Поставянето на граници при децата е признак за любов
Поставянето на граници при децата е важно нещо, което не само родителите, но и другите възрастни правят. Тези ограничения определят рамките за поведение на децата.
Да казвате „не“ е важно при много случаи и специалистите препоръчват, като кажете така, да дадете кратко обяснение защо е така. С течение на годините и докато растат децата, наложените граници може да варират по степен, пропорция, както и от различните механизми, които ги определят.
От нервна криза до възможност за получаване на разрешение за излети, трябва да прегледате настройките на тези ограничения с течение на времето. Какво друго трябва да знаете? Ще ви разкажем по-подробно.
Поставянето на граници при децата: полезен инструмент за детското развитие
Защото аз казвам така
Поставянето на ограничения в детството е решително за контролирането на поведението на детето.
„Защото аз казвам така“ е израз, който е дълбоко вкоренен в родителството, но не оставя много място за дискусии, освен ако вашите повтарящи се обяснения не дадат очакваните резултати.
В този смисъл, кажете следното: „Защото аз казвам това и аз съм твоята майка/баща и тъй като аз съм отговорен за твоето благосъстояние, смятам, че не е подходящо да правиш това или да ходиш там.“
В статия, написана от Йосеф Корнела и Каналс, той подчертава следното:
“ Правилата са важни, тъй като детето открива средата си и те изискват да поставяме ограничения чрез неговото непослушание. Малкото дете не може да разбере караниците или разсъждаването.”
Поставянето на граници при децата: урок ли е за тях?
Хората учат ли се от ограниченията? И ако да, кой ги учи на това? Няма еднозначен отговор. Понякога спомените на родителите как техните приятели или другите членове от семейството поставят граници, както и приятен или травмиращ спомен от собственото им детство, може да служи като напътствие какво трябва да правят и какво не.
Поставянето на граници през детството като генератор на самочувствие
Поставянето на ограничения– когато възниква в рамка на любов и търпение – подпомага самочувствието. По подобен начин, може да се каже, че когато децата имат нервна криза, те всъщност си плачат за ограничение.
Също така, начинът, по който децата и възрастните, отговарящи за тях, обработват нервните кризи, може да стане огледало, в което последните успяват да се преборят с трудностите.
Поставянето на граници при децата: здравословни и нездравословни ограничения
Важно е да се разграничават здравословните граници от нездравословните и тогава резултатите при отглеждането на децата ще бъдат по-задоволителни.
В този смисъл, можем да твърдим, че някои ограничения са здравословни докато други не са. Ясно е, че здравословните ограничения могат да доведат до здравословни резултати.
Вижте също: 3 послания, които да предадем на тийнейджъра
Заключение
- Поставянето на граници в детството е признак на любов, подобен на ваксинирането на децата срещу заболявания.
- Важно е да не се ядосвате, когато трябва да поставите ограничение. Това е така, защото правенето на това в състояние на гняв или раздразнено настроение, няма да ви позволи да имате добра перспектива и не се препоръчва.
- Концентрирайте се върху не повече от два проблема когато стане въпрос за поставянето на ограничение, така че да не се губи ефективността.
Всички цитирани източници бяха добре прегледани от нашия екип, за да се гарантира тяхната качествена, надеждна, актуална и валидна информация. Библиографията на тази статия бе считана за надеждна и отговаряща на академичните или научни изисквания.
- Skolnick, A. (1975). The Limits of Childhood: Conceptions of Child Development and Social Context. Law and Contemporary Problems, 39(3), 38. https://doi.org/10.2307/1191268
- Kamerman, S. B., & Waldfogel, J. (2005). Early childhood education and care. In The Limits of Market Organization (pp. 185–212). Russell Sage Foundation.
- Goodman, J. F. (2000). Moral Education in Early Childhood: The Limits of Constructivism. Early Education & Development, 11(1), 37–54. https://doi.org/10.1207/s15566935eed1101_3
- Holbein, J. B. (2017). Childhood skill development and adult political participation. American Political Science Review, 111(3), 572–583. https://doi.org/10.1017/S0003055417000119
- Gracias a Josep Cornellà | EnFamilia. (2014). Retrieved 30 January 2021, from https://enfamilia.aeped.es/noticias/gracias-josep-cornella