3 предизвикателства, когато се опитвате да отслабнете

Не се вманиачавайте в търсене на идеала за красота, а се съобразете с тялото си и особеностите му
3 предизвикателства, когато се опитвате да отслабнете

Последна актуализация: 12 Февруари, 2019

Опитвате се да отслабнете на всяка цена? За някои хора целта за лятото е да изваят и покажат страхотна фигура. Други пък се нуждаят да отслабнат не от съображения за красота, а за здраве, а всички знаем, че това невинаги е лесно…

Търсим най-подходящата диета, която да осигури достатъчно витамини и хранителни вещества. Опитваме се усилено да премахнем всички тези изкушения, които наистина обичаме: сладки, газирани напитки, храни, богати на мазнини… Насилваме се да правим упражнения всеки ден…
Много хора минават през това, получавайки много малка или никаква подкрепа от страна на семейството. Живеем в общество, което възхвалява идеала за красота, но не цени колко трудно е той да се постигне.

Днес ще обсъдим психологическите проблеми, пред които се изправяте, когато се опитвате да отслабнете.

Прочетете и: 5 съвета как да отслабнете по време на менопаузата

Предизвикателства, пред които се изправяте, когато се опитвате да отслабнете

1. Липсата на подкрепа от семейството и приятелите

Липсата на подкрепа, когато се опитвате да отслабнете

“Днес започнах диета за отслабване”, казваме обикновено. Тогава нашият партньор, родители или приятели повдигат вежди в жест на скептицизъм. Може би са ви чували да го казвате много пъти, но не са осъзнали, че вече сте загубили няколко килограма и че сте подобрили фигурата си.

Често повечето хора няма да уважават вашата диета. Докато другите ядат хамбургери, вие хапвате здравословна салата, която кара някои да се шегуват или да правят коментари не на място. Как може да се изправите срещу всичко това?

  • Ако имате ясна цел, следвайте я. Ако тя е да отслабнете, изградете защитна стена, за да сте сигурни, че тези негативни коментари няма да ви повлияят.
  • Всеки ден се придържайте с оптимизъм към избраната диета. Ако другите виждат, че сте доволни, те ще ви уважават. Ако уловят вашите съмнения или страдание, много е вероятно, когато се окажат прави с коментари като “Не виждаш ли, че не си в състояние да устоиш?”, “Това е, защото нямаш достатъчно воля…”  и т.н. Когато се сблъсквате с тези изрази, бъдете непоколебими. Поставете си ясна цел: искате да отслабнете и ще го постигнете с най-добрата мотивация, така че коментари като тези няма да ви засегнат по никакъв начин.

2. “Но ти винаги си бил малко пълничък …”

Заблуждения, когато се опитвате да отслабнете

Много хора имат няколко допълнителни килограма отгоре поради генетични причини и това също е сложен аспект, пред който трябва да се изправите. Понякога семейството е свикнало да ни вижда по определен начин, за който вярва, че е “нормален”, и не си дава сметка, че затлъстяването е сериозен здравен проблем.

Ако “възприемете” тези допълнителни килограми като семейна черта, храната ще продължи да доминира в живота ви, ще запазите навиците, които сте виждали у дома, защото това ви изглежда съвсем нормално… И всичко това ще ви вкара в един порочен и опасен кръг.

По този начин, когато дойде денят, в който най-накрая сте решили да опитате диета за отслабване, ще трябва да се изправите срещу изненадата на вашето семейство. “Защо? Ние винаги сме изглеждали по този начин”.

  • Трябва да следвате целта си с повишено внимание. Никога не позволявайте да бъдете повлияни от хората около вас, когато имате цел, и дори още повече, ако тази цел е свързана със здравето.

Вижте още: Отслабнете като включите семената от чиа в менюто си

3. Не се оставяйте да бъдете заблудени от фалшиви идеи за красота

Когато се опитвате да отслабнете, не се заблуждавайте от фалшиви герои

Когато се опитвате да отслабнете, много от вас мечтаят за тези стройни тела, които сте виждали в списанията или по телевизията. Трябва да помним, че зад тези образи често се намира един скрит фалшив свят от козметична хирургия и ретуширане на снимки с Фотошоп.

