Пет симптоми на задържането на течности в организма

Знаете ли, че острата умора или чувството за мързел, както и отоците по крайниците, могат да бъдат симптоми на задържането на течности?
Пет симптоми на задържането на течности в организма

Последна актуализация: 27 октомври, 2021

Знаете ли кои са издайническите симптоми на задържането на течности в организма?

Задържането на течности е един от проблемите, които най-силно засягат днешното население. Това метаболитно състояние се характеризира с необичайно натрупване на течности в тъканите ни под кожата или вътре в тялото ни.

Най-често се наблюдава при долните ни крайници, но може да засегне и ръцете, лицето, корема.

Въпреки че не е класифицирано като болест, то се явява като предупреждение за други, по-сериозни състояния. Това могат да бъдат затруднения в кръвообращението, проблеми с лимфната система и хормонални дисбаланси.

Въпреки, че понякога този проблем остава незабелязан, почти винаги предизвиква поредица от реакции в организма, тъй като липсата на контрол възниква при възпалителните процеси.

Поради тази причина и за да се избегнат усложнения, важно е да се разбере как започва процесът и какви навици могат да помогнат да се контролира той.

Нека продължим, като споделим основните симптоми на задържането на течности и няколко съвета за предотвратяването му.

Симптоми на задържането на течности, които не трябва да пренебрегваме

Леките случаи на задържане на течност остават незабелязани или се бъркат с леко повишаване на теглото.

Въпреки това, когато проблемът започне да става по-сериозен, той предизвиква серия от симптоми, които могат да намалят способностите на човек да изпълнява ежедневните си задачи.

1. Симптоми на задържането на течности – отичане на крайниците

Симптоми на задържането на течности - отичане на краката

Забележимо подуване на долните и горните крайници може да бъде достатъчно, за да установите, че задържате течности.

Крайниците ви ще изглеждат по-големи от нормалното. Задържането може да предизвика проблеми с кръвообращението, поради натиска, върху клапанната система на сърцето, поради излишната вода.

Други засегнати области могат да бъдат:

  • корем
  • гръден кош
  • лице

2. Симптоми на задържането на течности – чувство на отпадналост

Често се усеща силно чувство за отпадналост в резултат на това състояние.  Това се забелязва особено при физическа активност.

Анормалното натрупване на течности добавя килограми към телесното ви тегло, което засяга здравето на мускулите, лимфата и кръвообращението.

3. Целулит

отървете се от целулита

Има много фактори, които влияят на появата на целулита в глутеуса и краката. Въпреки това, когато е причинен от задържане на течности, той може да стане по-забележим и труден за премахване.

Въпреки че много външни терапии спомагат за намаляването му, много е важно да се третира задържането на течности, за да се забележи подобрение.

4. Симптоми на задържането на течности – умора и дискомфорт

Поради последствията, които има върху кръвоносната система, този проблем води до физическа умора и дискомфорт.

Липсата на контрол пречи на транспортирането на кислород и внасянето на хранителни вещества в клетките.Това се отразява на нашата физическа и умствена работа.

5. Намаляване на уринирането

Симптоми на задържането на течности - проблеми с уринирането

Тъй като бъбреците не могат да обработват правилно течностите в тялото, уринирате по-малко и това увеличава риска от инфекции в пикочната система.

Как да предотвратим задържането на течност?

Има много навици и средства, които могат да помогнат за предотвратяване и лечение на този проблем. Въпреки че много фактори му влияят, подобряването на начина ви на живот може значително да минимизира риска от задържане на течности.

Ограничете консумацията на сол

Прекомерната консумация на сол води до дисбаланс в организма, който причинява натрупване на вода в тъканите.

Поради това е важно да се ограничи консумацията на тази подправка, като не само се избягва трапезната сол, но и се намалява приема на храни като:

  • Колбаси
  • Консервирани храни
  • Сирене
  • Пакетирани храни
  • Газирани напитки

Увеличете консумацията на вода

voda

Недостатъчният прием на вода и други здравословни напитки е основна причина за задържане на течности. Питейната вода регулира кръвообращението и оптимизира работата на бъбреците чрез отстраняване на отпадъците от тялото.

Диуретици

Има голямо разнообразие от диуретични храни, които могат да помогнат за процеса на премахване на излишните течности от тялото.

Най-препоръчителните са:

  • ананас
  • артишок
  • цвекло
  • аспержи
  • диня
  • пъпеш
  • хвощ
  • джинджифил

Избягвайте тесните дрехи

Твърде тесните дрехи пречат на правилното кръвообращение и могат да повлияят на появата на отоци, разширени вени и други проблеми.

Правете упражнения

Ако стоите в седнало или в едно и също положение твърде дълго, може да предизвикате възпалителни дисбаланси в тялото, както и проблеми с кръвообращението и задържането на течности.

Редовното правене на упражнения, в продължение на поне 20 до 30 минути на ден, активира кръвообращението, подобрява процесите на клетъчна оксигенация и поддържа процесите, които помагат за поддържане на тялото чисто и балансирано. Имате ли симптоми на задържането на течности? Започнете да променяте навиците си и вземете необходимите мерки, за да ги контролирате.

Ако проблемът продължи или се влоши, поговорете с вашия лекар.

Може да ви заинтересува ...
Пет зеленчукови сока за отслабване, които трябва да опитате
Здраве и Красота
Прочетете го в Здраве и Красота
Пет зеленчукови сока за отслабване, които трябва да опитате

Тези пет зеленчукови сока за отслабване са здравословни, богати на хранителни вещества и поддържат метаболизма ви ускорен.



  • De Micheli, Alfredo. “Miguel Servet y la circulación sanguínea pulmonar.” Archivos de cardiología de México 73.3 (2003): 171-174.
  • Echevarría, Miriam, and Rafael Zardoya. “Acuaporinas: los canales de agua celulares.” Investigación y ciencia 12 (2006): 60-67.
  • Figueroa-Damián, Ricardo, et al. “Consumo de agua en el embarazo y la lactancia.” Acta Pediátrica de México 34.2 (2013): 102-108.