5 храни и напитки против хъркане

07.02.2019
Непременно включете риба в менюто си и заменете кравето мляко със соево

Някои храни и напитки могат да ви помогнат против хъркане повече, отколкото сте допускали.

Ленти за нос, шини за уста, овлажнители за въздух, хомеопатия… Сигурно се чудите кое да е следващото средство, което да приложите в борбата против хъркане. Нека да ви подскажем – съществуват няколко прости храни и напитки, които могат да контролират и дори да елиминират този твърде досаден за вас (и околните!) навик.

Мед

мед против хъркане

Това е много вкусен начин да се сложи край на хъркането. Можете да го добавите към всички напитки, които консумирате през деня. Медът има противовъзпалителни свойства, които ще ви помогнат да прочистите дихателните си пътища и по този начин да спите по-спокойно и … тихо.

Прочетете и: 7 причини да пиете мляко с мед

Чай от мента

Ментовият чай е много ефикасно средство за прочистване на гърлото и дихателните пътища, тъй като отстранява храчките. Затова ще ви бъде верен помощник в борбата против хъркането.

Риба

риба против хъркане

Ако се оплаквате от хъркане, консумацията на риба е много препоръчителна, така че непременно я включете в менюто си. Червените меса и наситени мазнини могат да предизвикат спазми, които възпаляват дихателните пътища в носната кухина, така че по-добре заложете на бели меса и риба. Рибата не само подобрява качеството на съня, но и цялостното състояние на организма.

Препоръчваме ви да прочетете и: 3 лесни и вкусни рецепти с риба

Зехтин против хъркане

Наситените мазнини в зехтина са много малко. Маслиновото масло действа противовъзпалително, помага да спрете да хъркате и осезаемо подобрява качеството на съня. Какво повече ви трябва?

Соево мляко

соево мляко против хъркане

Препоръчваме да замените „нормалното“ (краве) мляко със соево, тъй като кравето мляко образува слуз в областта на гърлото, което води до хъркане.

И накрая

Включете тези храни в ежедневното си меню и със сигурност ще постигнете по-добро качество на живот, защото спокойният сън е неразривна част от това. Не забравяйте и хората около себе си – този проблем обикновено засяга и вашия партньор, който сигурно трудно понася хъркането ви. Ще опитате, нали?

  • Pandya, C., & Guilleminault, C. (2014). Snoring. In Encyclopedia of the Neurological Sciences. https://doi.org/10.1016/B978-0-12-385157-4.00577-7
  • Ulualp, S. O. (2010). Snoring and obstructive sleep apnea. Medical Clinics of North America. https://doi.org/10.1016/j.mcna.2010.05.002
  • Dalmasso, F., & Prota, R. (1996). Snoring: Analysis, measurement, clinical implications and applications. European Respiratory Journal. https://doi.org/10.1183/09031936.96.09010146