3 Препоръки за контролиране на задържането на течности

15 Януари, 2019
Страдате ли задържане на течности или подуване на корема? Когато задържате течности, трябва да обърнете специално внимание на вашата диета и да избягвате заседналият начин на живот. Научете повече в тази статия!
 

Всеки човек може да се сблъска с проблеми от задържането на течности. Вярвате или не, почти всички са преживявали това състояние поне веднъж в живота си.

Има много проблеми, които възникват около липсата на познания за това състояние. Например, един от тях е, че хората мислят, че това е проблем само за жените.

Това се дължи на големият процент жени страдащи от задържане на течности по време на месечния си цикъл.

В същото време мъжете не са напълно освободени от този проблем.

Човешкото тяло работи по удивителни начини. Въпреки това, проблеми могат да възникнат, когато се появи дисбаланс в някой от органите му.

Какво представлява задържането на течности?

Има много дезинформация около това състояние в публичното пространство. Първо трябва да изясним следните неща:
  • Идентифициране на задържането на течности
  • Оказващите влияние фактори
  • Пречките, които се създават
Има много последствия от задържането на течности, особено когато се натрупа вода в повечето тъкани на тялото.
Основният фактор се дължи на хормонален дисбаланс, който контролира това.
Съвети за контролиране на задържането на течности

Защо задържането на течности е свързано с жените?

Жените са склонни към задържане на течности, когато са във втората фаза на менструалният си цикъл. Това е фазата между овулацията и идването на техният цикъл, в резултат от концентрацията на прогестерон в кръвта.

Друг възможен фактор е използването на орални противозачатъчни контрацептиви.

Други фактори

Както вече посочихме, мъжете също могат да страдат от този проблем. Тези причини са изброени по-долу.

Как да установите дали задържате течности

Тъй като това е заболяване то има редица симптоми:
  • Болка в ставите
  • Дискомфорт в различни части на тялото (крака, стъпала, китки, ръцете, гърди, бедра)
  • Болка в корема
  • Дрехите изглеждат по-опънати от обикновено
  • Някои части на тялото са по-големи от други
Симптоми на задържането на течности

Как да контролирате задържането на течности

Повечето хора страдат от задържане на течности в даден момент от живота си, но обикновено не знаят как да го контролират по лесен и прост начин.

Изпробвайте някои от тези съвети, за да елиминирате задържането на течности. Ако те не проработят, препоръчваме да потърсите съвет от доверен лекар.

1. Масаж или отидете на разходка.

Един от факторите, влияещи върху задържането на течности, е заседналият начин на живот.

Когато човек прекара много време физически неактивен, се причинява неадекватно движение на кръвта. Това причинява застой на цялото тяло.

След дълъг период на застой, тялото завършва със задържане на течности в различни части на тялото, особено долните крайници, като краката и стъпалата.

За да предотвратите и да се борите с това събитие, препоръчваме ви да правите кратка разходка всеки ден.
Това веднага ще подобри и  възстанови нормалната циркулация в цялото тяло.

В случай на прекомерна умора, масажът в засегнатите области може да бъде много полезен.

Вижте и: Ползи от ходенето на бос крак

2. Ограничаване на консумацията на захар и сол

Прекомерните количества захар са склонни да се натрупват в тялото. Най-вредно е наличието на бонбони и сладкиши.

Захарите са склонни да останат в организма ни, без да бъдат абсорбирани.

Докато захарта не се препоръчва по принцип, най-често се забранява сол за диетата на тези, които страдат  от задържане на течности.

Солта има склонност да затруднява адекватно елиминиране на течности.

Препоръката е да се намали потреблението на сол колкото е възможно повече.
За контролиране на задържането на течности, избягвайте солта и захарта.

Прочетете и: Съвети за детоксикация на тялото ви от излишна захар

3. Здравословна диета

Ако не споменем и здравословните храни, които да включим в диетата, ще оставим темата недовършена.
 
  • Seifert, J., Harmon, J., & DeClercq, P. (2006). Protein added to a sports drink improves fluid retention. International Journal of Sport Nutrition and Exercise Metabolism. https://doi.org/10.1123/ijsnem.16.4.420
  • Kashani, A., Landaverde, C., Medici, V., & Rossaro, L. (2008). Fluid retention in cirrhosis: Pathophysiology and management. QJM. https://doi.org/10.1093/qjmed/hcm121