Билкови чайове за борба срещу безсънието

Липовият цвят ще успокои нервната система, а валерианът се бори с депресията и менструалните болки
Билкови чайове за борба срещу безсънието

Последна актуализация: 17 Юли, 2019

Кои билкови чайове могат да ви помогнат при безсъние?

Понякога е трудно да се спи спокойно. Безсънието е проблем, който може да повлияе на ефективността на работата и на личните дела в ежедневието на хората. Съществуват много фактори, причиняващи безсъние, които долу ще разделим на първични и вторични.

Вторичните обикновено се отнасят до отражение на някое емоционално състояние ( депресия, тревожност, стрес). То може да бъде свързано и с физически проблеми: артрит, главоболие, астма, проблеми с щитовидната жлеза, стомашна киселина, менопауза.  Когато безсънието е първично, не е свързано непременно със заболяване.

Ако страдате от някое от посочените по-горе състояния, по-добре е да се съсредоточите върху лечението му. Ето няколко домашно приготвени билкови чайове, които се консумират преди лягане. Те борят  безсънието и естествено насърчават почивката, релаксацията и спокойствието.

Билкови чайове срещу безсънието

Валериан

Билкови чайове срещу безсънието: валериан

Това е едно от първите препоръчани растения, използвано от древни времена, подпомагащо заспиването. То успокоява нервите и отпуска мускулите. Валерианът намалява стреса, депресията, тремора на тялото, разстроения стомах и менструалните болки.

Вижте още: Билкови чайове, подобряващи функционирането на нервната система

Лайка

Използва се и за нормализиране на съня. Действаща противовъзпалително, тя изсветлява цвета на косата и облекчава болки в гърлото (ако правите гаргара с чай, приготвена от нея).  При външно  прилагане лекува белези.

Липов цвят

Спомага борбата с безсънието,  успокоява нервите, отпуска мускулите, облекчава болките и намалява стомашните спазми. Той лекува артрит и проблеми с дихателната система, премахва болката в: главата, корема, шията и шийните прешлени.

Липовият цвят се препоръчва за сериозни ухапвания, слънчеви изгаряния, както и при грижа за кожата.

Маточина

Билкови чайове срещу безсънието: маточина

Балансира нервната системата и се бори със стрес, безсъние, сърцебиене, мускулни спазми. Спомага правилното функциониране на храносмилателната система.

Хмел

Действа  успокоително – препоръчвано при безсъние и проблеми със стреса. Хмелът подобрява функционирането на храносмилателната система. Той лекува мигрена, умора (действа  като афродизиак).  Използва се и външно – за дезинфекция и лекуване на рани.

Прочетете и: Седем натурални средства за контролиране на тревожността

Пасифлора

Билкови чайове срещу безсънието: пасифлора

Това растение притежава химични свойства, които предлагат успокояващ, сънотворен и релаксиращ ефект.  Помага при състояния, като: тревожност, симптоми на абстиненция, замаяност и възпаление на кръвоносните съдове.

Мента

Стабилизира нервната система и предизвика сън. Тя предотвратява стомашни проблеми, бори се с гастрит и мускулни спазми.

Съвети за по-добър сън

  • Не стойте до късно да гледате телевизия
  • Яжте лека храна и не заспивайте с пълен стомах
  • Спазвайте редовен режим на сън
  • Вземете душ преди лягане
  • Не оставяйте мобилния телефон и компютъра в леглото, когато спите.
  • Поддържайте чаршафите и одеялата чисти
  • Не пийте алкохол преди сън
  • Използвайте средно твърд матрак
Може да ви заинтересува ...
Как по естествен път да преборим безсънието
Mejor con SaludLeerlo en Mejor con Salud
Как по естествен път да преборим безсънието

Безсънието често възниква и в случаи, когато спим леко. Ние, от Здраве и Красота, ще ви покажем как по естествен път да преборим безсънието.



  • Sivertsen, B., Lallukka, T., Salo, P., Pallesen, S., Hysing, M., Krokstad, S., & Øverland, S. (2014). Insomnia as a risk factor for ill health: Results from the large population-based prospective HUNT Study in Norway. Journal of Sleep Research. https://doi.org/10.1111/jsr.12102
  • Hayat, K., Iqbal, H., Malik, U., Bilal, U., & Mushtaq, S. (2015). Tea and Its Consumption: Benefits and Risks. Critical Reviews in Food Science and Nutrition. https://doi.org/10.1080/10408398.2012.678949
  • Sivertsen, B., Lallukka, T., Petrie, K. J., Steingrimsdottir, O. A., Stubhaug, A., & Nielsen, C. S. (2015). Sleep and pain sensitivity in adults. Pain. https://doi.org/10.1097/j.pain.0000000000000131
  • Srivastava, J. K., Shankar, E., & Gupta, S. (2010). Chamomile: A herbal medicine of the past with a bright future (review). Molecular Medicine Reports. https://doi.org/10.3892/mmr.2010.377