Шипове в петите: най-често срещани симптоми и лечение

· 20.10.2015
Дори няколко килограма в повече могат да се окажат капката, която ще прелее чашата

Имате шипове в петите и търсите начини за справяне с болката?

Болката е най-силна сутрин, когато станете и започнете да се движите. Добрата новина е, че тя може да бъде облекчена с помощта на подходяща гимнастика и разтягания

Имали ли сте някога шипове в петите? Това е често срещано явление в днешно време. Обикновено се причинява от една много малка кост, която се образува върху петата. Тя предизвиква болка и ви пречи да извършвате ежедневните си дейности. За това неприятно състояние ни разказва и сайтът Tadal.bg. За да се възстановите напълно, трябва да бъдете търпеливи и да следвате инструкциите в тази статия.

Защо получаваме т.нар. „шипове в петите“?

Един от симптомите на шипове в петите е острата болка сутрин.

Според ортопедичните хирурзи един на всеки четирима души страда от шипове в петите в някакъв момент. Това означава, че всеки от нас е застрашен от тази напаст. Шипът е причинен от малка остра кост, която се намира точно на петата.
Защо се образуват шиповете? Най-честата причина е възрастта. Въпреки това младите хора, които прекарват много време на крака, също имат проблеми с шипове в петите. Всъщност дори и няколко килограма в повече могат да се окажат капката, която ще прелее чашата.
Друг важен фактор, който често се пренебрегва е, че хората, които имат много еластично ахилесово сухожилие, могат да бъдат по-предразположени към образуване на шипове. Дали вие сте от тези хора, това зависи от вашата анатомия и отличителните белези на ходилата ви.

Какви са симптомите на шипове в петите?

упражнения при шипове в петите

  • Шиповете в петите предизвикват остра болка, чиято интензивност варира в зависимост от това, което правите.
  • Болката обикновено е по-силна сутрин, особено когато станете от леглото и стъпите на петата. След много часове покой първата стъпка винаги е много болезнена.
  • Болката се усеща в определена точка на петата, която е лесна за посочване.
  • Друга особеност е, че в зависимост от натиска от обувката ви върху шипа, мястото на петата може да се зачерви и възпали. Това може да предизвика силна болка.

Прочетете и: Съвети за красиви и здрави стъпала

Правилните упражнения за лечение на шипове в петите

полезни упражнения при шипове в петите

 

1. Упражнение на под

В допълнение към упражненията, които вашият личен лекар или ортопед са ви препоръчали, трябва да правите и следното упражнение, което е чудесно за лечение на шипове в петите. Все пак внимавайте да не прекалявате с него.
Упражнението е много просто. Седнете на диван или стол, за да не губите равновесие. Сложете една кърпа на пода пред вас и се опитайте да я хванете с пръстите на краката си. Това просто движение ще ви помогне да възвърнете подвижността на стъпалото и ще облекчи болката на петата. Правете упражнението три пъти на ден.

2. Прости разтягания

Това е още едно лесно упражнение. Както виждате на снимката по-горе, единственото, което трябва да направите, е да се облегнете на маса с един сгънат крак, а другият – леко разтегнат в областта на петата. Правете това упражнение в продължение на най-малко пет минути два пъти на ден. То е просто и не много уморително.

Препоръчваме ви да прочетете и: Разтягания, които ще ви отърват от болките в гърба

3. Търкаляне на бутилка вода

Търкалянето на шише с вода помага при шипове в петите.

Това е още едно просто и релаксиращо упражнение. Просто напълнете бутилка с вода и я приберете във фризера, за да замръзне. След това я извадете, поставете на пода върху хавлиена кърпа и започнете да я търкаляте напред-назад с крака с шипа. Правете това упражнение в продължение на най-малко пет минути три пъти на ден.

Както ще се убедите сами, тези прости упражнения са доста ефективни. През нощта може да спите с шина, която ще помогне за лечение на шипове в петите – някои марки шини могат да бъдат намерени в аптеките. С течение на времето ще настъпи подобрение, но понякога е необходима операция за пълно облекчаване на болката. Така че бъдете търпеливи и се грижете за себе си.