Кое е най-доброто време да пиете лимонов сок, за да отслабнете?

Посъветваха ви да добавите лимонов сок към режима ви за отслабване? Прочетете следващите редове, за да разберете дали наистина е толкова ефективен, колкото казват някои.
Кое е най-доброто време да пиете лимонов сок, за да отслабнете?

Последна актуализация: 05 април, 2022

Не можете да пиете лимонов сок и магически да отслабнете. Не вярвайте на средствата с бърз ефект, когато става въпрос за загуба на тегло.

Въпреки това, това, което можете да направите, е да си съставите план за постепенно намаляване на излишните килограми, които влияят на вашето здраве. За да направите това, можете да включите определени здравословни напитки, подходящи за цялостната цел на диетата за отслабване, както и план за упражнения. Те няма да ви накарат да отслабнете сами, въпреки че могат да допринесат за постигането на целите ви по-бързо.

Лимоновият сок циркулира в социалните мрежи като напитка, която сама по себе си ускорява загубата на тегло, сякаш е някаква магическа смес с неизвестни досега свойства. Важно е обаче да знаете истината за това средство за отслабване.

Нека разгледаме по-отблизо фактите.

Наистина ли лимоновият сок е полезен за отслабване?

Незабавният отговор на този прост и ясен въпрос е не. Само лимоновият сок не е достатъчен за насърчаване загубата на тегло. Лимоновият сок сам по себе си, когато е просто още една напитка в контекста на каквато и да е диета, няма да ви накара да отслабнете.

Вместо това можем да кажем, че кетогенната диета помага за отслабване, например, или периодичното гладуване. И двете диети са изследвани и тествани в групи от затлъстели популации, които са успели да отслабнат успешно.

Тук обаче се появява въпросът за лимонения сок, който можем да направим от вода с лимон или изцяло от изцедени плодове. Ако се насладим на тази напитка в подходящ момент в рамките на диетичния модел, който спазваме, за да отслабнем, тогава може да ни донесе интересни ползи. Няма да подейства магически, но лимоновият сок притежава някои свойства, които могат да спомогнат диетата ви за отслабване.

През 2013 г. е публикувано проучване със затлъстели мишки, на които е даван екстракт от лимон, за да се оцени еэекта му върху метаболизма им. А ето и резултатите от изследването:

  • Мишките отслабват.
  • Подобряват гликемичните си индекси (нивото на кръвната глюкоза), като по този начин намаляват риска от диабет тип 2.
  • Повишават инсулиновата си чувствителност, която обикновено се губи с наддаване на тегло.
  • Те променят функционирането на някои чернодробни клетки, така че метаболизират липидите и глюкозата по-добре.

Внимание! Тези резултати са валидни за мишките. Те не са екстраполирани върху хората, но можем да добием представа какви ползи би донесло добавянето на лимонов сок към диетата на бозайниците.

Лимони за отслабване
Лимоните имат много полезни свойства за нашето здраве, но много неща, които им се приписват, са митове.

Кога да пиете лимонов сок за отслабване по време на периодично гладуване

Интермитентното гладуване е протокол за хранене, който е широко изследван в областта на храненето и клиничната медицина поради възможните си терапевтични ефекти. По същество това е начин да организирате ежедневната си диета, който може да подобри биохимичните и метаболитните параметри на тялото.

Състои се от програмирано гладуване, което се провежда веднъж на ден, за да се концентрира приема на храна през определени часове. Най-проучваният и предлаган модел се състои от 16 часа гладуване (само пиене на течности), последвано от 8 часа здравословно хранене.

Научните изследвания показват, че този модел променя циркадния ритъм на хората, подобрява състава на чревната микробиота, намалява риска от диабет тип 2 и сърдечно-съдова патология и помага за отслабване като цяло. Истината обаче е, че много хора трудно се придържат към този модел.

16-те часа гладуване могат да станат досадни. Основната причина за изоставяне на плана е липсата на постоянство, тъй като гладът е постоянен и ежедневните дейности (работа, упражнения, учене) често затрудняват спазването на такъв строг хранителен план.

Въпреки това, един съвет, който диетолозите дават на тези, които следват този модел на диета, е да пият определени напитки през 16-те часа гладуване, за да генерират чувство за ситост и да успокоят глада. Кафето е едно от най-препоръчваните. Освен това бихме могли да добавим и лимонов сок или лимонова вода към списъка.

