Храни, които подобряват настроението ни

22.07.2016
Те могат да ви дарят с бистър ум, да повдигнат духа ви и да контролират по естествен начин нивата на стреса

По същия начин, по който определени храни спомагат за поддържането на добро здраве, така други предпазват или се борят с редица заболявания. Храните, които могат да подобряват настроението ни, са много. Те могат да ни дарят с бистър ум, да повдигнат духа ни и да контролират по естествен начин нивата на стреса.

Винаги имайте предвид, че здравето на мозъка ви е много важно, а това означава, че е препоръчително да избягвате състояния като депресия, да се преборвате с ежедневния стрес и да приемате други болежки напълно сериозно. Именно поради това е важно да се опитате да поддържате добра физическа активност, която освобождава ендорфини. Тези субстанции произвеждат удивително чувство на щастие, правейки живота ни по-розов и изпълнен с позитивност.

За да постигнете тази цел, е препоръчително да правите редовни физически упражнения. Обещайте на себе си какво е здравословно да правите и си създайте тренировъчен режим, изпълнен с упражнения и спортни занимания, на които истински се наслаждавате. Така ще направите пътя към целта по-лек и лесен за следване. Скуката ще стои далеч от вас! Както и досадата!

Прочетете и: Емоционалните ползи от йогата

Балансираното хранене подобрява настроението ни

Друг аспект на пътя към целта е съблюдаването на балансирано хранително меню. Добре е да знаете какъв тип храни снабдяват тялото ви с най-важните хранителни вещества, защото вашият начин на хранене подхранва не само физическото ви здраве, но и менталното такова. Меню, богато на мазнини и бедно на витамини и важни елементи, е по-вероятно да повлияе негативно върху настроението ви. Такава диета създава чувство за слабост и липса на мотивация за извършване на нормални активности, типични за деня ни. Мазната храна, бедна на хранителни елементи, се отразява върху умствения ни капацитет, тъй като рефлексите ни се забавят, а оттам и бързината на размишленията ни.

Поради всичко казано до тук, възнамеряваме да ви обърнем внимание върху няколко специални храни, които подобряват настроението на човека по естествен път и поддържат духа ни на ниво през целия ден.

Бадеми

Консумацията на бадеми сутрин е много добро решение с цел поддържане на добро настроение в течение на целия ден. Бадемите притежават свойството да контролират нивото на кръвната захар. Желателно е да консумирате поне седем цели бадема, за да получите желания ефект на контрол върху настроението.

бадемите са сред храните подобряващи настроението

Бадемите съдържат задоволително количество омега-3 мастни киселини, които укрепват части от мозъка, които са свързани с настроението ни.

Препоръчваме ви да прочетете и: Ядките, които са невероятни за вашето здраве

Нискомаслени млечни продукти

Нискомаслената лактоза, която се съдържа в млякото и неговите производни продукти, снабдява тялото ни незабавно с енергия. Те също така създават чувство за засищане, което продължава няколко часа. Това е добра новина за спазващите диета.

За да се насладите на ползите от нискомаслените млечни продукти, можете да ги включвате в сполучливи комбинации. Например, смесвайте кисело мляко с няколко лъжици овесени ядки. Разбъркайте и похапнете. Можете да ги консумирате така или пък да ги подправите с малко зрял банан, нарязан на малки парченца. Така ще си осигурите оптимално работеща храносмилателна система и ще избегнете стомашния дискомфорт. Тази закуска освен това ще ви дари с добро настроение в продължение на няколко часа.

В случай, че комбинирате посочените храни и с добра физическа активност, със сигурност доброто настроение ще бъде неразделна част от делника ви. По този начин ще подобрите начина, по който общувате с другите хора. Бъдете уверени в това!

  • Appleton, K. M., & Rogers, P. J. (2004). Food and mood. Women’s Health Medicine. https://doi.org/10.1383/wohm.1.1.4.55413
  • Köster, E. P., & Mojet, J. (2015). From mood to food and from food to mood: A psychological perspective on the measurement of food-related emotions in consumer research. Food Research International. https://doi.org/10.1016/j.foodres.2015.04.006
  • Evers, C., Adriaanse, M., de Ridder, D. T. D., & de Witt Huberts, J. C. (2013). Good mood food. Positive emotion as a neglected trigger for food intake. Appetite. https://doi.org/10.1016/j.appet.2013.04.007