Необходимото количество колаген за кожата: 8 храни, които го доставят

29.10.2019
Въпреки, че не помага за производството на колаген, чаят във всичките му разновидности намалява влиянието на времето върху кожата.

Ако искате да имате красива кожа без бръчки, трябва да сте сигурни, че консумирате храни, които осигуряват необходимото количество колаген за кожата.

Само козметичните продукти не са достатъчни за да поддържате кожата си здрава. Трябва  да следвате балансирана диета.

В тази статия ще подчертаем 8 храни, съдържащи колаген за вашата кожа или допринасящи за производството му. Този протеин поддържа кожата млада и здрава, а също допринася за здравината на ставите.

Необходимото количество колаген за кожата: красиво лице на млада жена

Необходимото количество колаген за кожата

Колагенът е най-важният протеин, намиращ се в тялото. Колагеновите фибри, които са гъвкави и устойчиви, се намират в кожата, костите, мускулите, сухожилията и ставите.

Тялото произвежда колаген за вашата кожа по естествен път. Обаче, с течение на времето, тази способност намалява. Тогава се появяват бръчки по кожата, ставите се възпаляват повече, костите отслабват и т.н.

Поради това е важно да се следва балансирана диета, богата на храни, съдържащи колаген или допринасящи за неговото производство.

Необходимото количество колаген за кожата: защо е важно за организма?

Колагенът е най-важният компонент в кожата. Този протеин допринася за еластичността и здравината на вашата кожа. Поради тази причина е важно да се убедите, че тялото ви получава достатъчно колаген чрез вашата диета.

  • Когато сме млади, колагенът постоянно се възобновява, което прави кожата ни млада и здрава.
  • Обаче, след 30-годишна възраст, е възможно да има по-голяма склонност към отпусната кожа и бръчки.

Вижте също: Значението на бръчките около очите и как да се предпазите от тях

8 храни, които доставят необходимото количество колаген за кожата

Храните, които ще изброим по-долу са известни със съдържанието си на колаген или с това, че засилват неговото производство в организма.

1. Чесънът доставя необходимото количество колаген за кожата

Необходимото количество колаген за кожата: няколко скилидки чесън в дървена лъжица

Има много причини, поради които чесънът трябва да присъства във вашата диета. Тази лечебна храна освен, че е природен антибиотик, съдържа много сяра.

Този минерал, който също има детоксикиращи свойства, допринася за формирането на колаген.

  • За да има ефект, трябва да се консумира суров или на капсули.

2. Лук

Необходимото количество колаген за кожата: 2 глави лук, едната е разрязана на две

Лукът принадлежи към семейството на чесъна и също съдържа сяра.

Консумирането му увеличава производството на колаген и подобрява кръвообращението.

В допълнение, благодарение на съдържанието на сяра, лукът улеснява отстраняването на токсините от тялото.

3. Мазна риба

Необходимото количество колаген за кожата: снимка на риба и лимон

Въпреки, че мазната риба не съдържа много колаген, трябва да се подчертае, че тя е богата на лизин. Тази аминокиселина е важна за образуването на колаген.

Освен това, тя съдържа важните мастни киселини, които са наистина добри за подхранване на вашата кожа.

  • Обаче, трябва да се има предвид, че големите мазни риби (сьомга, риба тон и риба меч) могат да съдържат тежки метали.
  • Следователно, препоръчваме да избирате по-малки риби, като сардини, скумрия или аншоа.

Вижте също: 3 лесни и вкусни рецепти с риба

4. Месо

Необходимото количество колаген за кожата: различни видове меса, нарязани на маса

Колагенът прави месото жилаво. Твърдите фибри са това, което го правят трудно за дъвчене.

Препоръчваме говеждо, пилешко или пуешко. Някои части от животните, като например краката, съдържат много колаген.

5. Костен бульон

Костен булион със зеленчуци, в купичка

Ако искате наистина здравословна храна, трябва да опитате бульон с кости.

  • Това е всъщност традиционна рецепта, направена с бульон от месо (с кости) със зеленчуци и бавно приготвена на ниска температура, в продължение на няколко часа.

Така се приготвя от десетилетия. Този начин на приготвяне позволява да се отделят съставките от костите.

6. Горски плодове

Различни видове горски плодове в дървена кошница и в дървена касетка, поствени на поляна

Горските плодове, като къпините, касиса и боровинките са много богати на ликопен.

Тази антиоксидантна съставка, която се намира в червените зеленчуци, засилва образуването на колаген.

7. Млечни продукти

Различни видове млечни продукти на маса

Млякото и неговите производни съдържат високи нива на пролин и лизин. Тези аминокиселини засилват образуването на колаген.

Обаче, за по-добро усвояване от организма, ви препоръчваме да ги консумирате отделно от основните ястия.

8. Чай

Зелен чай в чаша

Чаят е древна напитка с много ползи за здравето. В този случай трябва да отбележим, че е богат на катехин.

  • Тези съставки са силни антиоксиданти, които преборват свободните радикали и предотвратяват намаляването на колагена, което се случва с напредване на възрастта.

Можете да избирате между различни видове чай: черен, червен, зелен или бял.