, е да добавите ½ чаена лъжичка сода за хляб в ½ чаша вода. Ако желаете, можете да добавите малко лимонов сок и след това да изпиете сместа веднага.

4. Чай от джинджифил

Джинджифилът помага за стимулиране на храносмилателните сокове и подобряване на потока от ензими, като по този начин помага да се предотврати и облекчи подуването на корема, спазми, газове и болка в резултат на лошо храносмиланеособено след като сте яли тежка храна. За да приготвите чай, просто добавете няколко парчета настърган джинджифил в чаша топла вода. Оставете да се запари 2 до 3 минути преди пиене.

5. Ментов чай

menta

Ментата е много ефикасна при лечение на всички симптоми на лошото храносмилане и помага на тялото да смила храната правилно. За да приготвите ментов чай, добавете няколко листа мента към чаша вряла вода, след което я покрийте и оставете да се запари в продължение на 10 минути преди консумация.