9 научно обосновани съвета, за да научите всичко по-бързо
Ако сте от хората, които обичат да научават нови неща по-бързо, ето няколко съвета от науката, за да научите всичко. Те ще ви помогнат да бъдете по-гъвкави, когато разбирате, запаметявате и запазвате информация. Освен това ще можете да запомните цялата информация.
Всеки човек има различни и сложни когнитивни процеси за учене. Въпреки това, ако знаете и приложите на практика някои методи, за да го направите по-бързо и по-лесно, мозъкът ви ще запомни информацията ефективно и ще постигнете целта си.
По-долу представяме някои от съветите, които науката ни дава, за да учим по-бързо. Не ги пропускайте.
1. Съвети, за да научите всичко по-бързо – визуални техники
Проучване подчертава значението на използването на визуални техники като иновативен метод на обучение и алтернатива. То посочва, че използването на ресурси като изображения, мисловни карти и инфографики е много полезно за изучаване на исторически факти, важни дати, данни, теории и концепции.
Информацията се съхранява в мозъка по динамичен и дидактичен начин. Освен това, когато се обработва по хронологичен и смислен начин, е по-лесно да научим и запомним тази информация, когато трябва да я използваме.
2. Работа в екип
Разследване, чиято цел беше да се определят стратегиите за учене, използвани най-често от студентите от Escuela Superior Politécnica de Chimborazo, показа, че най-преобладаващата в тази популация е свързана с работата в екип.
Това проучване установи, че когато учениците имат възможност да учат в екип, те учат по-бързо. Това се подобрява, ако са включени активни форми на проба и грешка. По същия начин този механизъм за учене прави придобитите знания по-дълготрайни.
Причината за това е, че в тази екипна работа се използват различни техники, като четене, писане, визуални форми, които след това се социализират или споделят между връстници.
3. Съвети, за да научите всичко по-бързо – концентрация
Когато искате да учите по-бързо, най-доброто нещо, което можете да направите, е да се заемете веднага с ученето. Това означава без разсейване или други задължения. Ако се поставите в режим на многозадачност, ще бъде по-трудно да съхранявате информацията, която искате.
Освен това всеки път, когато се разсеете, ще ви отнеме 20 минути, за да се концентрирате отново. Концентрацията е толкова важна, че проучванията върху академичните постижения показват, че липсата й при учениците ограничава развитието на знанията.
Прочетете и: Какво е процедурна памет и защо е важна?
4. Запишете какво сте научили
Ако учите и вече сте научили нещо ново, трябва да вземете лист и химикал и да го запишете. По същия начин помага, ако си водите бележки по време на процеса, защото когато четете, научавате, но когато го записвате, засилвате кодификацията на информацията.
Всъщност проучвания за въздействието на писането като метод на учене показват, че писането е повече от умение. Това е метод за съхраняване на знания и помага за подобряване на начина, по който е замислен светът.
5. Практикуване
Друг от съветите на науката за по-бързо учене на нещо е да практикувате наученото. Няколко проучвания изтъкнаха, че знанието или теоретичното съдържание винаги трябва да бъдат придружени от практика.
При практикуване, мозъкът ви ще кодира този момент и следващия път, когато трябва да го направите, ще имате подкрепление и ще го правите все по-добре и по-добре.
6. Съвети, за да научите всичко по-бързо – преподавайте
Когато използвате знанията си, за да учите другите, вие използвате собствените си думи, за да опишете теорията на нещо, което вече сте усвоили. Тоест вие получавате достъп до информация, която вече сте кодирали в мозъка си и я подсилвате всеки път, когато я вербализирате.
От друга страна, всеки път, когато трябва да преподавате по дадена тема, дори и да сте я усвоили, нормално е да учите, за да изчистите евентуални съмнения, като също така затвърдите това, което вече сте научили. Така малко по малко ставате експерт.
7. Не се страхувайте да правите грешки
Правенето на грешки не е погрешно; това е нещо естествено. Грешките ни помагат да осъзнаем как правим нещата и какво можем да направим, за да ги подобрим следващия път.
Всъщност проучванията върху двигателното обучение показват, че хората трябва да практикуват често, да правят грешки и да ги коригират.
