7 храни, които предпазват от диабет

21.07.2015
От едно десетилетие насам възрастта, на която се появява заболяването, е намалена от 70 г. на 40 г.

Диабет тип 2 става все по-разпространен през последните години, а още по-тревожен е фактът, че от едно десетилетие насам възрастта, на която се проявява, е намалена от 70 г. на 40 г. Ето защо е много важно да се научите да разпознавате храните-съюзници, които да ви помогнат за предотвратяване на това заболяване.

Първо и преди всичко, трябва да имате предвид, че храните, изброени по-долу, не постигат желания ефект, ако не са комбинирани с други здравословни храни, включени в дневния ви хранителен режим. Второ, чували сте го много пъти, но ние ще го кажем за пореден: яжте балансирано, спортувайте и намирайте време за отдих.

Къри

Няколко проучвания показват положителни резултати по отношение влиянието на къри върху предотвратяването на диабет тип 2.

Едно от проучванията се фокусира върху група от 240 пациенти, които са изложени на висок риск от развитие на диабет поради повишени нива на кръвната захар. Тези пациенти са разделени на две групи. На едната група се прилага екстракт от куркума или подправка, която съдържа съставката „куркумин“, която предотвратява диабет.  Другата група от пациенти получава само плацебо.

В края на проучването изследователите доказват, че пациентите, лекувани с куркума, не развиват заболяването, докато по-високият процент пациенти от втората група в крайна сметка завършват с диабет.

Канела

kanela

Канелата дава чудесна възможност за подобрение нивото на кръвната захар. Препоръчително е да се консумира като добавка към ястия, питиета и освежителни напитки. Добавете канела към печените ябълки или към в шоколада/ кафето си и ще получите свежо ухание, приятен вкус и здравословна нотка.

Кафе

Нашата любима кофеинова напитка може да бъде много полезна за предотвратяване на диабет тип 2. Изследвания на Калифорнийския университет, Лос Анджелис, откриват, че (контролираната) консумация на кафе увеличава нивата на SHBG протеин в кръвта, което би могло да предотврати риска от диабет.

Боровинки и ябълки

qbulka

 

Консумирането на няколко порции от тези плодове през седмицата помага за предотвратяване на риска от диабет, защото те съдържат големи количества антоцианини – именно веществата, които „пречат“ на диабета.

Черен шоколад

Последните проучвания показват, че хората, които често консумират черен шоколад с мярка, са изложени на много по-малък риск от диабет тип 2 и могат да избегнат сериозен процент от сърдечно-съдовите заболявания.

 Ядки

qdki

 

Редовната консумация на ядки и всички видове сушени плодове е много важна за защитата на организма от заболявания като диабет и сърдечно-съдови проблеми.  За да се възползвате от тези им свойства обаче, трябва да изяждате най-малко една шепа ядки на ден.

които искали