Защо да закусваме с овесени ядки?

12.11.2015
Предпазват сърцето, помагат за лечение на астма и са антиканцерогенни

Могат ли овесените ядки да предотвратят диабет тип 2? Разтворимите фибри, които овесените ядки съдържат, ни помагат да преработим скорбялата и да поддържаме стабилни нива на кръвна захар.

Овесени ядки – една от най-здравословните и вкусни пълнозърнести закуски. Те са и измежду най-популярните в света поради високата си хранителна стойност и енергията, която осигуряват. Овесът е предпочитана храна в много култури и цивилизации през вековете. Продължете да четете, за да научите за 10 невероятни ползи за здравето от овесените ядки, както и 1 рецепта за закуска!
Овесените ядки съдържат повече протеини, витамини, въглехидрати и хранителни вещества от всички останали зърнени култури. Най-хубавото е, че можете да ги консумирате целогодишно и винаги да ги закупите на достъпна цена. Готови ли сте за още няколко причини да ядете овесени ядки всеки ден?

Балансират холестерола

Овесената каша съдържа съединение на фибри, наречени бета глюкани. Според проучванията са много полезни за тези, които страдат от висок холестерол. Ако закусвате с овесени ядки, ще имате стабилни нива на холестерол.

Антиоксиданти са

surce antiox

Oвесът има антиоксидантни свойства, които противодействат на свободните радикали, породени от лош холестерол. Тези свойства са изключително важни, защото играят важна роля в предотвратяването на сърдечно-съдови заболявания.

Укрепват имунната система

Бета глюканите в овеса са най-силната защита на организма срещу вируси и бактерии, причиняващи инфекции. Ежедневната консумация на овесени ядки укрепва имунната система и предпазва организма от тези вредни патогени.

Помагат срещу диабет

diabet

По-малко вероятно е да се разболеете от диабет тип 2, ако редовно консумирате овесени ядки. В случай, че имате диабет, разтворимите фибри в овеса ще ви помогнат, защото стимулират преработването на скорбяла и регулират нивата на кръвна захар, най-вече след хранене.

Подобряват храносмиланетo

Овесът подобрява храносмилането и предпазва от запек. Фибрите облекчават стомашните киселини и жлъчка и се борят с токсините в организма ви.

Засищат добре

oves

Една от многото причини да се препоръчва ежедневната консумация на овесени ядки е, че засищат добре и нямате постоянното усещане за глад. Това се дължи на сложните въглехидрати, които се усвояват бавно.

Антиканцерогенни са

Овесените ядки съдържат лигнани и фитоестрогени, две основни съставки, помагащи за предотвратяване на ракови заболявания, свързани с хормоните. Ето защо се препоръчва на жените в менопауза да ядат овесена каша. Проучвания са доказали, че овесът играе важна роля за намаляване на риска от рак на гърдата.

Помагат за лечение на астма

Овесените ядки имат ефект, подобен на сироп за кашлица, което ги прави особено полезни за хората, които страдат от хронична кашлица или бронхит. Проучванията показват, че увеличената консумация на пълнозърнести храни като овесена каша може да намали риска от астма при децата с до 50%. Проучване върху ефекта от консумация на риба и овесени ядки сочи, че двете храни заедно намаляват риска от астма с 50%, а този от стесняване на дихателните пътища – с 80%.

Предпазват сърцето

surce

Овесените ядки, както и някои други зърнени култури съдържат лигнани – фитохимикали, които се абсорбират от тялото чрез храносмилане и могат да предпазят сърцето ви от различни заболявания.

Представляват чудесен диуретик

Овесените ядки помагат на тялото ви да елиминира пикочната киселина и увеличава количеството на урината, която отделяте поради това, че съдържа силиций. Този елемент помага и в борбата с подагра и други заболявания, свързани със задържане на течности.

Каква закуска да си направя с овес?

Съществуват най-различни начини да закусите вкусно с овес, но ще споделим с вас една проста рецепта, която ще ви позволи да се възползвате от предимствата му и да започнете деня си добре.

Продукти

  • 1/2 чаша пълнозърнест млян овес
  • 6 бадема
  • 1 супена лъжица семена от чиа
  • Мед или стевия
  • 1 чаена лъжичка стафиди
  • Кокосова или бадемова напитка

Какво трябва да направите?

  • Изберете подходящ съд и го напълнете до половината с овес.
  • Добавете 1 супена лъжица семена от чиа.
  • Смесете съставките и изсипете бадемовата/ кокосовата напитка, докато съдът е почти пълен, но оставете малко място и за останалата част от продуктите.
  • Добавете останалите продукти и покрийте съда. Оставете го в хладилника за една нощ. На следващия ден можете да долеете малко мляко.
които искали