7 храни подпомагащи по естествен начин здравето на бъбреците

Патладжаните притежават не само диуретично действие; те се борят срещу действието на вредните свободни радикали и предотвратяват появата на камъни в бъбреците и се грижат за здравето на тези органи.
7 храни подпомагащи по естествен начин здравето на бъбреците

Последна актуализация: 29 януари, 2019

Здравето на бъбреците е важно за цялостното ни състояние. И не само защото тези органи отговарят за изхвърлянето на отпадните вещества чрез урината. Те филтрират кръвта и участват в образуването на някои важни хормони.

Често пренебрегваме значимостта на тези органи. Важно е да запомним, че ако бъбреците не функционират нормално организмът ни ще се натрови. И след време и действието на останалите системи в тялото ни ще бъде засегнато.

Затова е важно да живеем здравословно. Трябва максимално да избягваме контакта с източниците на токсини. И да осигуряваме на организма си необходимите му хранителни вещества като се храним балансирано и здравословно.

Източниците на фибри, както и на антиоксиданти и ензими, са перфектни помощници в осъществяването на детоксикацията на организма. Особено, ако имате здравословни проблеми.

Затова в тази статия ще ви разкажем за 7 храни, които трябва да добавите към менюто си. Те ще се погрижат за здравето на бъбреците ви.

Внимание!

1.Червени пиперки
Червени пиперки за здравето на бъбреците

Червените пиперки съдържат вещества с диуретично и антиоксидантно действие. След като бъдат усвоени те подобряват функционирането на бъбреците ви. По този начин ускоряват изхвърлянето на задържаните в тъканите течности.

  • Този зеленчук съдържа калий и натрий. Балансът на тези две вещества спомага контролирането на възпалителните процеси.
  • Витамините и минералите в червените пиперки поддържат клетъчното възстановяване и намаляват вредното въздействие на свободните радикали.
  • Червените пиперки се препоръчват на пациенти с бъбречна недостатъчност и инфекции. Причината за това е противовъзпалителното действие на този зеленчук. Освен това той спомага поддържането на баланса на електролити в организма.

2.Лук

Лукът е зеленчук познат с антиоксидантното си действие. Той е сред зеленчуците, грижещи се за здравето на бъбреците.

  • Лукът съдържа кератин. Това вещество спира клетъчното увреждане в здравите тъкани и бъбреците.
  • Съдържащият се в лука алицин, производно на сярата, контролира възпалителните процеси. И предотвратява натрупването на голямо количество токсини.

Този зеленчук има антибиотично действие. Той е идеален в борбата срещу бактериалните и вирусни инфекции.

3.Патладжани
Патладжан за здравето на бъбреците

Патладжаните са известни с високото си съдържание на витамини и минерали. Освен че подобряват здравето на бъбреците те поддържат и функционирането на сърдечно-съдовата система.

  • Този зеленчук има диуретично и детоксикиращо действие. Той спомага изхвърлянето на тъканите и токсините, предотвратявайки преждевременното увреждане на тъканите.
  • Антиоксидантните съставки в патладжаните се борят срещу вредното действие на свободните радикали. Така предотвратяват появата на болести като бъбречната недостатъчност и рака.
  •  Патладжаните ви осигуряват и значително количество фибри. Те регулират холестерола и процесите пречистващи кръвта.

4.Ядките и здравето на бъбреците

Богати на есенциални мастни киселини, аминокиселини и антиоксиданти ядките са полезна храна, укрепваща здравето на бъбреците.

  • Умерената им консумация предотвратява появата на възпалителни заболявания. Освен това намаляват риска от преждевременно стареене.
  • Ядките съдържат витамини и минерали, поддържащи пречистващите органите процеси в тялото. Освен това предотвратяват възпаленията и болестите.
  • Те засищат и спомагат контролирането на глада.

5.Мазна риба
Мазната риба и здравето на бъбреците

Мазната риба е един от най-важните източници на омега 3 мастни киселини.

  •  Мастните киселини заедно с аминокиселините и минералите намаляват възпаленията. Освен това насърчават клетъчното възстановяване на бъбреците.
  •  Редовната консумация на мазна риба контролира високия холестерол и предотвратява появата на високо кръвно налягане.
  • Тази храна намалява дисбаланса на солите и протеините в урината. И предотвратява образуването на бъбречни камъни и запушвания.

6.Диня

Този освежаващ тропичен плод съдържа вода и антиоксидантни вещества спомагащи отделянето на отпадните вещества от бъбреците предотвратявайки появата на редица заболявания.

  • Диуретичното й действие стимулира изхвърлянето на натрупаните в тъканите течности. По този начин контролира възпаленията и намалява риска от инфекции.
  • Динята предотвратява дехидратацията. Тя укрепва клетъчната активност, която предотвратява дисбаланса на електролити.

7.Ананас
Ананас за здравето на бъбреците

Този тропически плод, който можете да добавите към менюто си по различни начини, е много полезен. Той е един от най-добрите помощници в грижата за здравето на бъбреците.

  • Този плод съдържа активното вещество бромелаин. Това вещество има антиоксидантно и противовъзпалително действие, което предпазва увреждането на тези важни органи.
  • Диуретичното му действие насърчава отделянето на течностите и предотвратява появата на усложнения като високо кръвно налягане и бъбречна недостатъчност.
  • Ананасът се препоръчва за спомагане филтрирането на кръвта. Той спомага изхвърлянето на токсините и предотвратява появата не сериозни заболявания.

Готови ли сте да започнете да се грижите за здравето на бъбреците си? Добавете тези храни към менюто си и сами открийте полезното им действие.

Може да ви заинтересува ...
Разбийте камъните в бъбреците с тези натурални средства
Здраве и КрасотаПрочетете го в Здраве и Красота
Разбийте камъните в бъбреците с тези натурални средства

Искате да се справите с камъните в бъбреците? Искате ли да ви разкажем за няколко интересни и полезни натурални средства при камъни в бъбреците?



  • U.S. Department of Health and Human Services. (2009). The Kidneys and How They Work. National Institutes of Health. https://doi.org/10.1017/CBO9781107415324.004
  • Center for Disease Control and Prevention. (2017). National Chronic Kidney Disease Fact Sheet, 2017. US Department of Health and Human Services, Centers for Disease Control and Prevention.
  • Finley, J. W. (2009). Functional foods. In Adequate Food for All: Culture, Science, and Technology of Food in the 21st Century. https://doi.org/10.1201/9781420077544