8 храни изпълващи кожата с колаген

· 21.10.2017
Въпреки че можете да си го осигурите от кремове и лосиони, истината е, че за да си набавите необходимото ви количество колаген трябва да добавите към менюто си храни, богати на това вещество

Знаете ли кои храни изпълват кожата с колаген?

Ако сте над 35 години и забелязвате, че кожата ви започва да губи еластичността и стегнатостта си, а първите бръчки вече са факт, искаме да ви разкрием името на виновника за всичко това: колаген.

Колагенът е протеин изграден от клетки със съединителна тъкан, известни като фибробласти. Той представлява около 30% от общото количество протеини в организма ви и 80% от съединителната тъкан.

Казано по-простичко този протеин е веществото, което поддържа цялостта на организма ви. Без него тялото ви не би могло да „събере и съедини“ отделните си части.

Колагенът и кожата ви

Здрава кожа и колаген
Здравето на кожата ви е свързано директно с колагена, който е отговорен за защитата на структурата й и образуването на бариера срещу токсините и другите вредни външни фактори.

Той е основната съставка на косата и ноктите ви, както и на сухожилията и съединителната тъкан. Той е отговорен за стегнатостта на кожата и съставя по-голямата част от дермата.

Поради тази причина, когато количеството колаген в организма ви се понижи, намаляват и стегнатостта и еластичността на кожата.

Прочетете и: 8 начина да намалите появата на бръчки

Кога количеството колаген в организма ви започна да намалява и защо?

При хората количеството колаген в организма започва да намалява около 25-годишна възраст, но става забележимо и по-ясно изразено след достигането на 35 години.

С намаляването на колагена епителната тъкан отслабва, кожата става по-тънка, косата ви вече не е толкова здрава, започват да се появяват бръчки и отпусната кожа.

Сухожилията и връзките ви губят еластичността си, а ставите ви не са така подвижни.

Фактори ускоряващи намаляването на количеството колаген

  • Излагането на слънце, пушенето, замърсяването на околната среда, токсините, стресът и прекомерното физическо натоварване повишават образуването на свободни радикали, разрушаващи съществуващия колаген.
  • Ниските нива на хормоните по време на менопаузата и остаряването също влияят върху количеството на колагена.
  • Здравословните проблеми, лекувани с медикаменти, пречещи на организма да усвоява витамините и минералите, също оказват отрицателно въздействие.

Какви храни може да консумирате, за да повишите количеството колаген в кожата си?

Остаряване
Въпреки че образуването на колаген в организма ви намалява, не всичко е изгубено. Има определени храни, богати на този протеин, както и на други вещества, които спомагат образуването му.

Консумацията им ви помага да възстановите стегнатостта, свежестта и еластичността на кожата си.

8 храни, изпълващи кожата с колаген

1. Месо

Месото съставя важна част от менюто ни.

Благодарение на високото си количество колаген, най-подходящите меса са:

  • Телешко
  • Пилешко
  • Козе
  • Говеждо
  • Еленско
  • Свинско (най-вече крачетата)

Кожата, костите и субпродуктите също са богати на протеини и колаген – като свинската кожа, бульона от кости и др.

2. Риба

Въпреки че рибата съдържа по-малко количество от това вещество, отколкото другите източници на протеини, перките на рибата са изключително богати на колаген.

Омега-3 мастните киселини в сьомгата и рибата тон спомагат запазването на мембраните около клетките на кожата ви.

В резултат на това се намаляват възпаленията и се повишават еластичността и стегнатостта.

3. ЖелатинХрани, богати на колаген

Желатинът е направен от 90% производни на колагена. Освен това съдържа много малко калории.

4. Червени плодове и зеленчуци

Червените плодове като ябълките, ягодите, черешите, червеното цвекло, червения пипер и други съдържат ликопен – вещество, което освен че е чудесен антиоксидант, повишава образуването на колаген.

5. Плодове богати на витамин С

Витамин С е изключително важен за образуването на колаген. Съдържа се в портокалите, лимоните, кивитата, грейпфрута, мангото, ананаса и други.

Тези плодове съдържат антиоксиданти, намаляващи образуването на бръчки.

6. Зеленчуци

Зеленчуците като зеле, патладжан, цикория и спанак са много полезни за образуването на колаген.

7. Храни, богати на серни съединения

Маслини
Храни като целината, зелените и черни маслини, чесъна, краставиците, бананите, лука и тофуто съдържат голямо количество сяра, което стимулира образуването на колаген.

Не пропускайте и: 3 желатинови лека за болките в ставите

8. Други храни

Другите храни, които можете да включите в менюто си, са соевото мляко, сиренето, чая, ядките и други продукти, богати на лизин като картофите, водораслите и бирената мая.

Можете лесно да си набавите всички тези продукти. Съчетайте ги според желанието си. Уверете се, че менюто ви е здравословно и балансирано и ще започнете да забелязвате разликата в кожата си, когато организмът ви повиши образуването на колаген.