За предотвратяване на сколиоза: 4 основни упражнения

19 Юли, 2020
Сколиозата обикновено има добра прогноза в повечето случаи. Подобрението е свързано с времето на откриване и приложеното лечение. Колкото по-рано се засече и лекува, толкоа по-добре. В тази статия, открийте четири упражнения за предотвратяване на сколиоза!

Има упражнения за предотвратяване на сколиоза, които могат да се съчетаят с медицински скоби или операция. В тази статия, ще предложи четири такива за предотвратяване на това заболяване.

Ако се справите добре с тях, можете да подравните гръбнака, ребрата, раменете и таза и да постигнете нормална стойка. Обаче, съветваме да се свържете с вашия лекар, ако симптомите ви са много тежки.

За предотвратяване на сколиоза: какво представлява това заболяване?

За предотвратяване на сколиоза: жена с такова заболяване

Сколиозата е ненормално изкривяване на гръбнака, което засяга стабилността на гръбначния стълб.

Сколиозата е заболяване, което причинява странично изкривяване на гръбнака. Обаче, голямата част от населението има изкривяване от по-малко или равно на 5%, което не се смята за проблем. За да бъде диагностициран някой с това заболяване, тяхното изкривяване трябва да надвишава това число.

Освен това, многото степени на сколиоза или ще позволят на хората да водят нормален начин на живот (с определени насоки) или трябва да прибегнат до операция, за да я поправят.

Вижте също: Три научно доказани упражнения при болка в долната част на гърба

За предотвратяване на сколиоза: причини

Въпреки че сколиозата обикновено се проявява в детска възраст, може също да се появи и при възрастните. Все още не са известни точните причини за това, въпреки че може да се появи поради най-различни причини, включително генетични причини, неравно положение на таза, операции на гръбначния стълб и разместване на коляното или крака, между другото.

Това заболяване обикновено има добра прогноза. Подобряването е свързано с времето на откриване и прилаганото лечение. Колкото по-рано се открие и лекува, толкова по-добре.

Полезни съвети за предотвратяване на сколиоза

Ако страдате от сколиоза, трябва да се грижите за тялото ви, особено за гръбначния стълб. По този начин, можете да коригирате вашата стойка по време на ежедневните ви занимания.

  • Плуване, защото това е един от най-добрите спортове за предотвратяване и лекуване на това заболяване. То причинява аксиално сцепление на целия гръбначен стълб и следователно го укрепва.
  • Упражнявайте вашата съсредоточеност. Доказано е, че тази древна практика е ключова за намаляване на болката.
  • Трябва да наблюдавате вашата стойка в различните занимания, които правите по цял ден: когато сте седнали, на работа, когато държите нещо и т.н.
  • Обръщайте специално внимание когато извършвате физически упражнения и спортувате.
  • Наблюдавайте вашите нива на стрес и се грижете за здравето си. Това е така, защото състояния като стрес могат да влошат сколиозата.
  • Правете упражнения редовно, или чрез разтягане, или чрез правене на силови тренировки.

Упражнения

Преди да започнете да правите упражнения за коригиране или предотвратяване на сколиозата имайте предвид, че ще бъде необходимо специализирано лечение за коригиране на проблема, в зависимост от вида на гръбначното изкривяване.

Тези упражнения са особено подходящи за лекуване на сколиозата преди края на периода на растеж на детето. Обаче, те също могат да помогнат на възрастните да подобрят качеството си на живот.

Целта е да се правят тези упражнения за да се предотврати сколиозата по три пъти в седмицата. Продължителността на упражненията е 20 минути и можете да ги правите вкъщи.

1. Повдигане на таза

Жена прави упражнения с повдигане на таза

Упражнение 1 за предотвратяване на сколиоза: Тазов наклон

Едно от най-добрите упражнения за хора, страдащи от сколиоза, е тазовият наклон.

  • За да го направите, трябва да лежите на пода с лице нагоре и да свиете краката в коленете. Сложете ръцете отпуснати до тялото.
  • Тогава, стегнете корема за да освободите напрежението от долната част на гърба.
  • След това, повдигнете таза с естествено движение.
  • Когато гърба ви е изправен, задръжте за пет секунди.
  • Върнете се към началната позиция.

2. Повдигане на краката и ръцете

Ето какво трябва да направите:

  • Застанете на пода, като се опирате на ръцете и колелнете. Дръжте ръцете изпънати и  коленете на ъгъл от 90°.
  • Бавно повдигнете десния крак и лявата ръка едновременно и след това ги върнете в позиция за почивка.
  • След това, бавно повдигнете левия крак и дясната ръка едновременно и след това ги върнете в изходната позиция.

Съвет: Задръжте ръката и гърба вдигнати и изравнени с гърба 10 секунди. Направете 12 повторения.

3. Лицеви опори

Жена прави лицеви опори

Упражнение 3 за предотвратяване на сколиоза: Лицева опора

Лицевата опора е упражнение с много предимства за вашия гръбначен стълб и стойка. То принаделжи към група от изометрични упражнения, което означава, че за да го направите, трябва да стегнете мускул в определена позиция. Когато е направено точно, ще забележите резултатите във вашите рамена, коремни мускули и разбира се, вашия гръбначен стълб.

Помнете, че вашето тяло трябва да е напълно изправено и успоредно със земята. Не трябва да огъвате вашите колена и също така бъдете внимателни да не натоварвате вашия гръбначен стълб.

Вижте също: 5 лоши навика, с които увреждате костите си

4. Упражнение „котка-камила“

Това е едно от най-лесните упражнения за предотвратяване на сколиоза.

  1. Първо, застанете на пода на колене.
  2. След това, поставете дланите на двете ръце на пода и изпънете ръцете. Колената трябва да докосват земята и да образуват ъгъл от 90°. Извийте гърба си като приберете корема си навътре.
  3. Леко протегнете бедрата си напред и наклонете брадичката към гърдите, като поемете малко въздух.
  4. Тогава, погледнете нагоре и не свивайте корема докато издишвате.

Упражненията, които описахме тук, помагат за предотвратяването на сколиоза. Обаче, ако забележите, че болката в гърба става по-зле, трябва да отидете да се консултирате с вашия лекар. Той ще ви каже най-добрите варианти за лечение на вашето заболяване.

  • Hospital Universitario Quirón (2011). Escoliosis idiopática (España). http://scielo.isciii.es/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1139-76322011000100014
  • Hospital Roberto del Río (2015). Escoliosis en niños y adolescentes (Chile). https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0716864015000164?via%3Dihub