От кои храни се пълнее най-много?

Има много вредни храни, от които бързо и лесно се пълнее. Кои са те?
От кои храни се пълнее най-много?

Последна актуализация: 07 ноември, 2018

Редица проучвания посочват “най-лошите храни на света”. Вярно е, че тези храни са вредни и от тях се пълнее. Но всичко зависи от количеството, което консумирате и колко често го правите. Въпреки това е необходимо да се избягват тези вредни храни, ако искате да отслабнете, да намалите холестерола и да имате повече енергия през целия ден.

Храните, от които се пълнее най-много

12-те храни, от които се пълнее най-много според Харвардския университет са следните (като се започне от най-опасната):

Пържени картофки

Пържените картофи, които се предлагат в заведенията за бързо хранене са една от най-вредните храни, от които се пълнее. Те са много вкусни и водят до пристрастяване. Хората, които често ядат пържени картофи могат да качат до килограм и половина на година. Ако си ги приготвяте вкъщи, това ги прави  малко “по-малко вредни”.

От пържените картофи лесно се пълнее.

Картофен чипс

Това е чудесно предястие, подходящо за събирания с приятели или мезе преди вечеря. Чипсът съдържа много олио и сол, което води до покачване на теглото. Също така не засища глада, като по този начин лесно се поглъщат големи количества.

Подсладени напитки

Само една-две газирани безалкохолни напитки на ден могат да доведат до напълняване и не само това – нивата на кръвната захар ще се покачат неимоверно. Няма значение дали са диетични или не – вредни са за здравето.

Тлъсто месо

Пълнее се и от прекомерната консумация на говеждо и свинско. Също така има риск да ви се покачи холестерола заради мазнините в това месо.

мазни меса, от които се пълнее

Преработено месо

Преработени меса като наденички и кренвирши съдържат много наситени мазнини, калории, натрий и оцветители. Не са полезни нито за деца, нито за възрастни. Тяхната консумация не е препоръчителна.

Транс-мазнини

Стотици продукти в магазините съдържат транс-мазнини, които са много вредни за здравето. Намират се предимно в замразените, преработените и готовите храни.

Картофи

Като оставим настрана начина на приготвяне на този зеленчук, който е популярен в много страни, една чиния картофи на ден създава проблеми в организма, като стомашна тежест и “фалшиво” чувство на ситост.

Бонбони и сладкиши

Бисквити, торти, тестени изделия и т.н. са вредни за здравето, защото съдържат големи количества захар и мазнини. По-добре е да се ядат плодове след хранене.

Рафинирани зърнени култури

Оризът е още една често консумирана храна по целия свят заради цената и „качествата си”. Проблемът не е в самите зърна, а по-скоро в процеса на “избелване”. Нищо избелено не е добро, защото това не е естествено. Откажете се от белия ориз в полза на пълнозърнест или кафяв такъв.

Пържени храни

Като оставим настрана картофите, които споменахме по-рано, и другите пържени храни са вредни, най-вече тези, които са закупени в ресторанти или магазини. Те са по-вредни от тези, приготвени в домашни условия. Това включва всякакъв вид панирано месо, пиле, зеленчуци и т.н.

Плодов сок

Дори и тези, чийто етикет ги обозначава като 100% натурални не са, защото съдържат твърде много захар, за да се впишат в “здравословния” сектор. Често оцветителите и консервантите, които съдържат са вредни.

Масло

Мазнината, която се използва за да се направи масло е вредна за тялото и за кожата. Доказано е, че хората, които консумират масло или майонеза имат повече акне и по-мазна кожа. Също така е доказано, че маслото повишава нивото на холестерола.

Други “лоши” храни

В допълнение към 12-те храни по-горе нека да добавим и следните храни, които не препоръчваме да се консумират често:

  • Паста и спагети: особено ако са приготвени с бяло брашно. Умерената им консумация веднъж седмично няма да причини вреди. Проблемът е ако ядете такава храна всеки ден със сосове или кремове, както и сирена и мазни подправки. Всичко, което съдържа много калории и въглехидрати ще доведе до увеличаване на теглото.
От пастата лесно и бързо се пълнее.

 

  • Салатени или месни сосове: тази група включва майонеза, кетчуп, горчица, сос Цезар и др. Всички те съдържат много сол и мазнини, което води до покачване нивата на триглицеридите.
  • Шоколад: тук трябва да добавим малка забележка. Например натуралният шоколад, който съдържа повече какао не е вреден (ако се яде умерено, разбира се). Но ако си купите по-популярни и по-евтини видове шоколад, които определено имат добавки, консерванти и подсладители, ще напълнеете. На всяка цена избягвайте бял шоколад, който съдържа големи количества химикали, мазнини и захар.

Храните, които причиняват най-малкото наддаване на тегло

От другата страна на монетата са тези храни, от които може да ядете когато и колкото поискате:

  • Бяла или мазна риба: златни рибки, меджид, червена платика, мерлуза, треска и т.н. са полезни, защото не съдържат никакви въглехидрати и мазнини, но предлагат омега-3 и фосфор.
  • Нетлъсто месо като пилешко или пуешко, като винаги премахвайте мазнините. Те също засищат и имат много протеини.
  • Черупчести мекотели и ракообразни: миди, раци, стриди, калмари и омари, и т.н. Те имат много малко мазнини и са богати на йод и цинк, качествени протеини и много малко въглехидрати.
  • Зеленчуци: спанак, броколи, моркови, домати, лук, марули, зеле, китайско зеле, праз, аспержи… и списъкът продължава. Те осигуряват високи количества витамини и минерали, а не съдържат почти никакви мазнини. Също така предоставят много вода на организма.
    полезни за здравето зеленчуци, от които не се пълнее
  • Бобовите растения: леща, нахут, соя, зелен фасул и т.н. Тези храни осигуряват на организма цинк, фосфор, желязо, магнезий и много други витамини. Те също съдържат протеини.
  • Плодове: всички плодове, за които можете да се сетите с изключение на банани, грозде, кокосов орех и дюли, защото те имат много захар. Всички други плодове осигуряват вода и антиоксиданти.
Може да ви заинтересува ...
Контролирайте нивото на лошия холестерол със здравословно хранене
Здраве и КрасотаПрочетете го в Здраве и Красота
Контролирайте нивото на лошия холестерол със здравословно хранене

Въпреки че този проблем може да протече безсимптомно, ако не контролирате нивото му със здравословно хранене, той може да доведе до сериозни послед...