Искате ли да научите повече? Прочетете и тази статия: Как реагира тялото на семена от чиа и лимонов сок

Кога да пием лимонов сок

Ако периодичното гладуване е между вечерята предния ден и обяда на следващия ден, опитайте да пиете вода с лимон сутрин. Графикът не е толкова важен, колкото това, че това би могло да доведе до предизвикване на чувство за ситост и предотвратяване на глада. За да не изоставите режима си на хранене.

Вариант, който също стана известен, е пиенето на кафе с лимон. В този случай съчетавате възможните свойства на плода със способността на кофеина да потиска апетита.

Въпреки това, винаги трябва внимателно да анализирате информацията. Кафето потиска апетита по преходен начин, както потвърждават последните изследвания. Това означава, че една чаша няма да потисне глада за цялата сутрин; ще помогне, разбира се, но ще ви трябва и много воля.

Така че, наслаждавайте се на различни напитки сутрин, ако искате да спомогнете периодичното гладуване. Въпреки това, винаги правете това, за да се хидратирате, а не за да се заситите. Също така, не забравяйте винаги да залагате на водата пред кафето и лимона.

Водата с лимон има ли противопоказания?

Ако пиете вода с лимон или лимонов сок, за да отслабнете, трябва да имате предвид, че при някои хора могат да се появят неблагоприятни ефекти. Това не винаги се случва, въпреки че се среща по-често при тези, които страдат от гастрит или гастроезофагеална рефлуксна болест (ГЕРБ).

Лимонената киселина в лимона увеличава производството на солна киселина в стомаха, особено ако я пиете на празен стомах. Така че, ако обикновено усещате рефлукса сутрин, този вариант няма да е за вас. Този ефект може да се появи и след прием на кафе, така че помислете за алтернативи.

Кога е най-добре да пиете лимонов сок?
Лимонът и кафето могат да увеличат симптомите на гастрит, така че пациентите с това заболяване трябва да избягват и двете.

Кога да пиете лимонов сок – две рецепти за приготвяне на лимонов сок или лимонова вода

Няма много тайни за приготвянето на лимонов сок и включването му във вашия план за отслабване:

  1. Кипнете малко вода. Оставете я да се охлади. След това разрежете един лимон наполовина и изстискайте една от тези половини над водата, която вече е топла. Напитката е готова за пиене!
  2. Другият вариант е по-освежаващ. Състои се от нарязване на половин лимон на филийки и поставянето им в чаша или съд със студена вода. След един час сокът е готов за пиене.

Вече знаете, че най-доброто време за пиене на лимонов сок е сутрин, когато се консумира като част от периодично гладуване. В такива моменти може би рецептата с топла вода се понася по-добре, защото ще ви накара да почувствате напитката повече като топла закуска.

Следобед обаче можете да се освежите и с втората рецепта. Най-вече лимоновата вода и лимоновият сок служат за осигуряване на подходяща хидратация на тялото. Въпреки че може да не е магическа рецепта за отслабване, както мнозина твърдят, лимоновият сок е фантастична част от здравословната диета и чудесен начин да останете хидратирани.

Може да ви заинтересува ...
Открийте невероятната лимонена диета и нейните ползи за здравето
Здраве и Красота
Прочетете го в Здраве и Красота
Открийте невероятната лимонена диета и нейните ползи за здравето

Чували ли сте за невероятната лимонена диета? Тя ще ви помогне бързо да стопите излишните килограми. Вижте и разберете как.



  • Lu, Yan, et al. “Citrange fruit extracts alleviate obesity-associated metabolic disorder in high-fat diet-induced obese C57BL/6 mouse.” International journal of molecular sciences 14.12 (2013): 23736-23750.
  • Canicoba, Marisa Ester. “Aplicaciones clínicas del ayuno intermitente.” Revista de Nutrición Clínica y Metabolismo 3.2 (2020).
  • Panek-Shirley, Leah M., et al. “Caffeine transiently affects food intake at breakfast.” Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics 118.10 (2018): 1832-1843.
  • Mohanapriya, M., Lalitha Ramaswamy, and R. Rajendran. “Health and medicinal properties of lemon (Citrus limonum).” International Journal of Ayurvedic and Herbal Medicine 3.1 (2013): 1095-100.
  • Singh, Nitika, et al. “Features, pharmacological chemistry, molecular mechanism and health benefits of lemon.” Medicinal Chemistry 17.3 (2021): 187-202.