6 упражнения за ефективна борба с целулита

Не е нужно да ходите на фитнес или да купувате скъпи уреди! Вижте как сами може да се справите с него!
6 упражнения за ефективна борба с целулита

Последна актуализация: 04 Февруари, 2019

Появата на целулита всъщност представлява едно съвсем нормално образуване на мазнини под кожата. Най-засегнати са краката, задните части, корема и други видими части на тялото.

Много жени го считат за несъвършенство, тъй като както слабите, така и по-пълните жени страдат от него в по-голяма или по-малка степен.

Въпреки, че целулитът не е болест, тъй като не се отразява пряко върху здравето, повечето хора търсят начини за борба с него, за да изглежда кожата им по-добре.

И въпреки, че повече от 90% от женското население страда от него, той винаги е бил смятан за несъвършенство на тялото, което се нуждае от лечебно средство.

За щастие е доказано, че една подходяща диета и непрекъснати упражнения могат да намалят появата на тези “трапчинки”, така че кожата да изглежда гладка и стегната.

Въпреки, че желаните резултати не се постигат веднага, струва си да включите тези съвети в ежедневието, за да се възползвате от предимствата.

Тъй като знаем, че много хора се опитват да се отърват от целулита, бихме искали да споделим шестте най-добри упражнения за борба с него.

Защо не опитате и вие?

Упражнения за борба с целулита

1. Клекове

Упражнения за борба с целулита: клекове

Смятани за едни от най-добрите упражнения за стягане и тонизиране, клековете са се превърнали в основно упражнение за тези, които практикуват CrossFit и други видове тренировки. Те укрепват бедрата и задните части, но също така помагат за изгарянето на калории и намаляване на увисването на кожата.

Как да ги правим

  • Нивото на трудност на това упражнение варира в зависимост от стойката и дали използвате допълнителни тежести.
  • Нека започнем с това, което може да направите с клякания по традиционния начин. За да направите това, сгънете коленете и смъкнете задните части, сякаш искате да седнете.
  • След като постигнете добра устойчивост, може да правите скок клекове, или да клякате, като използвате тежък лост или гири.

2. Напади

Нападите или ножиците са упражнение, което намалява появата на целулит чрез тонизиране на задните части и краката.

Това упражнение работи за четириглавия мускул, прасците и задните части, така че те укрепват тези области и ги прави по-стегнати.

Как да ги правим

  • Застанете с изправен гръб, сложете десния крак напред и изпънете левия назад.
  • Облегнете се на задния крак и сгънете предния до ъгъл от 90 градуса.
  • Уверете се, че коляното не преминава пред върха на краката, за да избегнете наранявания.
  • Дръжте гърдите изправени, свийте коремните мускули и се опитайте да задържите в тази позиция в продължение на 5 секунди.
  • Върнете се в изходно положение и направете 10 до 15 повторения.

3. Степ

Упражнения за борба с целулита: степ

Степ упражненията са полезни за повишаване устойчивостта на краката и тонизиране на задните части.

Как да ги правим

Застанете върху степ или пейка, с пети висящи от ръба.

Повдигнете се леко на върха на краката и внимателно се върнете в изходна позиция.

Направете 3 серии по 15 повторения.

4. Упражнения за корема

Тъй като знаем, че целулитът може да се появи в областта на корема, препоръчително е да включите някои коремни упражнения в ежедневието.

Как да ги правим

  • Легнете по гръб върху постелка за йога с колене и крака изпънати на пода.
  • Поставете ръце върху задната част на врата, свийте корема и повдигнете тялото нагоре към коленете, без да натоварвате гърба.
  • Забавете, дишайте и направете 20 повторения.

5. Упражнения за разтягане и равновесие

Упражнения за борба с целулита: разтягане

Това упражнение се състои от балансиране на тялото, докато изпъвате краката.

Така подпирате тялото върху дланите на ръцете и върху върховете на стъпалата, така че се изисква устойчивост.

Освен това, тъй като тонизира задните части и краката, това е отлична алтернатива да се отървете от целулита в тези области.

Как да го направим

  • Легнете с лице надолу върху постелка за упражнения или килим, след което се подпрете на пода с длани и пръстите на краката.
  • Без да сгъвате коляното, повдигнете единия крак, докато стане успореден на пода.
  • Задръжте в тази позиция в продължение на 3 секунди, смъкнете се бавно и повторете 15 или 20 пъти с всеки крак.
  • Всеки път, когато повдигате крака, съсредоточете силите върху задните си части и свийте корема.

6. Повдигания на краката с ластична лента

За това упражнение трябва да имате ластична лента, тъй като тя ще ви позволи да сте в правилната поза и да оказвате по-голяма сила.

Как да го правим

  • Легнете на дясната си страна с протегнати крака и сложете ластична лента около глезените.
  • Поставете левия крак върху десния и го повдигнете, доколкото можете.
  • Съсредоточете се върху задържането на крака прав, без да огъвате коляното, задръжте в тази позиция в продължение на 5 секунди, а след това бавно смъкнете десния крак.
  • Повторете 15 или 20 пъти за всеки крак.

Готови ли сте за предизвикателството? Ако редовно правите упражненията, ще видите положителните резултати в рамките на няколко седмици.

Въпреки това, трябва да помните, че тези упражнения трябва да бъдат допълнени от здравословна и богата на вода диета, тъй като това помага за премахване на токсините, задържани в организма.

  Може да ви заинтересува ...

Перфектната антицелулитна диета
Здраве и КрасотаRead it in Здраве и Красота
Перфектната антицелулитна диета

Елиминирането на целулита не е лесна задача. Ето защо решихме да споделим една добра антицелулитна диета, която ще ви помогне да се справите с него.