Не отслабвате? Разберете защо!

10.11.2015
Трябва ви истинско решение, така че най-после да спрете диети и упражнения, които не работят, а единствено ви причиняват неудовлетворение, депресия и гняв

Не отслабвате? За да стигнем до дъното на този казус, трябва да определим, дали проблемът е наследствен, или възникнал в резултат на неправилно хранене. Понякога това, че не отслабвате, може да се дължи и на хормонален дисбаланс.

Може да сте опитвали десетки различни диети, посетили диетолог или практикували какви ли не видове физически упражнения, но нищо не е дало резултатите, които желаете. Вероятно се чудите, защо е толкова трудно да отслабнете и какво можете да направите, за да се промени положението. Научете повече в следната статия.

Коренът на проблема със загубата на тегло (или липсата на резултати) може да бъде във вашите гени, например, или в нездравословните навици. Дори хормоните могат да бъдат виновни за това, че не можете да свалите няколко килограма. Трябва ви истинско решение, така че най-после да спрете диети и упражнения, които не работят, а единствено ви причиняват чувство на неудовлетворение, безпокойство, депресия, гняв.

Разберете какъв е проблемът

Ако правите редовно физически упражнения и се храните добре, но това не се отразява на теглото ви, трябва да се определи, дали наистина имате здравословен проблем. Предлагаме ви този кратък, но изчерпателен въпросник:

  • Смятате ли, че отслабвате трудно, дори при комбинирането на диета с редовни физически упражнения?
  • Взимате ли някакви лекарства за щитовидната жлеза, антидепресанти, инсулинови добавки, медикаменти за кръвното налягане, стероиди или антиконвулсанти?
  • Изпитали ли сте скоро чувствителност към студ или резки температурни промени, запек, умора, суха или бледа кожа, загуба на паметта, изтъняване на косата или затруднена концентрация?
    Suveti za otslabvane
  • Талията ви по-широка от 35 инча (за жените) или 38 инча (за мъжете) ли е? (1 инч = 2.5 см.)
  • Имате ли някое от следните заболявания: високо кръвно налягане, повишени нива на кръвната захар, повишени нива на триглицериди?
  • Смятате ли, че трупате повече мазнини в ханша и бедрата?
  • Страдате ли понякога от резки промени в настроението, нередовна менструация, чувствителност на гърдите, горещи вълни, прекомерно изпотяване или сухота в гениталната област?

Ако сте отговорили положително на два или повече от посочените по-горе въпроси, вероятно имате повече проблеми с отслабването в сравнение с другите.

Разберете защо не можете да отслабнете

Някои от лекарствата, които споменахме по-горе, могат да доведат до напълняване или да попречат на отслабването, независимо от това, колко калории консумирате или изгаряте. Консултирайте се с вашия лекар, който може да ви препоръча алтернативно лечение.
Също така трябва да се вземат предвид потенциални проблеми с щитовидната жлеза. Много хора разбират, че имат проблем с тази жлеза, защото не могат да отслабнат (или обратното – губят тегло твърде бързо).
Когато щитовидната жлеза не функционира правилно, могат да се появят симптоми като непоносимост към ниски температури, умора, запек, изтъняване на косата, увредена функция на паметта. Ако мислите, че това може да е причина да не отслабвате, или ако има история на такива заболявания в семейството ви, направете си рутинни кръвни изследвания, за да се оцени функцията на щитовидната жлеза.
otslabvane
Съществува също така едно относително често срещано състояние, наречено метаболитен синдром, което пречи на способността на организма да управлява нивата на кръвната захар и води до това, че се „складират” повече мазнини от нормалното.
Нещо друго, за което да помислите: ако откриете, че трупате повече мазнини в областта на корема, отколкото в други части на тялото, това може да означава, че триглицеридите ви са твърде високи. Обърнете внимание на кръвното си налягане. Генетиката има много общо с всички тези фактори, така че не забравяйте да се консултирате с личния си лекар по този въпрос. Също имайте предвид, че неправилното хранене, заседналият начин на живот и прекомерната консумация на алкохол и тютюневи изделия могат да влошат положението.

Един от въпросите по-горе е само за жени, защото се касае за естроген. Високите нива на естроген пречат на жените да отслабнат лесно. Ако пиете противозачатъчни хапчета или се подлагате на хормонално-заместителна терапия, тялото ви произвежда повече естроген от нормалното, поради което по-лесно се натрупват мазнини в ханша и бедрата.
Други симптоми, които можете да изпитате, са рязка промяна в настроението, прекомерно изпотяване, сухота в областта на вагината и чувствителност на гърдите. Непременно говорете с вашия гинеколог. Ако се погледнете в огледалото и забележите, че фигурата ви е крушовидна – т.е. по-тънка сте в торса и широка в ханша, това може да е индикация, че нивата на естроген са твърде високи и затова ви е трудно да се отървете от тези досадни килца в повече.
pola

За всеки проблем има решение

След като сте разбрали защо ви е трудно да отслабвате, време е да изготвим план за действие, за да се промени положението.

За проблеми с щитовидната жлеза

В допълнение към приемането на правилното лекарство (както е предписано от вашия лекар), трябва да намалите приема на калории, да консумирате повече храни с високо съдържание на фибри, да избягвате рафинираните и преработени храни, да ядете нетлъсто месо и храни, които са богати на йод, да увеличите физическата активност и да намалите стреса.

За метаболитен синдром

Намалете приема на рафинирани или преработени храни, яжте повече фибри, правете поне 30 минути упражнения всеки ден (от понеделник до петък, оптимално – и през уикенда), спрете да пушите и ограничете консумацията на алкохол, избягвайте стресови ситуации и приемайте лекарства, както са предписани от вашия лекар. Добра идея е периодично да измервате кръвното си налягане и нивата на холестерола, както и триглицеридите и кръвната захар.

За проблеми с нивата на естроген

Увеличете консумацията на фибри, консумирайте соеви продукти вместо месо (за предпочитане органични), приемайте мултивитамини всеки ден и правете умерено тежки кардио упражнения най-малко два пъти седмично, като ги допълвате с упражнения с тежести за тонизиране на мускулите.

които искали