Девет начина да се отпуснете за пет минути!

· 08.03.2017
Само няколко минути сред природата ще ви върнат обратно в играта!

Компютрите и другите електронни устройства са неизменна част от живота ни. Ако искате да се отпуснете и да спите по-добре, трябва да си взимате почивка от пет минути на всеки два часа работа и да избягвате да ги използвате непосредствено преди лягане.

Стресът, нервите и тревожността са много вредни за здравето ни. Ето защо е толкова важно да знаем различни начини и техники, с помощта на които да се отпуснем само за пет минути. Това е още по-важно поради причината, че не винаги имаме време за масаж или един час за медитация или йога. Има нужда от „експресно“ решение в тези ситуации, когато възникне спешен проблем или криза.

Как мога да се отпусна само за няколко минути?

Разходка

Една приятна разходка, независимо дали в парка или на друго спокойно място ще ви успокои много бързо. Ако се чувствате напрегнати в офиса, например, можете да се възползвате от обедната си почивка. Разходете се  в някой хубав район известно време. Нужни са ви само пет минути, за да забравите за проблемите си, да чуете песента на птичките, да разгледате красивите цветя и т.н. Също така разходката може да ви помогне да обмислите нещо, което ви притеснява. Причината е, че ходенето ви помага да се върнете назад и да помислите трезво.

hodene

Дишайте!

Вероятно си мислите: „Но аз винаги дишам!“ Но в този случай ние не говорим за съзнателно дишане. Първото нещо, което трябва да направите, за да се осъществи това е да обърнете внимание на въздуха, навлизащ в дробовете ви. Не го възприемайте просто като автономна функция на тялото за оцеляване. Дишането е жизнена сила и тя играе много важна роля, защото подхранва тялото ви, намалява нивото на стреса и ви позволява да получавате повече кислород. Ако искате да се отпуснете, просто се опитайте да дишате дълбоко (винаги през носа). Не е нужно да отидете в парка или някъде другате сред природата. Можете да се успокоите дори и да седите в офиса. За да се случи това, затворете очи и се настанете удобно (седнало, изправено положение или легнало положение, както предпочитате). Едно полезно упражнение е да натиснете и запушите дясната си ноздра и да вдишвате само през лявата. След това ги сменете, като сега дишате през дясната ноздра. Това ще ви успокои много бързо.

Визуализирайте

По принцип това означава, че трябва да се „мечтае“, защото тази техника е много релаксираща. Например, ако имате напрегнат ден в работата, можете да се опитате да се представите на карибски остров, пиейки от кокосов орех. Или може би представата ви за спокойствие е да бъдете в гората сред дървета и цветя. Можете също да опитате да мислите за идеалното си бъдеще, като така ще намалите стреса. Все пак внимавайте каква точно ще бъде реакцията ви на тази техника. Понякога човек се чувства по-напрегнат, когато се замисли къде иска да отиде на почивка или как се премества в къщата на мечтите си. Представете си, че извършвате някаква дейност, която обичате и със сигурност ще се почувствате по-спокойни.
Meditatia

Хапнете

Празният стомах може да увеличи нивото на стрес и напрежение. Здравословната закуска ще ви накара да се чувствате не само пълноценни, но и щастливи. Това е така, защото има силна връзка между това, което се случва в стомаха ви и това, което мозъкът ви възприема. Не пропускайте закуската. Опитайте се да се насладите на всяка хапка. Изберете здравословни храни, като например ябълка, вафла с мюсли или черен шоколад. Избягвайте да ядете мазни или сладки храни, защото те могат да имат обратен ефект.

Градинарство

Градинарството е невероятно ефективна терапия за хора с високи нива на стрес. Освен че са източник на свеж въздух, който ще помогне за подобряване на дишането ви, растенията помагат да се успокоите. Може да имате само една саксия, а може да имате няколко. Отделете си малко време, за да полеете растенията или цветята и да изчистите плевелите. Дори можете да говорите с тях, колкото и странно да звучи. Веднага ще усетите, че вашето кръвно налягане се понижава, а пулсът се забавя.

Станете от компютъра

Използването на компютър за продължителен период от време (нещо, което много хора правят) може да доведе до повишаване на нивата на стрес. Това от своя страна води до безсъние, депресия, други проблеми със съня като кошмари, главоболие, болки в мускулите, зрителни смущения и т.н. Когато можете правете почивка. Най-добре е пет минути почивка на всеки два часа, докато сте в офиса. Когато се приберете у дома, не сядайте веднага пред компютъра (същото важи и за телевизора). Опитайте се да не използвате компютъра един час преди лягане. Не го оставяйте включен, ако се намира в спалнята ви.

Office-upr

Излезте сред природата

Малко слънце, ходене по тревата, уханието на цветята в естествената им среда или ходене на плажа: всички могат да бъдат изключително релаксиращи дейности. Хората, които страдат от стрес, тревожност или депресия трябва да знаят, че простият допир с природата може значително да редуцират симптомите им. Когато сте в града, се опитайте да прекарате малко време и сред природата. Идете в парка или напълнете вашия офис с растения и цветя.

Подарете си масаж

Не е нужно да отидете на масажист за едночасов масаж, макар че би било чудесно, ако можете да си го позволите. Още повече, ако е възможно това да става ежедневно. Ако имате чувството, че ще избухнете заради всички задачи пред вас, просто си направете кратък „самомасаж“. Натиснете мястото между показалеца и средния пръст, за да намалите напрежението в сърдечната област. Също така можете да масажирате мястото под палеца си, за да ви се отпуснат раменете и врата. Ако имате главоболие, няма нищо по-добро от това да масажирате слепоочията си в кръг. Не забравяйте да затворите очите си докато го правите.

Слушайте музика

Mузиката има много успокояващ ефект върху психиката. Но внимавайте, защото не говорим за каквато е да е музика. Ние препоръчваме да слушате инструментална музика, класическа музика или мантри, ако искате да се успокоите и отпуснете. Много хора избират да слушат такава музика, когато си легнат. Можете да слушате една от любимите си песни (избягвайте бавни или тъжни песни), която може да подпомогне отделянето на естествените хормони. След това ще се отпуснете. Можете да използвате слушалки или просто да слушате тихо – както предпочитате.