Съвети за отслабване на жени над 40 години

· 03.01.2016
Добавете повече плодове и зеленчуци към диетата си и изхвърлете мазните, пържените храни и преработените захари

С годините става все по-трудно за човек да отслабне, дори и ако стриктно следва диета и прави много упражнения – особено ако говорим за жени над 40 години. Научете всичко, което трябва да знаете за отслабването, в тази статия и кажете „сбогом“ на излишните килограми веднъж и завинаги.

Борбата с излишните мазнини обикновено е трудна във всяка възраст, но става още по-трудна за жени над 40 години. Тялото реагира различно на диетите и физическите упражнения; изгарянето на калории се забавя и имате нужда от повече енергия и усилия, за да извършвате същите дейности, както преди.

Съвети за отслабване на жени над 40 години

Разгледайте следните съвети и трикове, които ще ви помогнат да отслабнете, ако сте преминали 40-те (особено за жените):

Повярвайте, че това е възможно

Разбира се, това е трудно, но не и невъзможно. Едно от най-големите препятствия, които виждаме, когато хората се опитват да отслабнат е, че те се разочароват, когато не постигат резултати в краткосрочен или средносрочен период. Няма никаква причина за отчаяние – тези резултати изискват време, но ще се появят.

Някои жени смятат, че тяхната диета или редовни упражнения не водят до промяна, но те грешат. Когато сте в състояние да отслабнете, ще се чувствате много по-добре, а спазването на по-здравословна диета помага и да намалите риска от сърдечни заболявания.

2-stres

Изберете подходящите упражнения

Може би мислите, че сте преминали възрастта за супер-енергични класове по спининг или планинско катерене. Да, днес говорим основно за жени над 40 години, но не се притеснявайте. Добрата новина е, че съществуват достатъчно много други форми на спорт и упражнения. Важното е да изберете тези, които отговарят на вашите нужди – както по възраст, така и по тип тяло.

Уверете се, че избирате упражнения, които ви харесват, защото, ако правите нещо насила, няма да получите никакви ползи и добри резултати. Започнете с 30-минутна тренировка 3 пъти седмично и постепенно удължавайте времето. Карайте колело, тичайте или просто разходете кучето си.

Спазвайте времето за хранене

Закуската трябва да бъде най-важното хранене за деня, а след това да направите по-малки хранения и да завършите с лека вечеря. Добра идея би било да имате 4 основни хранения и 2 леки закуски, една на сутринта и една в следобедните часове. Това ще ви предпази от чувство на глад, а тялото ще изгаря калории в храносмилателния процес. Внимавайте какво ядете: трябва да увеличите приема на плодове и зеленчуци (сурови, когато това е възможно) и да оставите пържените храни, преработените захари и нездравословните мазнини.

Не забравяйте също така, че алкохолът не е полезен за вас. Един добър начин да разберете колко калории трябва да ядете на ден е: умножете идеалното си тегло в паунда по 10 (1 паунд=0,4 кг), ако не правите никакви упражнение, по 13 ако тренирате веднъж или 2 пъти седмично, и по 15, ако тренирате повече от 3 пъти в седмицата. Така че, ако желаете да тежите 135 паунда (61 кг.) и сте доста активни, трябва да консумирате около 2 025 калории на ден!

3-zdravoslovno-iadene

Изберете естествените добавки

Може би вече знаете, че след като станете на 40, количеството на колаген, което тялото произвежда, намалява съществено, почти с 50%. Това може да се отрази сериозно върху кожата ви – и не само. Недостигът на колаген отслабва костите и ставите. Приемайте естествени добавки, които също ще помогнат да се преборите със стриите, целулита и отпускането на кожата.

Дръжте под око вашата базална метаболитна скорост

Тя се отнася до броя на калориите, от които тялото се нуждае, за да увеличи или поддържа теглото, или за да отслабне. Индексът ще варира спрямо възрастта, пола, нивата на хормоните и други фактори. Добра идея е да изчислите вашата базална метаболитна скорост (вижте как да го направите в Интернет или се консултирайте с личния лекар). Това ще покаже от колко калории се нуждаете, за да отслабнете, като винаги взимайте предвид факта, че сте над 40-годишна възраст.

4-kantar

Хранете се правилно

Винаги консумирайте храни, които са здравословни и полезни за тялото, като вода с лимон, ленено семе, закуска с фибри, канела, бадеми, сьомга, пълнозърнести храни, зелени листни зеленчуци и червени плодове. Обърнете внимание и на количествата, които консумирате дневно.

Дарете си достатъчно сън

Това е важно на всяка възраст, но след 4 десетилетия тялото се нуждае от повече почивка, за да се възстанови от ежедневните си дейности. Няма точен брой часове за всеки, но си дарете най-малко 6 часа сън през нощта и избягвайте крайности като повече от 8 часа наведнъж.

Както липсата, така и прекомерният сън могат да накарат организма да съхранява повече мазнини. Защо се получава така? В първия случай по-високите нива на хормона, известен като кортизол („хормон на стреса“), ви карат да ядете повече. Във втория случай прекалено дългият сън без достатъчно упражнения кара тялото да съхранява повече от това, което поемате като мазнини.

Правете редовни медицински прегледи

Ако установите, че не сте намалили теглото си, въпреки че се храните здравословно, правите упражнения и спите достатъчно, може би страдате от проблем с метаболизма, като например дисфункция на щитовидната жлеза. Много жени имат хипотиреоидизъм и не го знаят. Това състояние забавя метаболизма и не само предотвратява отслабването, но понякога дори предизвиква увеличаване на теглото. Други симптоми на проблеми с щитовидната жлеза са: хронична умора, проблеми с кръвообращението или усещане за студени крайници.