Домашни трикове за контролиране на гастрита

05.07.2019
Въпреки че тези съвети могат да ви помогнат да облекчите симптомите на гастрита, не трябва да пропускате прегледа при специалист, за да контролирате това заболяване.

Знаете ли, че има домашни трикове за контролиране на гастрита?

Гастритът е заболяване, при което лигавицата на стомаха се възпалява. Това от своя страна води до появата на силна коремна болка, съпроводена от киселини и газове.

Причините за болестта са различни. В повечето случаи тя се дължи на бързото и буйно разпространение на бактерията helicobacter pylori, която води и до появата на стомашните язви.

Симптомите на гастрит могат да се появят внезапно или да се развиват постепенно. Въпреки че обикновено са леки и минават от само себе си, не трябва да подценяваме риска от появата на кървене в стомаха. 

В момента има различни средства за лечение и контролиране на гастрита, така че болестта да не се отразява на качеството на живот на болния.

Освен това има редица домашни трикове, спомагащи овладяването на симптомите на заболяването, особено ако е причинено от външен дразнител.

Сблъсквали ли сте се с този проблем? Знаете ли как да го контролирате? Научете повече от следващите редове!

Причини за болката в коремаКои са причините за появата на гастрита?

Гастритът се появява в следствие на раздразване на лигавицата, защитаваща стомаха, от стомашните сокове. Увреждането на тази слизеста обвивка, причинено от по-голямото количество киселини, води до появата на възпаление и ранички.

Повечето случаи на заболяването се появяват след прекарана инфекция. Но то може да бъде предизвикано и от автоимунно заболяване, връщане на съдържание на жлъчка в стомаха, както и от храносмилателни проблеми.

Рискови фактори

  • Инфектиране с бактерията H. Pylori,
  • Паразитни и вирусни заболявания,
  • Дълга употреба на обезболяващи средства,
  • Излагане на стрес,
  • Увреждане на храносмилателната система,
  • Болест на Крон.

Консумацията на дразнещи храни не води до появата на гастрит, но е фактор, оказващ влияние върху тежестта на проява на симптомите му.

Прочетете и: Стомашната язва: натурални средства

Как да разбера дали имам гастрит?Натурални средства за контролиране на гастрита

Много случаи на гастрит протичат асимптомно. Болните могат да се оплакват от дискомфорт в стомаха, който лесно се бърка с нарушено храносмилане

В зависимост от това колко е тежко заболяването, то може да причини:

  • Парене в горната част на стомаха,
  • Гадене и повръщане,
  • Липса на апетит,
  • Болка в стомаха и газове,
  • Киселинен рефлукс.

Ако оплакванията ви се повтарят е важно да посетите лекар. След прегледа той ще ви назначи необходимите лабораторни изследвания за потвърждаване на диагнозата. 

Домашни трикове за естествено контролиране на гастрита

Има редица лекарства спомагащи контролирането на гастрита. Въпреки това е важно болните да променят начина си на живот, за да предотвратят появата на усложнения. 

Лекарствата бързо облекчават дискомфорта. А навиците ви определят дали той ще се появи отново, ще изчезне или ще се задълбочи.

Използването на някои натурални, домашни трикове е отличен начин за справяне с това заболяване, без да се налага прекомерния прием на лекарства. В днешната статия сме събрали най-добрите трикове, които лесно можете да приложите на практика.

Яжте студен желатинЖелатинът е сред натуралните средства за контролиране на гастрита.

Желатинът е продукт, богат на основни хранителни вещества, които са изключително полезни за организма. Съдържащите се в него аминокиселини, витамини и минерали спомагат възстановяването на стомашната лигавица, контролирайки възпалението. 

Включете в менюто си банани

Заради съдържанието си на фибри и антиоксиданти, бананите са едно от традиционните натурални лечебни средства за контролиране на храносмилателните проблеми, водещи до появата на гастрит.

Тези плодове са нежна храна, спомагаща регулирането на рН нивото на стомаха, намалявайки количеството на излишните киселини, водещи до появата на язви и възпаления.

  • Хапвайте си по един банан или използвайте плода при приготвянето на смутита или закуската си.

Препоръчваме ви да прочетете и: 6 причини да консумирате банани ежедневно

Пийте оризова водаОризовата вода крие редица ценни за здравето качества.

Освен високото съдържание на фибри, оризовата вода е полезна, тъй като спомага храносмилателния процес. Хранителните й вещества успокояват стомаха по естествен начин, улесняват възстановяването на тъканите, увредени от киселините.

  • Сварете малко ориз във вода, без да добавяте подправки. Пийте течността 2 – 3 пъти дневно.

Ограничете консумацията на дразнещи храни

Има редица дразнещи храни, които могат да влошат симптомите на гастрита, особено ако ги консумирате при обострянето на болестта.

  • Изключително важно е да ограничите приема на млечни продукти, пържени и пикантни храни, поне докато не усетите облекчение.

Увеличете приема на водаПриемът на достатъчно вода ще ви помогне да се радвате на добро здраве.

И накрая – хората с този стомашен проблем трябва да пият достатъчно вода за нормалното протичане на процеса на храносмилане. Недостатъчната консумация на течности води до промени в рН нивото, позволяващи на киселините да увредят стомашната лигавица.

  • Уверете се, че изпивате между 6 – 8 чаши вода дневно.
  • Ако не обичате да пиете вода, добавете към нея лимонов сок или си приготвяйте чайове.

Запомнете съветите ни и ги използвайте за естественото контролиране на гастрита. Освен това посещавайте периодично лекаря си, за да може той да следи състоянието на заболяването ви.

  • Feldman M, et al. (1996). Effects of aging and gastritis on gastric acid and pepsin secretion in humans: A prospective study. DOI:
    dx.doi.org/10.1053/gast.1996.v110.pm8612992
  • Lee M, et al. (1997) The aging stomach: Implications for NSAID gastropathy. DOI:
    dx.doi.org/10.1136/gut.41.4.425
  • Kuipers EJ, Blaser MJ. Acid peptic disease. In: Goldman L, Schafer AI, eds. Goldman-Cecil Medicine. 25th ed. Philadelphia, PA: Elsevier Saunders; 2016:chap 139.
  • Su K, Wang C. Recent advances in the use of gelatin in biomedical research. Biotechnol Lett 2015;37:2139-45.