5 домашни упражнения по време на карантината от коронавирус

Заради карантината, фитнес залите и спортните центрове трябва да затворят врати. Обаче, това не означава, че не можете да правите физически упражнения. Ще ви покажем някои домашни упражнения по време на карантината.
 

С повечето дейности прекъснати поради кризата с коронавируса, карантината увеличава риска от заседнал начин на живот за много хора. Следователно, познаването на някои домашни упражнения по време на карантината от коронавирус е важно за да останете здрави физически и психически.

Помнете, че физическата активност има добро отражение върху здравето. Както твърди тази публикация от Cold Spring Harbor перспективи в медицината, упражненията са свързани с дълголетие. По-конкретно, това намалява опасността от хронични заболявания. Например, това включва сърдечни проблеми, диабет, белодробни заболявания и т.н.

По подобен начин, упражненията помагат за поддържане на вашето психическо здраве и чувства. Това е важно, защото сегашната ситуация кара хората да се стресират, паникьосват и тревожат. Искате ли да опитате тези домашни упражнения по време на карантината?

5 домашни упражнения по време на карантината от коронавирус

По време на болестта, навиците, които укрепват защитните сили, стават все по-важни. Следователно, въпреки карантината, общата препоръка е да правите умерени упражнения.

Едно проучване в Журнала по спорт и здравни науки подчертава, че физическите упражнения допринасят за добре функционираща имунна система. Това след това намалява риска от инфекция.

 

Разбира се, това идва ръка за ръка с балансирана диета и здравословни навици на живот. В допълнение, това трябва да бъде приспособено към нуждите на всеки човек. Не всеки има еднакъв физически капацитет. За всеки случай, точно сега, е важно да сте добре.

Така казано, да намерим някои домашни физически упражнения за карантината от коронавирус. Хората със заседнал начин на живот могат да прекарат около 20 минути в упражнения и хората, които редовно правят упражнения, могат да прекарат до 40 минути.

1. Домашни упражнения: маршируване на едно място

Маршируването на едно място е интересен начин за повишаване на сърдечния ви ритъм, без да упражнявате твърде много напрежение върху вашите стави. Препоръчваме да направите най-напред това, тъй като загрява вашите мускули и ги приготвя за останалите упражнения.

Вижте също: По време на бременност: 4 ефективни начина за упражнения

2. Домашни упражнения: Бърпи

Бърпи е упражнение за цялото тяло, тъй като то включва издръжливост, сила и координация. Според информация в Журнала по здраве и фитнес, прочуванията твърдят, че това помага за повишаването на физическата активност и намаляване на умората.

 

3. Домашни упражнения по време на карантината: Скачане с високо вдигнати колена

Това упражнение помага за повишаване на вашия сърдечен ритъм. В допълнение, това също помага за засилването на различните групи мускули във вашето тяло. Например, това помага за засилване на вашите коремни мускули и долна част от тялото. Общо взето, това дейност, съчетаваща типичната дейност бягане докато вдигате колената си високо.

4. Опорни лицеви опори

Домашни упражнения: жена прави лицеви опори

Едни от домашните упражнения по време на карантината, които не трябва да пропускате, са лицевите опори. Въпреки, че има много начини за правене на лицеви опори, включително и класическите лицеви опори, това конкретно е опорна лицева опора. Това упражнение включва различни групи мускули и е чудесно за засилване на вашата физическа издръжливост. В допълнение, помага за укрепването на вашите коремни мускули.

5. Разтягания с докосване на пръстите на краката

Подпирането на крак е упражнение, което помага за тонизиране на вашите задни части. Обаче, в допълнение на това, проучване от Бразилския журнал по физическа терапия твърди, че това упражнение помага за правилно работене на вашето ядро.

Вижте също: 5 рутинни упражнения за тонус на краката

 

Препоръки относно тези домашни упражнения по време на карантината

Млада жена прави упражнения за краката

Както виждате, всяко едно от тези упражнения помага за укрепването на различните групи мускули. Също, така се засилва вашата сърдечносъдова дейност. Обаче, няма да видите резултати за една вечер или след първия опит. Ако искате да избегнете ефектите от заседналия начин на живот по време на карантината, важно е редовно да правите упражнения.

Следователно, добра идея е да организирате вашите упражнения всеки ден, както за работа, така и за у дома. След това, уверете се, че сте добавили време за да извършите тези упражнения. Както казахме, рутината между 20 и 40 минути е добре. Също така, е добре да търсите просторно място, където можете да правите спокойно тези физически упражнения. Продължавайте напред и започнете да се движите!

  • Ruegsegger, G. N., & Booth, F. W. (2018). Health benefits of exercise. Cold Spring Harbor Perspectives in Medicine, 8(7). https://doi.org/10.1101/cshperspect.a029694
  • Williamson J, Pahor M. Evidence regarding the benefits of physical exercise. Arch Intern Med. 2010;170(2):124–125. doi:10.1001/archinternmed.2009.491
  • Nieman DC, Wentz LM. The compelling link between physical activity and the body’s defense system. J Sport Health Sci. 2019;8(3):201–217. doi:10.1016/j.jshs.2018.09.009
  • Klika, Brett & Jordan, Chris. (2013). High-intensity circuit training using body weight: Maximum results with minimal investment. ACSM’s Health and Fitness Journal. 17. 8-13. 10.1249/FIT.0b013e31828cb1e8.
  • Yoon JO, Kang MH, Kim JS, Oh JS. Effect of modified bridge exercise on trunk muscle activity in healthy adults: a cross sectional study. Braz J Phys Ther. 2018;22(2):161–167. doi:10.1016/j.bjpt.2017.09.005