Целта на това е да се подобри учебният процес и да се постигне целта за допускане на по-малко грешки и намаляване на усилията, положени в задачата или предмета.
8. Учете малко по малко
Уменията се овладяват по-лесно, когато ги усвоявате малко по малко. Ако разделите всичко, което трябва да изучавате, на малки, конкретни части, вие се концентрирате върху изучаването им една по една. Ще си дадете възможност да овладеете цялата информация, която търсите, без да се пренасищате.
Както бе споменато в предишната точка, по този начин ще можете да грешите, да решавате и да продължите с нова тема, затвърждавайки знанията си. Ако сте търпеливи, след като научите всичко и съберете знанията, ще видите как ще придобиете превъзходни способности.
9. Спете между учебните сесии
Много ученици и студенти са склонни да учат без почивка и пренебрегват съня. Оказва се, че проучване за връзката между съня и ученето посочи, че сънят помага да се запази информацията в дългосрочен план. Според това изследване това се случва, защото процесите на паметта се активират отново.
Освен това сесиите за учене във връзка със съня намаляват количеството необходима практика с 50%. Освен това информацията се запазва много по-добре и за по-дълъг период от време. Така че идеята е да научите каквото ви трябва, да спите и да се върнете към ученето.
Експертите, написали тази статия, посочват, че е идеално да имате учебна сесия от 30 до 50 минути, да поспите 1 час и да продължите с друга сесия от още 30 или 50 минути.
Приложете тези научни съвети, за да научите нещо по-бързо!
Както споменахме, прилагането на практика на тези научни съвети за по-бързо учене може да донесе много предимства на учебния процес. Те са много прости и лесни за практикуване и имат значение за вашата методология.
Ако това е вашата цел, не се задоволявайте само с един съвет. Приложете поне два съвета на практика и вижте как работят при вас. Ако някой не ви помага, можете да опитате друг или да подсилите този, който е свършил работа.
Всички цитирани източници бяха добре прегледани от нашия екип, за да се гарантира тяхната качествена, надеждна, актуална и валидна информация. Библиографията на тази статия бе считана за надеждна и отговаряща на академичните или научни изисквания.
- Pinargote-Valencia, K. E. (2021). Visual Thinking una alternativa innovadora en los procesos de enseñanza–aprendizaje de Estudios Sociales. Dominio de las Ciencias, 7(1), 3-15.
- Huamaní, O. G., & Esquivel, D. A. (2021). El proceso enseñanza–aprendizaje–evaluación (PEAE) una didáctica universitaria. Horizonte de la Ciencia, 11(20), 243-254.
- Santillán-Castillo, J. R., Tapia-Bonifaz, A. G., & Yumi-Guacho, L. M. (2021). Determinación del perfil de aprendizaje para la implementación de entornos virtuales de aprendizaje centrados en el estudiante. Dominio de las Ciencias, 7(1), 355-371.
- Alejo Huamán, Y. L., Papuico Patricio, C. A., & Tapia Perez, J. K. (2021). Estrategias de aprendizaje en estudiantes universitarios de educación.
- Ingvarson, L., & Kleinhenz, E. (2006). Estándares profesionales de práctica y su importancia para la enseñanza. Revista de educación, 340, 265-295.
- López Torres Carmen A., Pérez Velarde Lady P. La concentración y su incidencia en el rendimiento académico de los estudiantes de la unidad básica N.-22 “Paulino Millán Herrera” del Cantón Milgrado. Universidad Estatal de Milgrado, 2011.
- Giraldo Giraldo, C. (2016). La escritura en el aula como instrumento de aprendizaje. Estudio en universidades. ÁNFORA, 22(38), 39-60. https://doi.org/10.30854/anf.v22.n38.2015.25
- Calvo, Gloria (1996). “Nuevas formas de enseñar y aprender”. Santiago: UPN, 42 pp. Disponible en: https://www.uv.mx/dgdaie/files/2012/11/CPP-DC-Calvo-Nuevas-Formas.pdf
- 1. Mazza S, Gerbier E, Gustin M-P, et al. Relearn Faster and Retain Longer: Along With Practice, Sleep Makes Perfect. Psychological Science. 2016;27(10):1321-1330. doi:10.1177/0956797616659930