6 съвета за предпазване и лечение на лезиите на глезена

14.02.2018
За да избегнете евентуалните лезии на глезена в бъдеще е важно да потърсите лекарска помощ веднага щом го навехнете, за да получите необходимото ви внимание и лечение.

Лезиите на глезена са сред най-срещаните лезии. Най-често от тях страдат спортистите.

Всеки спорт е свързан с известни рискове и един от тях са лезиите на глезена. Въпреки че дори най-невинното на пръв поглед движение може да доведе до навяхване в тази част на крака.

Навяхването на глезена представлява лезия на сухожилията. Въпреки че този вид лезии са почти неизбежни има няколко съвета, които ще ви помогнат да ги избегнете.

След като се навехнете е добре да посетите лекар. Травмата може да не се окаже сериозна, но може да ви донесе редица неудобства.

Има едно специфично лечение на навяхванията на глезена. Но все още има много хора, които страдат, защото не го спазват стриктно.

Навяхванията на глезена, за които не са предприети необходимите мерки и лечение, могат да доведат и до хирургична намеса. Изключително важно е да бъде проведено адекватно лечение, за да избегнете повторната поява на травмата.

Съвети за предпазване и лечение на лезиите на глезена

Проприоцептивни упражнения

проприоцептивни упражнения при лезиите на глезена

Тези упражнения са изключително важни за лечението на този вид травми. Те служат за укрепване на сухожилията в глезена.

По този начин предотвратяват навяхванията и появата на други леки лезии. Проприоцептивните упражнения се използват редовно от професионалните спортисти.

Основната цел на тези упражнения е да подготвят глезена за евентуалните бъдещи лезии. Така последиците няма да бъдат толкова сериозни.

Прочетете и: 7 причини за болка в ставите

Баланс между двата крака

Хората са или десничари или левичари. Което означава, че едните ни крайници са по-развити за сметка на другите.

Ако единият ви глезен е по-здрав от другия, това може да доведе до проблеми, тъй като увеличава риска от бъдещи лезии.

Затова трябва да тренирате и двата си крака, за да избегнете евентуални навяхвания на глезените. Важно е мускулите и на двата ви крака да бъдат развити еднакво.

Трениране на мускулитетрениране на мускулите и лезиите на глезена

Подходящото трениране на мускулите ще укрепи и глезените. По този начин ще избегнете навяхванията и лезиите.

Добре тренираните мускули ще обгърнат зоната на глезена и ще я предпазят от травми.

Тренирането на мускулите не трябва да бъде фокусирано единствено върху натовареността на упражненията. Трябва да се обърне внимание и на баланса и тонозирането на мускулите.

Не се страхувайте

След като навехнат глезена си много хора се страхуват, че това отново ще им се случи. Което води до някои осъзнати ограничения, които се отразяват на стойката и извършването на определени дейности.

За да може засегнатия ви глезен да зарасне добре трябва да го натоварвате по обичайния начин. Ако не правите това, той може да атрофира. Ако това се случи ще ви бъде по-трудно да се възстановите напълно от лезията.

Пълноценното възстановяващо лечение спомага за пълното възстановяване на глезена. По този начин няма да се страхувате от бъдещи наранявания и травми.

След периода на почивка е важно глезенът да бъде натоварван адекватно. Тоест да се позволи бавното му възстановяване.

Прочетете и: 6те най-добри домашни средства за облекчаване на подутите крака

Важността на възстановяванетотравмите причиняват лезиите на глезена

Когато глезенът ви е навехнат, възстановяването е изключително важно. Ако стоите и чакате времето да мине и глезенът ви да оздравее от само себе си с нищо не подобрявате ситуацията.

Независимо че възпалението може да намалее и отшуми, мускулатурата ще си остане невъзстановена. Ако е така след време отново можете да получите сходна травма.

Навяхванията на глезена са деликатни лезии. Трябва да потърсите лекарска помощ веднага след като получите травмата.

Посещението на лекаря е първата стъпка към успешното възстановяване. След това физиотерапията ще ви помогне да довършите лечението успешно.

Въпреки че целия този процес може да отнеме доста време, това е единственият начин към пълното възстановяване на глезена ви.

Действайте бързо

Първите два дена след навяхването на глезена са най-важни. В рамките на това време трябва да потърсите лекарска помощ.

Навяхването на глезена изисква мигновени, бързи действия. Ако е възможно трябва да посетите лекар веднага щом получите травмата. Това ще ви спести много бъдещи неприятности.

Въпреки че лезиите на глезена не се считат за сериозни травми лечението им е повече от важно. Ако този вид травми не бъдат излекувани адекватно могат да доведат до по-сериозни усложнения.

Както вече споменахме липсата на лечение може да доведе до необратима атрофия на крайника.

Хората занимаващи се със спорт и физическа активност трябва да бъдат много внимателни.

Разтягането на мускулите е изключително важно. Преди и след извършването на физическа дейност мускулите трябва да бъдат загрети. По този начин ако получите травма тя няма да бъде толкова сериозна.

Загряването преди тренировка е най-добрият метод за предотвратяване получаването на евентуални травми.

които искали