Предотвратяване на затлъстяването с тези видове храни

23 Октомври, 2020
За да предотвратите затлъстяването, трябва да спазвате балансирана диета и редовен план за упражнения. И двете мерки трябва да бъдат под надзора на специалист. Трябва да имате предвид, че силно ограничаващите диети рядко са здравословни.

Важно е да разберете как се случва затлъстяването, преди да обмислите подход или да го предотвратите, или да го лекувате. Последните проучвания показват, че разпространението на затлъстяването в световен мащаб продължава да се увеличава. Като се има предвид тази ситуация и въпреки институционалните мерки за обществено здраве е по-важно от всякога да се прилагат мерки за предотвратяване на затлъстяването и лечение на хора с наднормено тегло.

Според СЗО (Световната здравна организация) основните причини за затлъстяването са заседнал начин на живот и диети с високо съдържание на мазнини. И двете са резултат от промените, които се случват в момента в обществото и от поведенческите модели на общностите.

Характеристика на лечението за предотвратяване на затлъстяването

Предотвратяване на затлъстяването: една жена държи салата и хамбургер

Диетата играе основна роля в терапевтичния подход към затлъстяването. Без него резултатът от различните лечения е длъжен да се провали. Други видове интервенции, като физическо натоварване, са спорно полезни, ако не са допълнени с диетично лечение. Във всеки случай упражненията са важна мярка, която трябва да следвате във всяка програма за отслабване.

Също така, различни лекарства като орлистат, сибутрамин и римонабант са се оказали ефективни за намаляване на теглото през последните години. Като цяло учените са потвърдили положителните резултати при клинични изпитвания на пациенти с хипокалорична диета. Имайте предвид обаче, че повечето от тези лекарства имат анорексигенен ефект. Така че в крайна сметка улесняването на мониторинга на диетата е в основата на тяхната ефективност.

Важно е също да споменем, че дори хирургичното лечение на затлъстяването може да се провали в дългосрочен план. Това е особено вярно, ако затлъстелият човек не промени хранителните си навици.

Въпреки тази ключова роля, традиционните диетични лечения, дори ако се провеждат правилно, не водят до напълно задоволителни резултати по устойчив начин. Това е така, защото повечето хора със затлъстяване, които започват диетично лечение, го изоставят. Освен това много от тези, които продължават, не губят тегло. Плюс това, когато го загубят, мнозина са длъжни да го получат обратно. Безспорно най-големият проблем при диетичните лечения е липсата на проследяване.

Вижте също: Може ли ябълка на ден да предпази от затлъстяване?

Видове храни, които помагат за предотвратяване на затлъстяването

Лекар и затлъстял пациент

Трябва да спазвате балансирана диета и редовен план за упражнения, за да предотвратите затлъстяването. Специалистът трябва да ги контролира и двете.

Важно е да се има предвид, че силно ограничаващите диети никога не са здравословни. Това е така, защото те водят до значителна загуба на мускулатура и насърчават хранителните разстройства. Поради тази причина трябва да спазвате план за нормална диета, разработен за вашите специфични нужди. Повечето препоръки за храна са същите като за хората с нормално тегло, главно ограничаващи приема на наситени мазнини.

Също така, можем да намерим серия храни, които помагат да се предотврати затлъстяването:

Предотвратяване на затлъстяването: засищащи видове храни

Много важен фактор за предотвратяване на затлъстяването е знанието как да изберем засищащи видове храна. Като правило, те са богати на фибри. Това е така, защото фибрите абсорбират водата. Така обемът на храната се удвоява в стомаха. И така, това води до усещане за ситост. Когато се почувствате сити, тогава желанието ви да се храните неконтролируемо и непрекъснато намалява.

Някои храни с тези свойства са:

  • Повечето зеленчуци и бобови растения
  • Повечето плодове
  • Водорасли

Вижте също: Могат ли изкуствените подсладители да преборят затлъстяването?

Нискокалорична храна

Различни видове нискокалорична храна

Променете диетата си и водете активен живот, за да предотвратите затлъстяването.

Хипокалоричните храни са тези, които предлагат ниски нива на енергия. Идеята да ги консумираме е тялото да приема по-малко калории, отколкото е необходимо за изгаряне на всякакви натрупани мазнини. Нискокалоричните храни могат да помогнат за предотвратяване на затлъстяването, стига да ги консумирате като част от балансираната диета.

Някои примери са:

  • Аспержи
  • Спанак
  • Краставици
  • Артишок

Заключение

Важно е да следвате план на диета, одобрен от специалист, за да отслабнете. Това е, което ви позволява да се чувствате сити, така че да не се отказвате. Също така е много важно да останете активни и да правите някаква форма на упражнения. Като цяло най-важното нещо в профилактиката и лечението на затлъстяването е дисциплината и мотивацията за постигане на целите ви. Не се отказвайте!

  • Tarban, A. (2010). La Obesidad Infantil : una epidemia mundial. Ministerio de Sanidad y Consumo.
  • OMS. (2015). Alimentación sana. https://doi.org/Nota descriptiva No. 394
  • Barrientos-Perez, M., & Flores-Huerta, S. (2008). ¿Es la obesidad un problema médico individual y social? Políticas públicas que se requieren para su prevención. Medigraphic Artemisa En Linea.
  • Ciangura, C., Carette, C., Faucher, P., Czernichow, S., & Oppert, J.-M. (2017). Obesidad del adulto. EMC – Tratado de Medicina. https://doi.org/10.1016/S1636-5410(17)84245-8