Трябва да сте разумни и да имате предвид следните неща, когато се опитвате да отслабнете:

  • Вашето тяло е уникално и трябва да се научите да обичате себе си такива, каквито сте. Това не означава, че трябва да седнете с кръстосани ръце, ако сте с наднормено тегло. Няма начин! Трябва да вземете някои мерки, за да постигнете теглото, което ще ви позволи да живеете здравословен и балансиран живот.
  • Докато следвате диета за отслабване, важно е да правите това с оптимистична нагласа, увереност в себе си, че ще постигнете целта си да се освободите от тези няколко излишни килограма. Въпреки това трябва да сте наясно и с други фактори. Има хора, които се чувстват по-негативни, докато са на диета, застават в отбранителна позиция и преминават през период на силно страдание. Трябва да внимавате с тези психологически фактори. Следвайте диетата, но също така е много важно да се грижите за емоционалното здраве.
  • Никога не се опитвайте да отслабнете с цел да имате перфектно тяло. Не се вманиачавайте с търсене на този или онзи идеал за красота. Съществуват някои генетични фактори, които не могат да се избегнат. Ако сте дребни на ръст, имате широки бедра или големи кости, не може да промените това, без значение колко усилия ще положите. Трябва да приемете формата на тялото си и да търсите идеалното тегло в наличните рамки, така че да може да се радвате на добро здраве.
  • Ако вече имате идеалното тегло и не страдате от здравословни проблеми, наслаждавайте се на себе си и красотата. Няма нищо по-привлекателно от една щастлива жена, излъчваща оптимизъм, и нейната усмивка.
Може да ви заинтересува ...
4 храни, които трябва да избягвате във всяка диета за отслабване
Mejor con SaludLeerlo en Mejor con Salud
4 храни, които трябва да избягвате във всяка диета за отслабване

Кои храни трябва да избягвате във всяка една диета за отслабване? Не сте се замисляли над това, нали? Ще ви разкажем в тази статия!



  • Goldfield, G. S., Moore, C., Henderson, K., Buchholz, A., Obeid, N., & Flament, M. F. (2010). Body Dissatisfaction, Dietary Restraint, Depression, and Weight Status in Adolescents. Journal of School Health, 80(4), 186–192. https://doi.org/10.1111/j.1746-1561.2009.00485.x
  • Hwang, K. O., Ottenbacher, A. J., Green, A. P., Cannon-Diehl, M. R., Richardson, O., Bernstam, E. V., & Thomas, E. J. (2010). Social support in an Internet weight loss community. International Journal of Medical Informatics, 79(1), 5–13. https://doi.org/10.1016/j.ijmedinf.2009.10.003
  • Lasikiewicz, N., Myrissa, K., Hoyland, A., & Lawton, C. L. (2014). Psychological benefits of weight loss following behavioural and/or dietary weight loss interventions. A systematic research review. Appetite, 72, 123–137. https://doi.org/10.1016/j.appet.2013.09.017
  • Moroshko, I., Brennan, L., & O’Brien, P. (2011). Predictors of dropout in weight loss interventions: a systematic review of the literature. Obesity Reviews, 12(11), 912–934. https://doi.org/10.1111/j.1467-789x.2011.00915.x
  • Teixeira, P. J., Silva, M. N., Coutinho, S. R., Palmeira, A. L., Mata, J., Vieira, P. N. et al. (2009). Mediators of Weight Loss and Weight Loss Maintenance in Middle-aged Women. Obesity, 18(4), 725–735. https://doi.org/10.1038/oby.2009.281
  • Vartanian, L. R., Wharton, C. M., & Green, E. B. (2012). Appearance vs. health motives for exercise and for weight loss. Psychology of Sport and Exercise, 13(3), 251–256. https://doi.org/10.1016/j.psychsport.2011.12.005
  • Wang, M. L., Pbert, L., & Lemon, S. C. (2014). Influence of family, friend and coworker social support and social undermining on weight gain prevention among adults. Obesity, 22(9), 1973–1980. https://doi.org/10.1002/oby.20814
  • Webber, K. H., Gabriele, J. M., Tate, D. F., & Dignan, M. B. (2010). The effect of a motivational intervention on weight loss is moderated by level of baseline controlled motivation. International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity, 7(1), 4. https://doi.org/10.1186/1479-5868-7-4