10 храни, които почистват артериите

08 Февруари, 2019
Oсобено препоръчителни риби са сьомга, скумрия, тон, пъстърва, херинга и сардини
 

Постепенното запушване на артериите, познато още като атеросклероза, е водеща причина за смърт в целия свят. Броят на хората, които умират всяка година от атеросклероза, се увеличава. Здравните експерти са изключително загрижени: макар това е заболяване, което е предотвратимо, процентът на смъртните случаи остава висок. Още полезна информация за атеросклерозата можете да научите от сайта на РЗИ – Велико Търново.

Блокирането на артериите включва и автоимунни проблеми, инфекции, хранителни несъвместимости и множество други проблеми, които могат да усложнят заболяването. Добрата новина е, че в повечето случаи атеросклерозата е обратима и ако следвате правилните стъпки, може да се радвате на добро качество на живот дълго време.

Въпреки че хората, които страдат от запушване на артериите, трябва да са под лекарско наблюдение, някои храни могат да помогнат за почистване на артериите, като същевременно укрепват имунната система и така предпазват от други заболявания.

В днешната статия ще споделим 10 най-полезни храни, които почистват артериите и в същото време стимулират имунната система.

Чесън

Няма никакво съмнение, че чесънът е номер едно (и) за почистване на артериите и борба с лошия холестерол. Той притежава безброй лечебни свойства. В продължение на векове е бил използван за подобряване на здравето в много насоки. Чесънът е богат на антиоксиданти, естествен антибиотик с антивирусни свойства, съдържа множество витамини, минерали и други хранителни вещества, които укрепват имунната система, и почиства артериите. Той помага за спиране действието на свободните радикали, което го прави основна съставка в борбата срещу рака. Редовната консумация на чесън увеличава нивата на добрия холестерол в кръвта (и същевременно намалява нивата на лошия).

 

Овесени ядки

овесени ядки за прочистване на артериите

Едно от основните предимства на овесените ядки е високото съдържание на фибри и способността им да абсорбират до 7 пъти собственото си тегло във вода. Според проучване, публикувано от изследователи от Тъфтс Юнивърсити в Бостън, овесените ядки може да отслабят способността на холестерола да се задържа върху стените на артериите. Това редуцира риска от сърдечно-съдови заболявания.

Прочетете и: 3 средства с овесени ядки срещу лош холестерол

Сок от нар

Сокът от нар съдържа повече антиоксиданти в 1 порция от всеки друг естествен сок. Тази негова полза е съществен елемент в борбата срещу свободните радикали. Освен това намалява мастните натрупвания в артериите, което помага да се предотвратят сериозни проблеми на по-късен етап от живота, като атеросклероза.

Ябълки

ябълки за прочистване на артериите
 

Ябълките съдържат определен вид фибри, известни като пектин, който специфично е насочен към нивата на лошия холестерол в кръвта. Освен това те предлагат и големи количества флавоноиди. Те помагат за намаляване на риска от сърдечни и сърдечно-съдови заболявания.

Риба

Рибата, която е богата на омега-3 мастни киселини, е отлична храна за подобряване на здравето на артериите. Тя подпомага премахването на мазнини, които се натрупват в тях, което предотвратява бъдещи проблеми със сърцето. Сред рибите, които са особено препоръчителни, са сьомга, скумрия, тон, пъстърва, херинга и сардини.

Куркума

Куркумата е отлично средство за прочистване на артериите.

Куркумата съдържа съединение, известно като куркумин. Той представлява полифеноли, способни да донесат значителни лечебни свойства. Повече от 30 проучвания, проведени в целия свят, са единодушни, че куркуминът предпазва сърдечно-съдовата система от увреждания. В действителност, това съединение може да помогне за намаляване и предотвратяване на запушване на артериите.

Препоръчваме ви да прочетете и: Подобрете здравето си с вода с куркума и лимон

Зехтин

Зехтинът е мононенаситена мазнина, която може да помогне за намаляване нивата на лошия холестерол в кръвта и риска от запушване на артериите. Маслиновото масло е здравословна добавка към всяка рецепта и лесно може да се включи в основни ястия, салати, супи и дори десерти.

 

Авокадо за прочистване на артериите

авокадото и здравето на артериите

Авокадото притежава високи стойности на здравословни мазнини и други важни хранителни вещества, които също помагат за намаляване на нивата на лош холестерол. То съдържа мононенаситени мазнини, които, както споменахме по-горе, намаляват риска от запушвания в артериите.

Домати

Доматите могат лесно да се добавят към всяко ястие или да се консумират сурови. Техните предимства се дължат на големите количества антиоксидант, известен като ликопен, който намалява риска от лошия холестерол, полепнал по стените на артериите. Редовната консумация на домати наистина ще ви зареди с голяма доза антиоксиданти.

Спанак

Този листен зеленчук е изключително популярен със своите ползи за здравето: спанакът осигурява енергия, с ниско съдържание на калории е и може лесно да се добави към всякакъв вид диета. Спанакът също съдържа високи нива на витамини А и C, които пречат на лошия холестерол да остава върху стените на артериите и затова намалява риска от поява на атеросклероза.

 
  • Healthline.com 11 Best Types of Fish to Eat [Online] Available at: www.healthline.com/health/food-nutrition/11-best-fish-to-eat
  • Healthline.com 9 Health Benefits of Eating Oats and Oatmeal [Online] Available at: www.healthline.com/nutrition/9-benefits-oats-oatmeal
  • De Luis DA, Aller R. Ajo y riesgo cardiovascular. An. Med. Interna (Madrid) 2008;25(5):237-240
  • Hidalgo Filipovich R, Gómez Ugarte M, Escalera Cruz MÁ, Rojas Navi P, Moya Santos V, Delgado Flores P, Mamani Villca CR, Hinojosa Castellón J. Beneficios de la manzana (Malus domestica) en la salud. Rev. Inv. Inf. Salud Cochabamba 2016;11(28)
  •  Conocimientos sobre la hipertensión arterial y prácticas de autocuidado en pacientes integrantes del club de hipertensos “Juntos por la vida” del Hospital Universitario de Motupe. Universidad Nacional De Loja. Ecuador 2013.
  • López Díaz JA. Ciencia en la frontera. Revista de ciencia y tecnología de la UACJ. 2008;6