Най-добрите семена за отслабване

· 05.11.2015
Две-три малки супени лъжици чиа на ден повишават добрия холестерол

Чудотворни диети не съществуват и ние го знаем. Отслабването изисква усилия и – преди всичко – правилно хранене. Грижата за здравето изисква не само да изгаряте мазнини – фибрите също са от съществено значение. Ето защо днес ще ви разкажем за най-добрите семена за загуба на тегло. Тези малки съкровища са богати на здравословни вещества, които не може и не бива да пропускате.

Семена за oтслабване

idealno-teglo

Едно трябва да знаете – фибрите са жизненоважни, ако искате да се грижите за тялото си и да бъдете здрави. Те подпомагат регулацията и функциите на храносмилателния тракт и на организма да изхвърли излишни продукти. Също са от ключово значение, ако искате да отслабнете здравословно.
Знаехте ли, че спазването на диета, богата на фибри, може да ви предпази от диабет или сърдечно-съдови заболявания? Също така те са чудесно средство за поддържане на балансирани нива на холестерол. И не забравяйте, че семената са най-богати на фибри от всички природни продукти, дават ви енергия и съдържат бактерии, изключително полезни за баланса на вашия организъм.

Освен това са и вкусни – кой не обича слънчогледови или тиквени семки?
Ако искате да отслабнете, не трябва да забравяте, че семената са повече от перфектни съюзници. Те ще ви помогнат да изгорите мазнини, ще ви накарат да се чувствате сити, ще ускорят метаболизма ви, също са идеални за салати, шейкове или като лека и здравословна закуска. Нека да разгледаме най-добрите семена за загуба на тегло по-долу. Записвайте си!

Семена от чиа

chia shake

Със сигурност сте чували да се говори за тях. Семената от чиа са богати на разтворими и неразтворими фибри. Те са идеални за ускоряване на метаболизма ви и постепенно ще отслабнете, ако ги консумирате редовно. Също трябва да се има предвид, че тези семена са страхотно полезни при всякакви проблеми с кръвоносната система, защото имат висок процент на Омега-3 и 6 мастни киселини. Тези мастни киселини намаляват лошия холестерол и триглицеридите, и повишават добрия холестерол HDL.

И какво трябва да направите, за да отслабнете със семена от чиа? Много е лесно. Можете да ги намерите в магазини за био храни, но вече се продават и в супермаркета. Консумирайте две-три малки супени лъжици семена от чиа на ден. Може да ги добавяте към салати, в кисело мляко, в шейкове и десерти.

Ленено семе

leneno seme salata

Вероятно сте чували за ползите от ленено семе. И защо е толкова известно? Тези малки натурални семена съдържат голямо количество диетични фибри. Те са най-големият и най-добре познат растителен източник на Омега-3 мастни киселини и най-богатият източник на слаб естроген, което ги прави „суперхрана“. Според експерти консумацията на ленено семе ви гарантира по-голямо количество фибри, отколкото всички други семена. Лененото семе предотвратява запек, понижава холестерола и дава невероятна доза Омега-3, което го прави още по-полезно от всякакъв вид риба. Така че по-добре не пропускайте дневната си доза ленено семе.

Много е лесно да се намери ленено семе. Продава се във всеки магазин за натурални продукти. Можете да го ядете, както ви харесва: с кисело мляко, салати, шейкове … И е толкова вкусно!

Семена от синап

semena sinap

Те са вкусни и могат да се използват за подправяне на рибни и месни ястия, а могат да се добавят и към салати. Семената от синап са перфектен съюзник в борбата с излишните килограми, който ще ви даде Омега-3 мастни киселини, калций, фибри, желязо, магнезий, ниацин, фосфор, протеини, селен и цинк. Те също помагат много за храносмилането, тъй като имат свойството да стимулират производството на стомашни сокове.
Няма да имате никакви проблеми с намирането на синапено семе, защото това е често срещана кулинарна добавка, която се използва за много ястия. Можете да направите салати, вкусни блюда със сьомга, пуйка или пиле (но никога тлъсто месо!).

Слънчогледови семки

slunchogled

Кой не обича слънчогледовите семки? Те са стара класика, но никога не трябва да ги ядете със сол. Ние знаем, че са по-вкусни осолени, но солта не ви помага да отслабнете. Напротив, ще задържате повече течности и бъбреците ви ще страдат.
Защо слънчогледът помага за отслабване? Той дава чувство за ситост, ускорява метаболизма и е изключително здравословен благодарение на съдържанието на олеинова, линолова, палмитинова, стеаринова, арахидонова и лецитинова киселина. Всичко това ще помогне за намаляване на лошия холестерол и увеличаване на нивата на добрия. Не забравяйте, че слънчогледът е много полезен и за черния ви дроб.
Фибрите в слънчогледа помагат да се намали усвояването на холестерола в червата и на мазнините, които не трябва да остават в тялото ви. Но бъдете внимателни, яжте само една малка шепа семки на ден – две супени лъжици на ден са достатъчни. Всичко над това количество би било твърде калорично. Въпросът е да намерите баланс, за да можете да се възползвате максимално от свойствата на слънчогледа, и това да ви помогне да отслабнете. Не забравяйте – само две супени лъжици на ден! Можете да ги ядете, когато искате – както сутрин, така и следобед между храненията.