Как да се предпазим от депресията поради липсата на серотонин

· 01.12.2017
Липсата на това вещество може да доведе до раздразнителност, а отрицателните емоции до развитието на болести. Вижте кои храни ще помогнат да поддържате правилните му нива

Серотонинът е химично вещество, произвеждано от човешкото тяло. Той предава сигнали в нерва, така че функционира като невротрансмитер. Той се синтезира от триптофан.

Експертите считат, че основната му функция е поддържането на стабилност на емоционалното състояние на всеки човек. Дефицитът на серотонин води до депресия.

Също така помага при свиване на гладките мускули, като предаване на нервни импулси и регулиране на циркадните процеси на тялото.

Серотонинът се произвежда в по-големи количества в стомашно-чревния тракт. Въпреки това, той също може да се открие в кръвните тромбоцити, мозъка и централната нервна система.

Тъй като в организма има изобилни количества, той оказва силно влияние върху различните физически и психологически функции.

Например, когато нивата му намалеят драстично, той причинява сериозни отрицателни настроения като раздразнителност, стрес и депресия.

Последното, което споменахме е много тревожно, защото може да се влоши с времето и да се превърне в заболяване.

Какви са симптомите на дефицита на серотонин?

липсата на серотонин създава сериозни проблеми в организма

Дефицитът на този невротрансмитер има тенденция да доведе до много последствия за физическото и психическото здраве, въпреки че идентифицирането му понякога е трудно.

Въпреки това, когато това води до депресия, се развиват редица симптоми. Поради това трябва да помислите за следните предупредителни знаци:

  • Постоянна негативност
  • Усещане за безпокойство
  • Обсесивно или ограничено поведение
  • Нетърпение или раздразнителност
  • Голяма тъга или нещастие
  • Ниско самочувствие или липсата на такова
  • Страх
  • Трудност при заспиване

Какво причинява ниските нива на серотонин?

Нивата на серотонин намаляват, когато в храната не се добавят достатъчно източници на триптофан заедно с други важни витамини и минерали.

Обикновено се срещат трудности при представянето им поради консумацията на прекомерен алкохол, кофеин и изкуствени подсладители.

Хроничният стрес, страданието и подобни емоции не позволяват на мозъка да произвежда необходимите количества от този невротрансмитер.

В допълнение, това вещество се стимулира от слънчевата светлина. Ето защо има по-голяма тенденция да се депресирате през зимата.

Как да се предпазим от депресия и да увеличим нивата на серотонин

Един от ключовите елементи за борба с депресията и стимулирането на производството на серотонин е добавянето на специални храни към ежедневната диета.

Те ще подобрят чувството за благосъстояние и ще допринесат за някои допълнителни ползи за тялото.

Мазна риба

мазна риба при липса на серотонин

Протеините и есенциалните мастни киселини от синята риба увеличават производството на този невротрансмитер. Освен това те намаляват възпалението, което блокира действието му.

Тези видове риби включват:

  • Скумрия
  • Сьомга
  • Риба тон
  • Сардини

Месо

Умерената консумация на месо доставя изобилие от протеини и въглехидрати на тялото. Това му позволява да улесни абсорбцията на триптофан.

Месо като пилешко, пуешко и свинско съдържат големи количества от тази аминокиселина.

Яйца

Яйцата, особено жълтъка са богати на триптофан и основни минерали, които подобряват емоционалното здраве.

Млечни продукти

Млечни продукти

Млякото и неговите производни увеличават усещането за благосъстояние. Междувременно те намаляват нивата на кортизол, които преобладават при стрес и депресия.

Плюс това, те са значителен източник на основни аминокиселини, сред които и триптофан.

Консумирайте млечни продукти като:

  • Сирене
  • Гръцко кисело мляко
  • Мляко
  • Кумис

Бобови растения

Бобовите растения са отлична алтернатива за подобряване на емоционалното здраве и намаляване на депресията. Като цяло те са източник на протеини, фибри, витамини и минерали, които повишават нивата на серотонин в мозъка.

Ядки

Освен това шепа ядки може да намали стреса, депресията и чувството за умора. Техните основни мастни киселини дават на тялото енергия и подобряват физическото и психическото действие.

Също така те са чудесен източник на магнезий. Това е минерал, който насърчава отпускането на тялото, за да облекчи последиците от стреса и да се пребори с проблемите със съня.

Шоколад

И накрая, вкусният тъмен шоколад е най-добрата храна за облекчаване на депресията и всякакви емоционални затруднения.

Той съдържа перфектната доза триптофан, особено когато е повече от 60% тъмен шоколад.

В допълнение, това е много важен източник на антиоксиданти. Тези молекули помагат да се възпрепятстват негативните ефекти на свободните радикали.

В заключение, въпреки че депресията е повлияна от много фактори, правилните нива на серотонин са от съществено значение за преодоляването й. Много е важно да го постигнете чрез специфична диета и непрекъснато практикуване на добри навици като медитация и упражнения.