Топ 9 храни антидепресанти

04.09.2018
Какао - една от храните антидепресанти, която е  най-добре позната със своите свойства

Депресията е сериозно, и за съжаление, често срещано заболяване, което може да причини на човек дълбока тъга, униние, ниско самочувствие, и загуба на интерес към живота като цяло. Заболяването е резултат от генетични фактори, което може да бъде отключено от социалните и емоционални преживявания на човек. Това е причината да се правят все повече изследвания за видовете натурални антидепресанти, които да предотвратят появата му.

Има все повече доказателства в посоката, че съществуват някои естествени храни антидепресанти, които помагат в борбата с депресията и тревожността.

Ако се чувствате по този начин, по-долу ще ви разкажем за  някои от тези антидепресанти, върху които да наблегнете чрез ежедневното си меню.

Меласа

Тази храна се формира основно от захароза, която не е кристализирана. Тя е богата на уридин – един от дяловете на ДНК, които са в състояние да стимулират процеса на формиране на клетките и образуването на енергия, която се бори с депресията.

Въпреки това, ние препоръчваме употребата на  меласа при контрол, защото все по същността си това е чиста захар.

Риба

храни антидепресанти - сьомга

Риби като сьомга, сардини, риба тон, аншоа и месни продукти са с високо съдържание на омега-3 мастни киселини. Тези киселини са добре познати с техните свойства и ползи в борбата с болестите на сърцето.

Те намаляват нивото на триглицеридите и предотвратят образуването на кръвни съсиреци.

В допълнение към това, доказано е, че този вид месо може да помогне в борбата с депресията и стреса. Ето защо то е силно препоръчително за консумация.

Захарно цвекло

Цвеклото, което се използва за да получите захар, е също като меласата. То е богато на веществото, наречено уридин.

Уридинът повишава нивата на цитидин в мозъка, които се смята, че засягат допамина. Именно той е отговорен за регулиране на настроението.

Соя

храни антидепресанти - соево мляко

Консумацията на соя е все по-популярна благодарение на различните проучвания относно полезността й. Те показват, че това е храна с много диетични свойства, които са полезни за вашето здраве.

Този растителен протеин се съдържа в много продукти, които ви осигуряват възможността да се възползвате от неговите предимства без никакви проблеми. Тези продукти могат да бъдат богати на аминокиселини, но са с ниско съдържание на наситени мазнини и не съдържат холестерол.

Соята съдържа омега-3 мастни киселини, които са полезни за вашата сърдечно- съдова система, също са и чудесни за борбата с депресията.

Орехи

храни антидепресанти - орехи

Орехите са сериозен източник на алфа-линоленова киселина, един от компонентите на омега-3 мастни киселини. Препоръчваме ви да ядете орехи и така да си  помогнете в борбата с депресията. Техните свойства са полезни за този проблем,сърцето ви.

Кафяв ориз

Кафявият ориз се характеризира сас садарйание на  витамини В1 и В3. Има  също и фолиева киселина и е храна с нисък гликемичен индекс. Тъй като е с ниско съдържание на захар, това пречи на понижаването на нивото на захар в кръвта  и на  промените в настроението, които са резултат от това.

Бирена мая

храни антидепресанти - бирена мая

Тази храна е богата на витамини B1, B2, B3 и.Също така съдържа 16 аминокиселини, които са много полезни за укрепване на нервната ви система.

Овесена каша

Тя съдържа фолиева киселина и витамини B1 и B6. Това помага на храносмилателната система и предпазва от ниското ниво на захар, което причинява  силните промени в настроението и раздразнителност.

Зеле

храни антидепресанти - брюкселско зеле

В едно проучване на Американската асоциация за ракови изследвания се посочва, че тази храна е богата на витамин С и фолиева киселина. Тези свойства помагат за предотвратяване на стрес, както и някои коронарни заболявания, а също и различни видове рак.

Какао

Това е една от храните антидепресанти, която е  най-добре позната със своите свойства. Точно като орехите и меласата, тази храна съдържа селен, който помага за контрол на настроенията, укрепва мозъка ви и се бори с признаците на стареене.

Не трябва да се злоупотребява с нея, но е доказано, че яденето на чист шоколад е много полезно за вашето емоционално и физическо здраве.

които искали