Омарът: Хранителна стойност, ползи и употреба в готвенето

Ще ви разкажем за ползите от омарите, вид морски дарове, които съдържат много протеини, но малко калории. Научете повече по темата.
Омарът: Хранителна стойност, ползи и употреба в готвенето
Saúl Sánchez Arias

Написано и проверено от диетолог Saúl Sánchez Arias.

Последна актуализация: 04 ноември, 2022

Омарът е един от най-ценените от гастрономите видове морски дарове. Използва се за приготвяне на много различни ястия с ориз и различни видове бульони.

Може да се консумира и самостоятелно, на скара или на фурна. Притежава отлични органолептични характеристики и е добър от хранителна гледна точка.

Високата му цена обаче го прави недостъпен за всеки.

Морските дарове се считат за здравословна храна. Вярно е, че те може да не са препоръчителни за хора с проблеми с подагра или висока пикочна киселина, но това са много специфични случаи. Като цяло те са забележителен източник на хранителни вещества.

Омарът – хранителна информация

От хранителна гледна точка трябва да се отбележи, че омарът се характеризира с ниско съдържание на калории. Около 84 на 100 грама (4 унции) продукт. Това е така, защото не съдържа много мазнини и въглехидрати.

Той е източник на протеини и микроелементи. В този смисъл е подходящо да се включи в контекста на хипокалорична диета с цел отслабване.

Тази храна е източник на минерали като калий, магнезий, натрий, йод, цинк и желязо. Поради тази причина може да помогне за покриване на ежедневните нужди на всички тях.

Омар и нахут.
Нахут с омар е класическа рецепта, за да се възползвате от този вкусен морски дар.

Ползи от омарите

Нека да разгледаме ползите за здравето от омарите. Трябва да започнем, като подчертаем силата на тази храна, когато става въпрос за подобряване на функционирането на чистата маса. Това се дължи на съдържанието на протеини. Полезна е както за заседнали хора, така и за спортисти с висока активност.

Не трябва да забравяме, че желязото ще помогне за избягване на анемия. Недостатъчното снабдяване би довело до състояние на умора и хронична умора. Това се доказва от изследване, публикувано в Journal of Internal Medicine.

Йодът, от друга страна, е основен елемент за осигуряване на правилното функциониране на щитовидната жлеза. По-нисък от препоръчания прием може да доведе до хипотиреоидизъм. За да сте сигурни, че тази жлеза работи правилно , ще трябва да осигурите достатъчен прием на елементи като желязо, йод и селен.

Омарът се използва в кулинарията

Омарите могат да се консумират на скара, печени или варени, без допълнителна гарнитура. Въпреки това, често се използва за приготвяне на бульони или за подобряване на вкуса на ястия с ориз, благодарение на интензивния си “морски вкус”.

Това е високо ценена храна от готвачи, които приготвят изискани ястия от висок клас.

Например оризовият бульон с омар е типична рецепта на испанското средиземноморско крайбрежие. Можете дори да комбинирате тази морска храна с юфка, като получите различни текстури. Важно е да се уверите, че омарът е пресен, за да извлечете максимума от него.

Ориз с морски дарове.
Оризът е съставка, която винаги върви добре с морски дарове, както във висшата кухня, така и в най-простите рецепти.

Омарът и неговите отлични свойства

Омарът е вид морски дар, който се отличава със своите хранителни свойства и с ниското си съдържание на калории. Може да се включи без проблем в диета за отслабване.

Въпреки това хората със сърдечно-съдови проблеми или подагра трябва да внимават с него, поради наличието на големи дози натрий в него. Той също така повишава пикочната киселина, ако се консумира често.

Може да ви заинтересува ...
Рибният протеин: Защо не трябва да липсва от вашата диета
Здраве и Красота
Прочетете го в Здраве и Красота
Рибният протеин: Защо не трябва да липсва от вашата диета

Рибният протеин е много висококачествено хранително вещество, което трябва редовно да се включва в диетата за подобряване на здравето.



  • Jäger R, Kerksick CM, Campbell BI, et al. International Society of Sports Nutrition Position Stand: protein and exercise. J Int Soc Sports Nutr. 2017;14:20. Published 2017 Jun 20. doi:10.1186/s12970-017-0177-8
  • Cappellini MD, Musallam KM, Taher AT. Iron deficiency anaemia revisited. J Intern Med. 2020;287(2):153-170. doi:10.1111/joim.13004
  • Triggiani V, Tafaro E, Giagulli VA, et al. Role of iodine, selenium and other micronutrients in thyroid function and disorders. Endocr Metab Immune Disord Drug Targets. 2009;9(3):277-294. doi:10.2174/187153009789044392