Лимоновият сок: 6 здравословни ползи

13.01.2019
Някои изследвания показват, че тези кисели плодове дори могат да помогнат за предотвратяване на рака, който се свързва с много ниските нива на киселинност - pH

Ако лимоновият сок  изглежда прекалено кисел, опитайте да го смесите с вода и стевия или с друг естествен подсладител, но не и захар, за да не изгубите полезните му свойства.

Прясно изцеден в домашни условия, той е прост за приготвяне и изключително здравословен. В случай, че решите да го консумирате редовно, трябва да знаете повече лечебните му качества.

Много здравословни проблеми могат да бъдат излекувани, ако развиете този ежедневен навик. Опитайте го!

Как да направим лимонов сок

Извлича се при изстискване на плода.

За да има по-голяма полза, препоръчваме винаги да избирате органични лимони и да ползвате кората, която е много богата на хранителни вещества.

В случай, че не са органични, не ползвайте кората, поради наличието на голямо количество пестициди или восък в нея.

Ако използвате целия лимон, трябва да го нарежете на четири части, да ги разбиете с чаша вода (200 мл) в пасатор или блендер за около минута. Прецедете течността и лимоновият сок е вече готов.

Обикновеният кисел привкус на лимона би се променил, ако използвате и лимоновата кора. Тогава напитката ще придобие леко горчив вкус. Ако сокът се получи прекалено горчив, можете да добавите малко чиста стевия, но избягвайте употребата на захар, защото тя унищожава естествените лечебни свойства.

Вижте и: Ползи и приложения на лимоновата кора

1. Мощен антиоксидант

Лимоновият сок е мощен антиоксидант, спомагащ за предотвратяне на вредите, които свободните радикали имат върху организма. Той е богат на витамин С, а също и на флавоноиди и бета-каротин.

Свободните радикали се появяват вследствие на лоши хранителни навици, замърсена околна среда, стрес и др. Богатите на антиоксиданти храни ще ви направят по-здрави и по-красиви, като забавят ефекта на стареенето.

2. Пречиства тялото

Лимоните сред плодовете с  най-силни детоксикиращи свойства, що се отнася до очистване на тялото от токсини. Също така стимулират работата на черния дроб, жлъчката и бъбреците, което косвено подобрява и храносмилателните процеси.

Наличието на калций и калий в лимоните спомага в борбата със задържане на течности и подпомага способността на бъбреците да пречистват кръвта.

3. Балансира pH в тялото3-лимони

Въпреки че е кисел, лимоновият сок неутрализира излишната киселина в стомаха и увеличава нивата на pH в кръвта и цялото тяло.

Когато киселинността в тялото е твърде висока (независимо дали причината е неправилно хранене, емоционално напрежение или външно замърсяване), организмът е много по-податлив на различни заболявания.

Някои изследвания показват, че лимоните дори могат да помогнат за предотвратяване на рака, който се свързва с много ниските нива на киселинност – pH.

4. Предпазва сърцето

Лимоните съдържат големи количества витамин С, хесперидин и рутин, наред с други антиоксиданти.

Те подобряват еластичността на вените и артериите, като предпазват от високо кръвно налягане, повишен холестерол, разширени вени, хемороиди и атеросклероза.

Препоръчваме: 7 лесни промени, с които да подобрите здравето на сърцето си ДНЕС

5. Намалява излишните килограмилимоновият сок намалява излишните килограми

Лимоновият сок може ефикасно да се използва в много диети за отслабване, тъй като активира метаболизма, увеличавайки разграждането на мазнини.

Когато това свойство се комбинира със способността на лимоновия сок да намалява обема на телесни течности и да детоксикира организма, ще започнете да отслабвате постепенно, като едновременно с това ще подобрите и здравословното състояние. Тези ползи може да бъдат приписани на съдържанието на витамин С, пектин и кофеин.

В допълнение лимоновият сок е много питателен и помага за контролиране на апетита, особено ако го изпиете преди хранене.

6. Подобрява храносмилането

Чай с малко лимонов сок, лимонов сок на гладно, салати с лимонов сок… това е много ефективна добавка за подобряване на храносмилането.

Лимоновият сок предотвратява стомашните киселини, спомага на организма да асимилира по-добре мазнините и протеините. Той регулира апетита – без значение дали сте се хранили твърде много или прекалено малко.

Може да заместите оцета с лимонов сок във всеки вид салата и сос. Добавете го също към всякакви видове варени или печени ястия. Дори можете да го ползвате за малко по-пикантни десерти.

Когато добавяте лимонов сок към храната, подобрявате приема на желязо и така по естествен начин се борите с анемията.