8 упражнения за справяне с разширените вени

11.02.2018
Правенето на упражнения е най-ефикасния начин за предотвратяване появата на разширени вени. Здравословното и балансирано хранене и избягването на приема на много мазни и солени храни също са много важни.

Проблемът с разширените вени, както е видно от името им, представлява разширяване на вените, което затруднява кръвообращениетоСрещат се често при жени, работещи цял ден в седнало положение. Този проблем се наблюдава и при мъжете. За щастие има определени упражнения, които помагат за справяне с това неприятно състояние.

Познати и като второто най-често срещано заболяване на кръвоносната система след хипертонията, разширените вени се причиняват и от дългото стоене в изправено или седнало положение.

При жените, които носят обувки на висок ток по цял ден и стоят седнали с кръстосани крака през по-голямата част от деня, този проблем е често срещан.

Важно е да подчертаем, че ако разширените вени не бъдат лекувани навреме те могат да доведат до появата на сериозни проблеми. Като развитие на тромбоза или появата на язви

Ако страдате от разширени вени и искате да решите проблема си, днешната статия ще ви бъде от голяма помощ. В нея ще ви представим 8-те най-препоръчвани упражнения за справяне с разширените вени по естествен начин.

Упражнения за справяне с разширените вени

Правенето на упражнения е един от най-ефикасните начини за предотвратяване появата или намаляване и успешно справяне с разширените вени.

Този вид упражнения укрепват мускулите на краката и и поддържат вените ви здрави. Упражненията се лесни и приятни и не изискват специално оборудване за извършването им.

Ако имате много ясно изразени разширени вени трябва да посетите лекар, който да прецени състоянието ви.

Най-вероятно ще ви бъдат предписани лекарства, които да приемате в комбинация с извършването на специални упражнения.

Често хората се оплакват от крампи и спазми свързани с разширените вени и усложненията с кръвоснабдяването, до които водят те.

Тези упражнения ще ви помогнат да облекчите болката  и разбира се да тонизирате и укрепите мускулите на краката си.

Прочетете и: Намалете появата на паякообразните вени с домати

1.Въртене на педалиупражнение "каране на колело" при проблем с разширените вени

Това упражнение често се препоръчва при разширени вени.

  • То представлява имитиране на въртенето на педалите на велосипед във въздуха.
  • Можете да го правите докато лежите в леглото си върху постелка за йога.
  • Завъртете педалите около 30 пъти и повторете упражнението колкото пъти искате, като си почивате между отделните серии.

2.Каране на колело

Във връзка с предходното упражнение ви съветваме наистина да карате колело. Тази дейност е полезна за цялото тяло, най-вече за краката.

  • Създайте си навик всеки ден да карате колело в парка или да пазарувате с колелото си, така ще спортувате, без да полагате много усилия.
  • Дори можете да излизате да карате колело заедно със семейството си. Един час ви е достатъчен.
  • Ако не обичате да излизате навън и предпочитате да си останете у дома можете да използвате стационарно колело, което ще ви свърши същата работа като нормалното.

3.Разтваряне на кракатаупражнение за справяне с разширените вени

Можете да правите упражнението докато седите на стол, върху килима или директно върху леглото.

  • Първо повдигнете краката си и ги разтворете настрани, след това ги съберете докосвайки пръстите на двата си крака.
  • Повторете упражнението 20 пъти.
  • В началото може да ви е трудно да го изпълнявате, защото упражнението изисква сила, но с течение на времето краката ви ще укрепнат и все по-лесно ще се справяте.

4.Въртене на краката

  • Легнете на земята върху постелка за йога, килима или в леглото.
  • Опънете единия си крак и го въртете по посока на часовниковата стрелка.
  • Направете 20 завъртания и повторете упражнението с другия крак, но го въртете в посока обратна на часовниковата стрелка.

5.Разтягане на петите и пръстите на краката

  • Препоръчва се да правите упражнението в седнало положение.
  • Подпрете петите си на пода и повдигнете пръстите на краката си.
  • След това отпуснете пръстите на краката си и повдигнете петите си.
  • Повторете упражнението 20-30 пъти.

6.Разтягане на пръстите на кракатаразтягане на краката при проблем с разширените вени

  • Легнете в леглото си или на килима и опънете краката си.
  • Опъвайте пръстите си напред и назад; повторете движението 20 пъти с всеки крак
  • Това упражнение е чудесен начин да подобрите движението на кръвта във вените, както и да тонизирате мускулите на прасците.

Прочетете и: 7 съвета за по-слаби бедра

7.Събрани крака

Можете да правите упражнението в седнало или легнало положение, както ви е по-удобно.

  • Събирайте и раздалечавайте пръстите на краката си. Повторете упражнението 20 пъти.

8.Ходене на пръстиходене на пръсти при проблем с разширените вени

Ходенето на пръсти е отличен начин да раздвижите мускулите си и да избегнете появата на спазми, благодарение на натоварването на краката, осигурено от това упражнение.

  • Можете да правите упражнението на място като се повдигате на пръсти или да ходите на пръсти.
  • Повторете упражнението колкото пъти искате и си почивайте между отделните серии.
които искали