8 начина да елиминираме тлъстините по корема

07.01.2016
Подправките са страхотна добавка към всеки диетичен план и верен съюзник, когато искате да свалите излишните килограми

Елиминирането на тлъстините по корема е може би едно от най-големите предизвикателства, пред които се изправяме, когато сме решили да отслабнем. Докато мазнините се натрупват в различни зони на тялото, коремът се оказва една от най-трудните за повлияване. Свалянето на мазнините от коремната област изисква повече усилия и сила на волята. Макар диетата и упражненията да играят важна роля за постигането на желания резултат, никак не е зле да опознаете няколко допълнителни начина за елиминирането на тлъстините по корема. В следващите редове ще ви дадем няколко съвета – те са доказано ефикасни и ще ви помогнат по-бързо да постигнете целта си.

Тлъстините по корема са най-трудни за елиминиране, тъй като именно в тази зона на тялото се натрупват най-много мазнини. Неглижирането на хранителното меню, постоянното консумиране на нездравословни снаксове или бързи храни могат само за няколко седмици да променят в негативна посока външния вид. Поради тази причина е препоръчително да подхождаме съзнателно към ежедневния избор на храна и да следваме няколко прости навика – те ще ни помогнат да поддържаме добра фигура без усилия.

Лимонова вода на празен стомах

Пийте лимонова вода на празен стомах, за да елиминирате тлъстините по корема

Консумацията на вода с лимон на празен стомах е прекрасен начин да горите мазнини и да направите корема си плосък. Лимонът притежава детоксикиращи свойства, които подпомагат процеса на елиминиране на отходните вещества от тялото, стимулирайки в това време храносмилането и горенето на мазнините. Смесете сока от един лимон с чаша топла вода. Добавете щипка сол. Разбъркайте и консумирайте всяка сутрин на празен стомах.

Избягвайте белия ориз

Белият ориз представлява преработена храна, която допринася за покачването на телесното тегло и натрупването на мазнини в коремната област. Ако искате да имате плосък корем, опитайте се да включите няколко храни в обичайното си меню: пълнозърнеста пшеница, киноа и овес.

Киноата, например, е една от най-препоръчваните храни, тъй като не съдържа никакъв холестерол, не се трансформира в телесни  мазнини и лесно се обработва организма. В същото време киноата има прекрасен вкус. Идеална е за бременни жени, деца и хора, които страдат от анемия, затлъстяване или цьолиакия, тъй като не съдържа глутен.

Избягвайте захарта, за да елиминирате тлъстините по корема.

Избягвайте захарта, за да елиминирате тлъстините по корема

Консумацията на захар повишава количеството на мазнините в тялото, включително в проблемни зони, каквито са стомахът и талията. За да направите плосък корема си, избягвайте неумерената консумация на захарни изделия, подсладени напитки и храни, изобилстващи от мазнини.

Прочетете и: Правете тези 5 упражнения със стол за тънка талия

Пийте повече вода

Консумацията на вода поддържа тялото хидратирано, активира метаболизма и стимулира елиминирането на отходните вещества от тялото. В идеалния случай е препоръчително да консумирате по 1,5-2 л. вода на ден. Съветваме ви да пиете вода по малко в продължение на целия ден, а не да изгълтвате наведнъж огромно количество – така няма да извлечете ползите от водата, освен това е опасно.

Консумирайте пресен чесън

Консумирайте чесън, за да елиминирате тлъстините по корема

Макар вкусът и ароматът на пресен чесън да са неприятни за мнозина, усилието си струва. Консумирайте чесън всеки ден – така ще поддържате диетата си и ще стимулирате процеса на топене на мазнините в тялото. Препоръчваме ви да консумирате между 2 и 8 скилидки пресен чесън на ден. Винаги завършвайте тази процедура с изпиването на чаша вода с лимон. Това средство стимулира елиминирането на мазнините и води до подобряване на кръвообращението.

Вижте още: Седмично детоксикиращо средство с доматен сок, чесън и куркума

Консумирайте повече плодове и зеленчуци

Балансираната диета, която цели отслабване и елиминиране на тлъстините по корема, трябва да включва изобилие от плодове и зеленчуци. Избягването на преработените храни е част от успешния ви план. Залагайте на органични продукти. Консумирайте плодовете и зеленчуците сурови, под формата на вкусни салати или фрешове.

Избягвайте преработената храна

Избягвайте преработената храна, за да елиминирате тлъстините по корема

Консумацията на рафинирани и преработени храни е враг на преборването на тлъстините по корема. За да направите корема си плосък, задължително трябва да изключите от менюто си преработеното месо, рафинираното брашно и консервираните храни. Всички те често съдържат повече калории от желаното.

Консумирайте повече подправки

Сигурно няма да повярвате, но подправките са страхотна добавка към всеки диетичен план. Те са ваш верен съюзник, когато искате да свалите излишните килограми. Сред популярните подправки, които са изключително ефикасни, присъстват канелата, джинджифилът и лютият червен пипер. Те активират метаболизма и повлияват положително на цялостното здравословното състояние. В допълнение, подправките понижават кръвното налягане и предпазват от развитието на сериозни заболявания като диабет.

  • Bizeau, M. E., and Pagliassotti, M. J. (2005). “Hepatic adaptations to sucrose and fructose”, Metabolism, 54: 1189-1201.
  • Dennis, E. A.; Dengo, A. L.; Comber, D. L.; Flack, K. D.; Savla, J.; Davy, K. P., & Davy, B. M. (2010). “Water Consumption Increases Weight Loss During a Hypocaloric Diet Intervention in Middle-aged and Older adults”, Obesity, 18 (2); 300-307.
  • Vanlint, S. (2013). “Vitamin D and Obesity”, Nutrients, 5 (3): 949-956.
  • Hairston K. G.; Vitolins, M. Z.; Norris, J. M.; Anderson, A. M.; Hanley, A. J., and Wagenknecht, L. E. (2012). “Lifestyle factors and 5-year abdominal fat accumulation in a minority cohort: the IRAS Family Study”, Obesity, 20 (2): 421-7.
  • Kobyliak, N.; Conte, C.; Cammarota, G.; Haley, A. P.; Styriak, I.; Gaspar, L., et al.(2016). “Probiotics in prevention and treatment of obesity: a critical view”, Nutrition & Metabolism, 13: 14.
  • Cook, L. T.; O’Reilly, G. A.; Goran, M. I.; Weigensberg, M. J.; Spruijt-Metz, D., & Davis, J. N. (2014). “Vegetable consumption linked to decreased visceral and liver fat and improved insulin resistance in overweight Latino youth”, Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics, 114 (11): 1776-1783.
  • Ford, E. S.; Maynard, L. M., and Li, C. (2014). “Trends in mean waist circumference and abdominal obesity among U.S. adults, 1999–2012”, JAMA, 312 (11): 1151-1153.