Облекчете болките в ставите с тези съвети

· 13.03.2016
Консумирайте повече желатин, а нужните количества калций и магнезий ще си набавите от семената и салатите

Изпитвате скованост в ставите? Болят ви и не сте сигурни какво да правите? Личният лекар ще даде най-добрия съвет, но ние ще разкрием няколко прости трика относно храненето за естествено облекчаване на болките в ставите.

1. Важността на храненето и болките в ставите

Ако сте от хората, които страдат от болки в ставите, тогава знаете колко неприятни са те. Понякога прибягваме до противовъзпалителни средства, но те невинаги предоставят резултатите, които очакваме.

Болки в ставите се предизвикват от „изхабяване”, артрит и ревматизъм. Тези заболявания често са за цял живот и могат да направят ежедневието трудно. Има ли как да намалим тяхната поява и да получим по-добро качество на живот? Да, като водим по-здравословен начин на живот и се храним правилно.

Храненето е от ключово значение за контролирането на болката. Подхранването на костите, хрущялите и сухожилията с подходящите минерали за укрепване на ставите е напълно възможно. Друг факт, който трябва да имате предвид, е, че храните с високи нива на метали пряко засягат ставите. Поради това е необходимо да се компенсира с прочистваща диета, която ще помогне за прочистването от метали и токсини.

Трябва също така да сте наясно, че дори и да сте част от късметлиите, които не страдат от болки в ставите, все пак трябва да обърнете внимание на някои от съветите, които ще разкрием, за да ги предотвратите за в бъдеще.

2. Хранене за намаляване на болките в ставите

1. Избягвайте преработените храни и химикалите, които съдържат

energiini-napitki

Толкова е лесно! Просто помислете само за момент, колко преработени храни консумирате на седмица например или колко нездравословна храна сте приели този месец. Веднага в съзнанието ви ще изплуват безалкохолните напитки, включително и нездравословните сокове, които купувате. Имайте предвид следното – ярките цветове на продуктите са маскирани химикали и багрила. Научете се да бъдете по-селективни при избора на хранителни продукти и напитки. Отделете повече време, докато пазарувате, за да изберете полезни храни, с които да приготвите ежедневните ястия.

Преди всичко, избягвайте рафинираните брашна, захари и сол. Както вече знаете, органите не усвояват тези продукти добре и са склонни да оставят в телата допълнителни вредни съединения.

2. Внимавайте с храните с висока киселинност

mlyako-500x334

Една от храните, които консумираме всеки ден, е по-скоро вредна, отколкото здравословна: мляко! Млякото е животински продукт с подкисляващ ефект, променящ рН на кръвта, което води до болки в ставите. Можете да получите необходимото за организма количество калций от растителни източници.

Друга силно киселинна напитка е кафето. Опитайте да не консумирате прекалено много.

3. Внимавайте с животинските протеини

cherveno meso

Животинските протеини повишават нивото на киселина в кръвта – точно като млякото. Всички знаем, че тялото се нуждае от протеини, за да функционира, но източници на растителни протеини като бобови растения и сушени плодове също могат да ги доставят. Ако все пак консумирате животински протеини, избягвайте червените меса. Придържайте се към пилешки или пуешки гърди – те са много по-полезни.

4. Консумирайте храни, които насърчават производството на колаген

gelatin

Колагенът укрепва и възстановява хрущялите, а силните хрущяли намаляват болките в ставите. Един лесен и вкусен начин да набавите достатъчно колаген е да консумирате желатин, който съдържа големи количества от него и витамин С.

Храните, богати на сяра, поддържат и укрепват хрущялите, така че опитайте да ядете повече лук, праз, чесън, аспержи и брюкселско зеле редовно. Всички тези храни са много полезни.

5. Набавете си нужните количества калций и магнезий

spanak

Калций и магнезий са два съществено важни елемента за здрави кости и стави, така че трябва да консумирате храни като леща и нахут, които са богати на тези елементи. Тиквените семки, лененото семе и семената от чиа са пълни с магнезий – минерал, съдържащ се в листните зеленчуци като спанак, крес и магданоз. Да не забравяме и салатите!

Сушените плодове и морски водорасли също са източници на тези минерали.

6. Включете и храни, богати на омега-3

siomga

Омега-3 е мастна киселина, за която е научно доказано, че намалява болките в ставите и възпаленията. Не забравяйте да консумирате храни, богати на това важно съединение, най-малко 3 пъти седмично. Ще я откриете в храни като сьомга или други риби, например скумрия. Омега-3 също така се продава като добавка. Внимание! – винаги се консултирайте с личния лекар, преди да започнете да приемате каквито и да било добавки.

7. Научете някои основни трика за храненето

surovi-hrani

Преди всичко, опитайте да изградите балансирана диета и не преяждайте. По-добре е да хапвате малки порции по-често през деня, без да прескачате храненията. Разпределете ястията и винаги се старайте да разполагате с пресни плодове и зеленчуци под ръка. Вече знаете, че всеки химичен елемент увеличава болките в ставите. В този ред на мисли, приемът на прекалено много лекарства може да доведе до обратния ефект: по-силна болка.

Не забравяйте да пиете много вода, която ще прочисти металите и ще ви накара да се чувствате по-леки. Важно е да детоксикирате организма и премахнете токсините. Болките в ставите не са лесно разрешими, но могат да се излекуват. Не пренебрегвайте емоционалното здраве и бъдете оптимисти!