10 причини да се чувствате постоянно гладни

· 11.05.2019
Усещаме глад, когато „стомахът ни е празен“. Но какви са причините да се чувстваме постоянно гладни? В днешната статия ще се спрем на част от евентуалните причини. Внимание!

Чувствате се постоянно гладни и не спирате да мислите за храна?

Прочетете следващите редове, в които ще се спрем на някои от евентуалните причини за това.

10 причини да се чувствате постоянно гладни

1.Жаждата

Ако току-що сте се нахранили добре, но все още ви се хапва, най-вероятно не става въпрос за глад.

Замислете се кога за последно изпихте чаша вода. Пийнете и изчакайте малко. Гладът ви ще намалее и ще ви стане ясно, че в действителност сте били жадни.

Можете да се отървете от усещането за постоянен глад, ако започнете редовно да пиете вода. Най-добрият начин организмът ви да привикне към повишения прием на вода е като изпивате по една чаша сутрин и след това по половин преди всяко хранене.

Прочетете и: 7 лесни начина да пиете повече вода

2.Храните с „празни“ калорииПриемът на празни калории ви кара да се чувствате постоянно гладни.

Не яжте „изкушаващи“ храни, пълни със захар, тъй като така просто си набавяте „празни“ калории. Сладкишите, дори в малки количества, просто изострят апетита ви, без да осигуряват на организма необходимите му здравословни вещества.

Целта ви е да ограничите приема на въглехидрати и захари и да ги замените с по-полезни за здравето храни.

3.Непълноценният сън

Непълноценният сън често ни кара да се чувстваме постоянно гладни. Усещаме глад още със събуждането си, нещо което не ни се случва след като сме спали добре 7-9 часа.

През нощта в организма се отделя хормона мелатонин, който играе важна роля за правилното функциониране на тялото. Той също оказва влияние върху апетита ни.

4.СтресътСтресът често ни кара да се чувстваме постоянно гладни.

Всички от нас се сблъскват със стреса под една или друга форма. В такива ситуации някои спират да се хранят,  а други постоянно търсят да хапнат нещо.

Ако сте от хората, които се чувстват постоянно гладни, когато са стресирани и разтревожени, трябва да си припомняте, че стресът не е причина де се тъпчете с вредни храни. По-добре се занимавайте с нещо по-полезно в тези случаи.

Обадете се на приятел, спортувайте, четете книги…правете нещо, което ще отвлече вниманието ви и ще спрете да мислите за храна.

5.Снаксовете и алкохолът

Алкохолът води до напълняване и стимулира апетита.

Не консумирайте алкохол и ако го правите – нека бъде в умерени количества. Ако излизате навън с приятели избирайте по-леки и здравословни ястия.

6.Липсата на протеиниВключвайте достатъчно протеини в менюто си, за да сте сити дълго време.

За да не преяждате е важно в менюто ви да присъстват достатъчно протеини.

Освен че ни зареждат с енергия, те ни засищат за по-дълго. Яжте зеленчуци и плодове, както и месо.

7.Недостигът на здравословни мазнини

Не всички мазнини са еднакви. Например пържените храни, мазните ястия, пушените продукти, тестените изделия и храните тип фаст фуд съдържат вредни мазнини. Тези наситени мазнини водят до напълняване.

Но има и здравословни мазнини, които трябва да присъстват в менюто ни. Откриваме ги в зехтина, сьомгата, ядките, авокадото и слънчогледовите семки.

Препоръчваме ви да прочетете и: 13 причини да консумираме авокадото по-често

8.Нередовното храненеНередовното хранене е изключително вредно за здравето.

Трябва да се храните пет пъти дневно, а именно да имате: закуска, обяд, вечеря и две междинни закуски. Не пропускайте нито едно хранене и ако е възможно хранете се по едно и също време всеки ден.

Съветваме ви и да не прекалявате с големината на порциите.

9.Не мислете постоянно за храна

Тенденцията непрекъснато да се публикуват снимки на храна в социалните мрежи ни кара постоянно да си мислим за ядене.

Опитайте се да не бъдете нон-стоп в Instagram търсейки рецепти какво да сготвите днес или за следващия празник, тъй като в крайна сметка отново ще се чувствате постоянно гладни.

10.Не се хранете бързоЗа да не се чувствате постоянно гладни трябва да се храните бавно.

Бавното хранене е изключително важно, за да заситите глада си. Ако се храните бързо не позволявате на организма си да усвои хранителните вещества и той продължава да търси още.

Съветваме ви да сдъвквате добре храната, да се храните бавно и да вземате малки хапки. Мозъкът ви се нуждае от време, за да получи сигнал, че стомахът ви е пълен, така че дайте му го.

Ако се храните бързо, поглъщате повече калории и най-вероятно поемате повече храна от необходимата ви.