Топ 9 храни антидепресанти

· 28.12.2018
Орехите са сериозен източник на алфа-линоленова киселина, един от компонентите на омега-3 мастни киселини. Препоръчваме ви да ядете орехи и така да си помогнете в борбата с депресията.

Депресията е сериозно, и за съжаление, често срещано заболяване, което може да причини на човек дълбока тъга, униние, ниско самочувствие и загуба на интерес към живота като цяло. Заболяването е резултат от генетични фактори, което може да бъде отключено от социалните и емоционални преживявания на човек. Това е причината да се правят все повече изследвания за видовете натурални антидепресанти, които да предотвратят появата му.

Има все повече доказателства в посоката, че съществуват някои естествени храни антидепресанти, които помагат в борбата с депресията и тревожността.

Ако се чувствате по този начин, по-долу ще ви разкажем за  някои от тези антидепресанти, върху които да наблегнете чрез ежедневното си меню.

Топ 9 храни антидепресанти

Меласа

Тази храна се формира основно от захароза, която не е кристализирана. Тя е богата на уридин – един от дяловете на ДНК, които са в състояние да стимулират процеса на формиране на клетките и образуването на енергия, която се бори с депресията.

Въпреки това, ние препоръчваме употребата на  меласа под контрол, защото всъщност това е чиста захар.

Риба

Храни антидепресанти - сьомга

Риби като сьомга, сардини, риба тон, аншоа и месни продукти са с високо съдържание на омега-3 мастни киселини. Тези киселини са добре познати с техните свойства и ползи в борбата с болестите на сърцето.

Те намаляват нивото на триглицеридите и предотвратят образуването на кръвни съсиреци.

Още повече, че е доказано, че този вид месо може да помогне в борбата с депресията и стреса. Ето защо то е силно препоръчително за консумация.

Захарно цвекло

Цвеклото, което се използва за да получите захар, е също като меласата. То е богато на веществото, наречено уридин.

Уридинът повишава нивата на цитидин в мозъка, които се смята, че засягат допамина. Именно той е отговорен за регулиране на настроението.

Соя

Храни антидепресанти - соево мляко

Консумацията на соя е все по-популярна благодарение на различните проучвания относно полезността й. Те показват, че това е храна с много диетични свойства, които са полезни за вашето здраве.

Този растителен протеин се съдържа в много продукти, които ви осигуряват възможността да се възползвате от неговите предимства без никакви проблеми. Тези продукти могат да бъдат богати на аминокиселини, но са с ниско съдържание на наситени мазнини и не съдържат холестерол.

Соята съдържа омега-3 мастни киселини, които са полезни за вашата сърдечно-съдова система, също са и чудесни за борбата с депресията.

Орехи

храни антидепресанти - орехи

Орехите са сериозен източник на алфа-линоленова киселина, един от компонентите на омега-3 мастни киселини. Препоръчваме ви да ядете орехи и така да си  помогнете в борбата с депресията. Техните свойства са полезни  и за сърцето ви.

Вижте още: 7 предимства на орехите, които вероятно не познавате

Кафяв ориз

Кафявият ориз се характеризира със съдържание на  витамини В1 и В3, фолиева киселина и е храна с нисък гликемичен индекс. Тъй като е с ниско съдържание на захар. Това възпрепятства понижаването на нивото на захар в кръвта  и на  промените в настроението в резултат от това.

Бирена мая

Храни антидепресанти - бирена мая

Тази храна е богата на витамини B1, B2, B3 и. Също така съдържа 16 аминокиселини, които са много полезни за укрепване на нервната ви система.

Прочетете и това: Ползите от приема на бирена мая

Овесена каша

Тя съдържа фолиева киселина и витамини B1 и B6. Това помага на храносмилателната система и предпазва от ниското ниво на захар, което причинява  силните промени в настроението и раздразнителност.

Зеле

Храни антидепресанти - брюкселско зеле

В едно проучване на Американската асоциация за ракови изследвания се посочва, че тази храна е богата на витамин С и фолиева киселина. Тези свойства помагат за предотвратяване на стрес, както и някои коронарни заболявания, а също и различни видове рак.

Какао

Това е една от храните антидепресанти, която е позната със своите свойства. Точно като орехите и меласата, тази храна съдържа селен, който помага за контрол на настроенията, укрепва мозъка ви и се бори с признаците на стареене.

Не трябва да се злоупотребява с нея, но е доказано, че яденето на чист шоколад е много полезно за вашето емоционално и физическо здраве.

LaChance, L. R., & Ramsey, D. (2018). Antidepressant foods: An evidence-based nutrient profiling system for depression. World Journal of Psychiatry, 8(3), 97–104. https://doi.org/10.5498/wjp.v8.i3.97

Smith, D. F. (2013, January). Benefits of flavanol-rich cocoa-derived products for mental well-being: A review. Journal of Functional Foods. https://doi.org/10.1016/j.jff.2012.09.002