Може ли запекът да доведе до напълняване?

· 27.03.2016
Когато чревната система се саморегулира, тези няколко килограма над обичайното, които отчита кантарът, ще изчезнат

Случвало ли ви се е да застанете пред огледалото и да забележите, че коремът ви е необичайно подут – особено в онези дни, в които се оплаквате от запек и се чувствате напрегнати и тежки? Премервате се на домашния кантар и осъзнавате, че сте качили няколко килограма. Как е възможно? Може ли запекът да доведе до напълняване?

Днес ще поговорим по този въпрос. Сигурни сме, че можем да помогнем за разрешаването на проблема!

Може ли запекът да доведе до напълняване?

Може ли запекът да доведе до напълняване?

Отговорът е не, но няма да спрем дотук. Ще анализираме всеки аспект на отговора. Започваме с един пример. Минала е една седмица, а все още не сте ходили до тоалетната по голяма нужда; с други думи, страдате от запек. Забелязвате, че дрехите ви стават все по-тесни в областта на корема. Премервате се и виждате, че наддавате на тегло. Какво провокира този резултат?

  • Повишеното тегло не е резултат от натрупани мазнини, а на елементи, които се натрупват в червата. Заради запека организмът не може да ги изведе от тялото под формата на екскременти. Тези хранителни отпадъци провокират възпалителен процес. Токсините също така допринасят за задържането на излишни течности.
  • Телесното тегло се повишава, защото страдате от запек. То не е реално. Когато чревната система се саморегулира, тези няколко килограма над обичайното, които отчита кантарът, ще изчезнат.
  • Макар коремът ви да изглеждат подут, това не е поради мазнини или мускули. Подуването е провокирано от задържането на отпадни вещества. Запекът не провокира напълняване, както вероятно може да подозирате. Можете да се уверите в това, като се погледнете в огледалото. Променила ли се е фигурата ви? Трябват ли ви нови дрехи? Отговорът е не. Въпреки добрата новина, която ви съобщихме, трябва да имате предвид, че запекът е състояние, което вреди на здравето. Задържането на отпадни вещества за дълго време в червата повишава риска от сериозни здравословни проблеми.

И още по въпроса дали запекът може да причини напълняване

  • Редовното изхождане и поддържането на чисти черва е важно условия за добро здраве. По този начин организмът се прочиства оптимално и своевременно, елиминират се токсините и вредните елементи, които провокират задържане на излишни течности. Затова, когато спазвате диета за отслабване, е важно да включите в менюто достатъчно фибри, течности, плодове и зеленчуци, които ще ви предпазят от проблем като запека. Нормалното функциониране на червата е предпоставка за добро здраве!
  • Ако се оплаквате от силен запек, можете да забележите, че теглото ви се е повишило с 1,5 кг. за кратък период от време. Както отбелязахме преди малко, това напълняване е измамно. Щом проблемът с изхождането бъде разрешен, ще възвърнете предишното си тегло. Експерти посочват как да проверите думите ни – за целта измерете индекса на телесната маса, обиколката на талията, ръцете и т.н. Понякога повишеното тегло е резултат от нездравословен начин на хранене в рамките на няколко дни или пък седмици. Прекалено много захар, прекалено малко вода или пък дефицит на фибри – и като резултат тялото започва да произвежда течности, за да елиминира това излишество. Поради тази причина наблюдавате как се подувате. Това обаче не са подкожни мазнини! С помощта на здравословна диета и консумацията на оптимално количество вода можете да разрешите този проблем за нула време!

Как ефикасно да избегнем запека

Запекът: как да го избегнем?

Първо искаме да отбележим, че жените са най-предразположени към запек, а също така и към задържане на течности. Има дни, в които образът в огледалото изобщо не ви се нрави, чувствате се подути и тежки… Следвайки обаче точните стъпки, уверяваме ви, че можете да се предпазите от този нежелан ефект.

Необходимо е да въведете промени в навиците си. Концентрирайте се върху практики, които подобряват здравето. Помислете за това, как понякога стресът и ежедневният ритъм ви карат да бързате, а време за ходене до тоалетната няма и решавате да отложите тази задача за по-късно. Ако правите точно това, и то редовно, напълно логично е да започнете да се спречквате със здравословни проблеми. Водете си бележки. Започваме!

  1. 1. Значението на закуската

Закуската е ключова, когато страдате от запек. Съществува формула, която дава ефект винаги и която трябва да имате предвид. Тя включва парче плод, овесени ядки и гореща напитка. За какво ви говорят тези съставки? Защо да не приготвите овесена каша, овкусена с малко киви или грозде? След това пригответе чай от коприва. Консумирайте го бавно. По желание можете да го подправите с малко мед.

Вижте още: 5 полезни смутита за вашата ежедневна закуска

  1. 2. Смути с алое вера и портокал

Може ли запекът да причини напълняване? Опитайте смути с алое вера.

Запекът може да бъде преборен чрез комбинирането на алое вера с портокал. Това средство е ефикасно и доказано във времето. Ето как да приготвите смутито:

Съставки:

  • 30 гр. алое вера (извадете гела от вътрешността на листо алое вера)
  • 150 гр. топла вода
  • Портокал

Начин на приготовление:

Затоплете вода в чайник. Щом кипне, добавете алое вера – нека гелът се разтвори. В това време изстискайте сока от портокала. Накрая смесете топлата отвара от алое вера с портокаловия сок. Консумирайте на празен стомах. Апетитно е!

  1. 3. Умерени физически упражнения

Здравословно е да ходите всеки ден по половин час. А защо не и да поплувате? Поддържането на активен начин на живот е много важно за оптималното функциониране на червата. По този начин стимулирате движението им. Чрез редовните физически упражнения не само допринасяте за предпазването от запек, но повлиявате като цяло общото здравословно състояние.

Прочетете и: Какво става в мозъка в резултат от физическите упражнения

  1. 4. Ранна и лека вечеря

Важно е да умеете да се храните правилно вечер. Не преяждайте и не вечеряйте късно. Затрудненото и забавено обработване на храната в късните часове на деня се отразява негативно върху чревното здраве. На сутринта също изпитвате трудности с изхождането. В идеалния случай вечеряйте нещо леко 2 часа преди лягане.

  1. 5. Фибри, зеленчуци и течности

Формулата е позната. Когато диетата е богата на зеленчуци (ако са сурови, още по-добре), фибри и изобилие от течности, ще се радвате на добро чревно здраве. Препоръчваме да консумирате смутита на базата на червено цвекло и морков. Те са вкусни и ефикасни!

  • Arnaud, M. J. (2003). Mild dehydration: A risk factor of constipation? European Journal of Clinical Nutrition. https://doi.org/10.1038/sj.ejcn.1601907
  • Anderson, J. W., Baird, P., Davis, R. H., Ferreri, S., Knudtson, M., Koraym, A., … Williams, C. L. (2009). Health benefits of dietary fiber. Nutrition Reviews. https://doi.org/10.1111/j.1753-4887.2009.00189.x
  • Koppen, I. J. N., Velasco-Benítez, C. A., Benninga, M. A., Di Lorenzo, C., & Saps, M. (2016). Is There an Association between Functional Constipation and Excessive Bodyweight in Children? Journal of Pediatrics. https://doi.org/10.1016/j.jpeds.2015.12.033