Ползи от консумацията на чая от чесън всяка сутрин

Представлява икономично и ефикасно средство за подобряване на здравето на сърцето - стимулира кръвообращението, редуцира нивото на лошия холестерол, разширява кръвоносните съдове и предпазва от атеросклероза.

Последна актуализация: 25 Януари, 2019

Всеизвестно е, че чаят от чесън е бил много популярен в Древна Гърция и е бил използван преди всичко за укрепване на тялото, подобряване на общото здравословно състояние и, в същото време, за снабдяване с енергия и младост. Това може да ви звучи прехвалено, но не бива да се съмнявате. Вече познавате достойнствата на чесъна като натурален антибиотик и като източник на антиоксиданти. Тогава защо не пробвате да включите чая от чесън в хранителното си меню? Той е вкусен и уникален!

Уникалните свойства на чая от чесън

Споменавали сме, че понякога е трудно рано сутрин на празен стомах да се консумира скилидка чесън. Съществува интересен начин мисията да стане възможна: чай от чесън. Искате ли да знаете какво е полезното въздействие на тази напитка?

  • Чаят от чесън е идеално допълнение към режим, който се стреми към плавно отслабване. Този чай оказва отлично прочистващо действие, което позволява на тялото да разтваря излишното количество мазнини. Трябва да знаете още, че чаят от чесън може да стимулира метаболизма. Ако го направите неразделна част от хранителните си навици сутрин, не само ще подобрите общото здравословно състояние, но и ще коригирате фигурата си.
  • Чаят от чесън представлява икономично и ефикасно средство за подобряване на здравето на сърцето. То стимулира кръвообращението, редуцира нивото на лошия холестерол, разширява кръвоносните съдове и предпазва от атеросклероза.
  • Знаете ли колко много витамини можете да извлечете от 1 чаша чай от чесън дневно? Много! Ще си набавите витамини А, В1, В2 и С, както и много антиоксиданти, които са идеални за подобряване здравето на зрението, кожата и за предпазване от преждевременно остаряване.
  • Както вече знаете, чесънът е отличен натурален антибиотик. Това означава, че с негова помощ можете да понижите съществено риска от настинки и други заболявания. Всъщност знаем, че гръцките войници са консумирали чая от чесън след битка, за да излекуват инфекциите. Както виждате, “чудесата”, които се приписват на чесъна, са били обичайнo явление в Древността.

Как да приготвите чая от чесън?

Ще ви предложим лесна рецепта за 1 чаша чай от чесън. Обърнете внимание на всички съставки, които са необходими за приготвянето на този вкусен чай, при който отсъства специфичният аромат:

Вижте още: Преборете се с кашлицата с помощта на тази натурална напитка с чесън и лук

Съставки:

  • 1 скилидка чесън
  • 1 чаша вода (200 мл.)
  • Малко рендосан джинджифил (3 гр.)
  • 1 супена лъжица лимонов сок (15 гр.)
  • 1 супена лъжица пчелен мед (25 гр.)

Начин на приготовление:

  • Този чай е лесен за приготовление. Първото нещо, което трябва да направите, е да сложите чаша вода да кипне. Докато чакате да заври, нарежете скилидката чесън на много малки парченца; можете и да я смелите – както прецените сами. По този начин по време на варенето свойствата на чесъна ще бъдат извлечени максимално.
  • Щом водата кипне, можете да добавите 3 гр. рендосан джинджифил и чесъна. Нека врат поне 15 или 20 минути. След като това време изтече, просто изключете котлона и оставете отварата да престои 10 минути.
  • Готови ли сте? Страхотно. Следващата стъпка е лесна. Прецедете напитката, като запазите водата. Сега трябва да добавите 1 супена лъжица сок от лимон и 1 супена лъжица пчелен мед, за да подсладите този вкусен чай, приготвен от чесън.
  • Не бива да се тревожите по отношение на специфичния аромат на чесъна. Като добавите джинджифил и лимон по време на готвенето, миризмата изчезва неусетно и напълно. Ще се уверите каква наслада носи чаят от чесън, когато го опитате!

Прочетете и това: Седмично детоксикиращо средство с доматен сок, чесън и куркума

Кога да пиете чая от чесън?

Можете да го консумирате всяка сутрин на празен стомах, малко след като сте се събудили. Ще извлечете от него същите ползи, каквито има при консумация на чесън в суров вид. В допълнение обаче ще снабдите организма с ценни вещества от джинджифила и лимона. Тази рецепта е проста, оздравяваща и богата на антиоксиданти, витамини и минерали, които са необходими на човек всеки ден.

Включването на чая от чесън като неразделна част от хранителните навици е отличен начин да се защитите от различни болести. Какво ще кажете да се поучите от практиките на древните гърци и да започнете да консумирате чая от чесън всеки ден?

Може да ви заинтересува ...
Mejor con SaludLeerlo en Mejor con Salud
Как сами да си отгледате чесън у дома

Характерният аромат на чесън го прави отлична подправка за редица ястия, добре е сами да си го отглеждате у дома. Научете повече по темата днес.



  • AA. VV. (2002). Diccionario integral de Plantas Medicinales. Madrid: RBA Libros.
  • Balch, P. A. (2000). Prescription for Nutritional Healing, 3ª ed. New York: Avery.
  • Salunkhe, D. K., and Kadam, S. S. (1998). Handbook of Vegetable Science and Technology. New York: Marcel Dekker.
  • Richard S. Rivlin, Historical Perspective on the Use of Garlic, The Journal of Nutrition, 131(3), 951S–954S, https://doi.org/10.1093/jn/131.3.951S
  • Ebrahimi, T., Behdad, B., Abbasi, M.A. et al. (2015). RETRACTED ARTICLE: High doses of garlic extract significantly attenuated the ratio of serum LDL to HDL level in rat-fed with hypercholesterolemia diet. Diagnostic Pathology, 10(74). https://doi.org/10.1186/s13000-015-0322-0
  • Majewski, M. (2014). Allium sativum: facts and myths regarding human health. Roczniki Państwowego Zakładu Higieny, 65(1),1-8. https://www.researchgate.net/publication/263431830_Allium_sativum_facts_and_myths_regarding_human_health
  • Garba, I., Umar, A. I., Abdulrahman, A. B., Tijjani, M. B., Aliyu, M., Zango, U. U. and Muhammad, A. (2014). Phytochemical and antibacterial properties of garlic extracts. Bayero Journal of Pure and Applied Sciences, 6(2), 45-48. http://dx.doi.org/10.4314/bajopas.v6i2.10
  • Guo, J. J., Kuo, C. M., Chuang, Y. C., Hong, J. W., Chou, R. L. and Chen, T. I. J. J. (2012). The effects of garlic-supplemented diets on antibacterial activity against Streptococcus iniae and on growth in orange-spotted grouper. Epinephelus coioides. Aquaculture, 364–365, 33-38. https://doi.org/10.1016/j.aquaculture.2012.07.023
  • Mozaffari Nejad, A. S., Shabani, S., Bayat, M., and Hosseini, S. E. (2014). Antibacterial Effect of Garlic Aqueous Extract on Staphylococcus aureus in Hamburger. Jundishapur journal of microbiology7(11), e13134. https://doi.org/10.5812/jjm.13134