4 неща, които никога не бива да споделяте с лекаря си

Не забравяйте, че лекарят е професионалист, специализиран в медицината и грижата за човешкия организъм. В резултат на това тя или той са наясно с всички стъпки, които следва да се предприемат в диагностицирането на даден проблем.
4 неща, които никога не бива да споделяте с лекаря си
Diego Pereira

Прегледано и одобрено от лекар Diego Pereira.

Написано от Okairy Zuñiga

Последна актуализация: 27 април, 2023

Може би вие сте един от тези хора, които търсят информация за симптомите в интернет търсачките. Ако е така, тогава си представете всичко, което искате да споделите с лекаря си.

Може би забравяте колко години отнема образованието на един лекар? Тогава не бива да подценявате неговите професионални компетенции.

Съществуват някои неща, които от уважение не бива да споделяте с личния си лекар. Не искате да засягате тези способни хора, които отдават себе си на това, да спасяват човешки животи, нали?

Преди да отидете на лекар, единственото нещо, което трябва да направите е да си запазите час. Не се притеснявайте за техническите изрази. Лекарят ще разбере какво точно имате предвид. Помнете, че преди всичко и той е човек.

Съществуват и хора, които се притесняват, че губят твърде много време, чакайки пред лекарския кабинет. Други пък не искат да харчат пари за нещо, което могат да разберат и сами.

Сред нещата, които вероятно не бива да споделяте с лекаря си, са следните фрази:

1. “Сигурен съм, че това е…”

Не казвайте тези думи на лекаря си

Живеем във време на технологии. Това прави проучването много по-лесно за нас. Когато главата ни боли, веднага бързаме да попитаме Гугъл. С един-единствен клик на мишката разбираме всичко, което ни интересува.

Когато любимият човек настоява да посетим специалист, обикновено казваме първо тази фраза.

Мислим, че знаем всичко. Освен това, може би смятаме, че лекарят не би ни помогнал. Можем да решим да не приемаме съвети. Можем да решим дори, че Интернет търсачката ни е казала всичко.

Ако това се случи, е много вероятно дори да влошим текущото си състояние.

Лекарите са учили много, за да заслужат званието си. Те са опитни. Ако кажете, че сте проучили симптомите в Интернет, те може и да си помислят, че не се доверявате на професионализма им.

Съществуват много медицински статии, написани от лекари. Въпреки това, личните срещи отчитат по-обещаващи резултати. Преди да потърсят медицинско мнение, много пациенти се самодиагностицират.

Това не би било проблем, ако не беше фактът, че тези диагнози обикновено са на 100% грешни. Кървящият нос например, не винаги означава, че имате алергия. Крайната диагноза може да бъде много различна.

Нужно е да преминете през всички процедури. Крайният им резултат ще оформи медицинската диагноза.

2. “Това е в следствие на стрес”

Научно доказано е, че стресът води до различни заболявания. Ракът и проблемите със сърцето са жив пример за това. Все пак, няма как да свързвате настоящите си симптоми с него.

Например, главоболието не винаги е причинено от стрес. Ако изпитвате болка в челото трябва да се посъветвате с лекар. Това е знак, че нещо се случва със здравето ви. Тялото ви изпраща послание.

Ако проблемът е в следствие на стрес, лекарят няма да се поколебае да ви посочи промените в живота, които е необходимо да извършите.

3. “Мисля, че това е загуба на време”

Нормално е хората да се притесняват, че ще загубят време, ако посетят лекаря си. Търпеливото чакане е почти невъзможно за тези, които мислят само за работата си.

Съществува и друго извинение за пропускане срещата с лекаря и загубата на време. Може и да помислите, че диагнозата, която ще ви бъде поставена е идентична с тази, която мислите, че имате.

Сред съвременните професии, лекарската е една от тези, които изискват най-продължително обучение. Те виждат много пациенти, които единствено им се оплакват и не слушат техните професионални съвети.

Дори и тогава, те продължават да се грижат за здравето ви. Тревожат се и за хората, за които поемат грижи. Те са много по-търпеливи, отколкото техните пациенти.

Някои хора влошават заболяванията си, като не следват лекарските съвети.

Въпреки това, никога не сме чували лекар да каже “това е загуба на време”. Вместо това те се обръщат към пациентите си все едно ги виждат за първи път.

Не мислете, че сте загубили времето си като сте посетили лекаря си за консултация. Не е лошо да проверите състоянието си, все пак. Ако смятате, че нещо не е наред е най-добре да поискате професионално мнение.

Кардиоложката Сузане Щайнбаум, директор на клиниката за женско кардиологично здраве в Ленокс Хил, Ню Йорк казва следното:

“По-добре е да посетите спешното с болки в гърдите (или просто ако не се чувствате добре) и да си тръгнете от него с лекарство против болката, отколкото да останете вкъщи и да получите инфаркт”.

4. “Сигурни ли сте, че сте лекар?”

Не казвайте на лекаря си обидни квалификации

Този израз е изключително дразнещ за всеки специалист. Както вече споменахме, лекарите са хора. Не са роботи. И те имат емоции, както всеки един от нас.

Трябва да внимавате как изразявате себе си пред тях. Отвръщайте им със същото уважение, с което се обръщат към вас.

Слушайте внимателно какво ви казва лекаря. Ако не смятате, че са истински професионалисти, може би няма да чуете всичко, което ви казват.

Ако не разбирате всичко, поискайте разговора да бъде проведен с обикновени думи. Няма нужда да обиждате лекарите. Имате го предвид, дори когато те самите не искат да ви чуят. Ако това се случи е най-добре да потърсите друг специалист.

Внимавайте с това, което казвате на лекаря си

Вие сте господарите на това, което премълчавате. От друга страна сте и роби на това, което изричате. Веднъж щом думите излязат от устата ви, вече не можете да контролирате начина, по който ще повлияят на останалите хора.

Един простичък израз, като някои от тези, за които стана въпрос по-рано, могат да наранят дори тези големи професионалисти. Мислете за това, което ще изречете и поддържайте добри взаимоотношения с лекаря си.

Заглавното изображение е предоставено от wikiHow.com


Този текст се предоставя само с информационна цел и не замества консултация с професионалист. При съмнения, консултирайте се със своя специалист.