7 храни, които ще ви успокоят, когато се тревожите за диетата си

06.03.2019
Не можете да контролирате тревожността си? Яжте повече от тези храни! Те ще ви заситят за дълго време и постепенно ще подобряват цялостното ви здравословно състояние.

Ако се тревожите е изключително важно да се храните пълноценно. 

Въпреки това все още много хора залагат на неправилните храни. А това е вредно, защото те водят до увеличаване на нуждата от приемане на повече мазнини и въглехидрати.

Но трябва да отбележим, че има и здравословни храни, които потискат апетита. Те съдържат малко калории и не засягат метаболизма и здравето ви.

В тази статия искаме да ви разкажем за 7-те най-подходящи такива храни. Сигурни сме, че няма да се колебаете и ще ги включите в менюто си.

Ето за кои храни става дума!

1.Авокадо

Авокадото ще подтисне апетита ви, когато се тревожите.
Авокадото е вкусен плод с висока хранителна стойност и лечебни качества.

То съдържа много фибри и мононенаситени мастни киселини. След като бъдат усвоени от организма ви, те ви засищат за дълго време.

Тези вещества участват в процеса на храносмилане. И контролират нивото на холестерола и високото ви кръвно налягане.

2.Лененото семе ще ви помогне, ако се тревожите често

Добавянето на лененото семе към салатите или смутитата е чудесен начин за контролиране на тревожността, свързана с храненето.

Лененото семе съдържа диетични фибри. Когато влязат в контакт с течностите в стомаха ви, те утрояват обема си.

Консумацията на ленено семе контролира стомашните възпаления и намалява токсините, натрупани в червата. Това става благодарение на мекото му разхлабително действие.

Прочетете и: Ленено семе срещу запек

3.Ябълки

Ябълките ще ви успокоят, когато се тревожите.

Ябълките са един от най-подходящите плодове за контролиране чувството на глад. А и ви помагат да отслабнете по здравословен начин.

Те са богати на фибри, антиоксиданти и важни минерали. Те са подходяща храна за намаляване на тревожността, която ви пречи да отслабнете.

Освен това натуралните им киселини насърчават развитието на полезни бактерии в червата ви. Същевременно ускоряват изчистването на отпадните вещества.

4.Яйца

Яйцата са една от храните, които потискат апетита ви. Затова ще ви помогнат в случаите, когато се тревожите. Това е факт благодарение на енергията и голямото количество протеини, които ви осигуряват.

Диетолозите препоръчват да ги консумираме на закуска. Защото това е най-добрият начин за усвояване на аминокиселините от организма ви. Така действието им е максимално и укрепват мускулната ви маса.

Освен това те съдържат малко калории в сравнение с другите храни. Консумацията им спомага отслабването, защото ви засищат.

Препоръчваме ви да прочетете и: Защо трябва да ядете често яйца

5.Бадеми

Бадемите ще ви помогнат в случаите, когато се тревожите.

Бадемите са една от най-подходящите храни за намаляване на апетита, особено, ако още не е настъпило времето ви за хранене.

Те съдържат голямо количество фибри и есенциални мастни киселини. Това прави бадемите натурално средство за потискане на апетита, особено ако искате да отслабнете.

Те съдържат и омега-3 мастни киселини, витамин E и магнезий. Тези три вещества са изключително важни за здравето на кръвоносната и сърдечно-съдовата системи.

Благодарение на противовъзпалителното им действие те са чудесен начин за предпазване от сърдечни и мозъчни заболявания.

6.Овесени ядки

Така наречените “властелини на зърнените култури” са един от най-добрите помощници на храносмилателната система и за контролиране на тревожността.

Значителното им количество диетични фибри ги прави натурално средство за потискане на апетита. Освен това те контролират холестерола и кръвното налягане.

Консумацията им стимулира образуването на хормона грелин. Той „казва“ на мозъка ви, че сте сити.

Освен това съдържат малко количество захари. Вместо да повишават нивото на захарта ви, те ви помагат да я превърнете в източник на енергия за организма.

7.Мазна риба

Мазната риба ще ви успокои, когато се тревожите.
Мазната риба е изключително пълноценна храна. Тя ви осигурява голямо количество основни протеини, витамини и минерали.

За разлика от другите месни продукти, рибата не съдържа много калории. А и ви осигурява значително количество омега-3 мастни киселини.

Всички тези хранителни вещества ви помагат да се справите с апетита си, преди да сте получили пристъп на тревожност. Те подобряват и здравето на сърдечно-съдовата система и мозъка.

Редовната им консумация засилва метаболизма и укрепва мускулната маса.

Ето някои от най-препоръчваните видове мазна риба:

  • Сьомга
  • Скумрия
  • Риба тон
  • Сардини
  • Риба треска
  • Херинга

Тревожите ли се? Увеличете количеството на храните, за които ви разказахме по-горе. Те ще ви заситят за дълго.

И ще ви помогнат изключително много за диетата ви!

  • Canetti, L., Bachar, E., & Berry, E. M. (2002). Food and emotion. Behavioural Processes60(2), 157–164. https://doi.org/10.1016/S0376-6357(02)00082-7
  • Jackson, P. (2010). Food stories: Consumption in an age of anxiety. Cultural Geographies17(2), 147–165. https://doi.org/10.1177/1474474010363844