Вредно ли е да ядете тестени храни вечер?

30 Януари, 2019
Проблемът е в количествата, а не в това, че го консумирате, но опитайте да задоволите глада с плодове, зеленчуци или просто с вода
 

И вие ли обичате да хапвате тестени храни по всяко време на деня? Обикновено казват, че „това, което ядете вечер се съхранява в тялото ви“. Тази поговорка се основава на идеята, че след яденето си лягате. Тогава тялото ви няма способността да смила храната.

Поради това може да си помислите, че е лошо да ядете храни на базата на брашно надвечер. В тази статия ще ви разкрием дали тази хипотеза е вярна.

Храни и хормони

вредни храни

Преди да говорите за ядене на брашно вечер, трябва да разберете как функционират хормоните ви. В допълнение трябва да разберете ролята, която те изпълняват в ежедневния живот.

Тези, които страдат от затлъстяване обикновено ядат поради тревожност или склонност, а не поради глад. Това се дължи на производството на серотонин.

Този хормон има няколко функции. Сред тях серотонинът регулира апетита, контролира телесната температура и играе роля при регулирането на настроението.

Серотонинът се контролира от две области на мозъка ви: епифизната жлеза и хипоталамуса. И двете области „работят“ в зависимост от светлината и тъмнината.

Поради това този хормон е по-активен по време на дневна светлина. Вечер той спада и започва да предизвиква чувства като депресия, нервност или тревожност.

 

Това означава, че вечер е по-вероятно да ядете повече, отколкото сутрин.

Но това не е всичко. Това е така, защото този хормон „избира“ какви елементи иска да яде. Разбира се той не избира полезни храни като плодове или зеленчуци. Вместо това, има желание за сладки, въглехидрати, мазнини и солени храни.

Пшеница и депресия

депресията при консумация на твърде много тестени храни е възможна

Много хора, които се борят с наднорменото тегло или затлъстяването, страдат от тревога. Това е така, защото ядат храни с брашно или захар (или и двете), за да облекчат страданията си.

Тези храни имат антидепресантно и седативно действие. Те също са много токсични за вашето здраве. Това е особено вярно, ако ги ядете вечер.

Тъгата или чувството на неудовлетвореност вървят ръка за ръка с неконтролируемата необходимост от ядене на тестени храни вечер. Яденето на рафинирани въглехидрати води до  наддаване на теглото и трудности при загубата му.

Приемът на брашното вечер не е „вредно“. Проблемът е в количествата.

Плюс това да си легнете, вместо да имате възможност да ги изгорите след ядене не ви позволява да се отървете от добавените калории.

Вижте и: Плодовете с най-ниско съдържание на калории

 

Това се дължи на факта, че тази съставка се усвоява бавно. Това може да причини стомашни или чревни проблеми (киселини, метеоризъм, запек и т.н.).

Друго нещо, което трябва да имате предвид е пристрастяването, причинено от храни на базата на брашно.

Когато изпитвате глад, вие в крайна сметка избирате тестени храни и изделия като хляб, бисквитки и т.н. … Това е така, защото те имат способността да задоволяват апетита ви. Но преди всичко те намаляват нервите или тъгата.

Премахването на въглехидратите от диетата не е добра идея. Препоръчва се обаче да намалите количеството на тези, които ядете вечер.

Те са необходими за закуска или обяд. Това е така, защото те ви дават енергията, която ви е необходима за извършване на ежедневните дейности. След това ги „изгаряте“ за няколко часа.

Това не се случва с вечерята. В края на краищата не се нуждаете от гориво за сън.

От друга страна имате нужда от храни, които лесно се усвояват като плодовете и зеленчуците. По този начин си лягате по-леки и е по-лесно да заспите без да пълнеете.

Препоръчваме: 7 богати на белтъчини зеленчуци, спомагащи отслабването

Как може да предотвратите апетита за брашно и тестени храни?

На теория избягването на тестени храни вечер има смисъл. Но когато искате да приложите това на практика, не е толкова лесно, нали?

Има някои „трикове“ за намаляване на апетита. Те действат и за избягване на много ядене вечер.

По този начин то не съставлява част от вечерята ви и можете да отслабнете малко по малко:

 

1. Упражнения

упражнения и тичане - най-добрия избор при консумация на прекалено много тестени храни

Упражненията помагат в много аспекти. Например те помагат с физическото ви състояние и намаляват теглото.

Също така те действат като стимул за настроението. С половин час на ден умерени упражнения можете да контролирате безпокойството, стреса и депресията.

2. Яжте повече плодове

Купа с плодове винаги под ръка е един от ключовете, за да не се изкушавате с въглехидрати или сладкиши.

Тези храни поддържат нивата на кръвната захар стабилни и задоволяват апетита ви. Също така те съдържат много вода, фибри и витамини.

Следващият път, когато ви се прияде шоколад, изберете вкусна ябълка или банан.

3. Пийте много вода

Понякога объркваме глада с жаждата. След това, вместо да пиете течности, отваряте хладилника и хапвате първото нещо, което се изпречи пред погледа ви.

Вместо това, ако сте достатъчно хидратирани, е по-малко вероятно да изпитате глад вечер.

4. Слушайте тялото си

Това е когато стомахът ви къркори от глад. Това е нещо съвсем различно от простото ядене само защото имате желание.

Един добър начин да разберете разликата между тези чувства е да анализирате какво искате да ядете.

 

Ако първото нещо е бисквитка или пържени картофи, тогава не сте гладни. Ако наистина сте гладни, можете да ядете всичко, без да се грижите за това.

5. Оставете празно пространство в стомаха си

Да се тъпчете с храна за вечеря е много вредно за вашето здраве.

Хората обикновено злоупотребяват с количествата, защото очите им са по-големи от стомаха. Или пък се хранят много бързо и стомахът им няма време да сигнализира, че гладът е задоволен.

Дъвчете добре всяка хапка и оставете място между храненията.