Естествени начини за предотвратяване на глаукомата

· 25.05.2017
Един от най-добрите начини за редуциране на инсулина и високото кръвно налягане са редовните физически упражнения.

Глаукомата е зрително заболяване, характеризиращо се с увеличаване на налягането в очите. Това увеличение на налягането намалява фибрите в зрителните нерви и променя външния им вид.

При по-голямата част от пациентите не се наблюдават симптоми при ранните фази на заболяването. Но с течение на времето започват да се наблюдават неща като прогресивна загуба на зрението.

В тази статия ще обясним как да се справим с глаукомата по естествен начин.

Какво трябва да знаем за глаукомата

Броят на хората, които страдат от това заболяване е изключително висок (около 2% от над 40-годишното население) и е една от причините за необратима загуба на зрението.

Съществуват два типа глаукома:

Затваряща ъглите глаукома

Този тип намаля ъгъла, формиран от роговицата и основата на ириса. Същевременно много бързо увеличава вътрешноочното налягане. Симптомите на този вид глаукома са разширени зеници, зачервяване на очите, както и привиждането на петна при болка.

Отваряща ъглите глаукома

Напредването на този тип глаукома е бавно и афектира на зрението малко по малко. Този е и по-често срещания вид на заболяването, чиито симптоми не са толкова очевидни.

Глаукомата може да бъде вродена (появявайки се в периода между раждането и тригодишна възраст), юношеска (наследствен тип, който се появява след тригодишна възраст) и късна (появяваща се след 40-годишна възраст).

Нещо повече, тя може да предизвика и други заболявания, например на катарактата, стъкловидни кръвоизливи и други травми, повечето от които изискват хирургична намеса.

Лекарите използват множество техники и тестове за да диагностицират глаукомата. Най-важно е да се определи вътрешноочното налягане, както и да се проследи дали краищата на очните нерви показват някакви знаци за деформация или не:

  • Хайделбергски ретинов томограф (HRT)
  • Пахиметрия (измерва дебелината на роговицата)
  • Сонограма с висока резолюция (изследва структурата на окото)
  • Гоньоскопия (измерва ъгъла между ириса и роговицата)
  • Лазерна лампа и биомикроскоп (увеличава изгледа на главния оптичен нерв)
  • Прилагане на тонометрия (измерва налягането на течността в окото)
  • Тест за визуално поле (измерва периферното зрение)

Вижте и: Упражнения при преумора на очите

Хората, които са изложени на риск от глаукома са:

  • Тези с африкански и азиатски произход
  • Хората над 60-годишна възраст
  • Пациенти с хронични заболявания (най-вече диабет, хипотиреоидизъм и хипертония)
  • Тези, които са наследствено предразположени
  • Срадащите от окулярни лезии или миопия
  • Използващите кортикостероиди

Можем ли да предотвратим глаукомата по естествен начин?

Важно е да водим здравословен начин на живот, както и поне веднъж годишно да се консултираме с оптометрист. По този начин предотвратяването на заболяването е напълно възможно, но не достатъчно. Имайте предвид следния съвет:

Намалете инсулиновите нива

Тази препоръка не бива да се асоциира единствено с диабета. Всеки един от нас трябва да избягва прекомерната консумация на захар, както и други храни, увеличаващи нивото на кръвната захар, следователно и нивото на инсулин.

За да предотвратите появата на глаукома е добре да сведете до минимум консумацията на следните храни:

  • паста
  • хляб
  • бял ориз
  • преработени зърнени храни
  • сладки изделия
  • картофи

Тренирайте редовно

Наред с предходния съвет, един от най-добрите начини за редуциране на инсулина и високото кръвно налягане е тренирането.

Извършването на каквато и да е физическа дейност от два до три пъти седмично е важно за поддържането на добро здраве на зрението и избягването на глаукомата. Можете да избирате каквато дейност решите, стига да я извършвате редовно.

Приемайте лутеин

Тази съставка заздравява зрението. Тя действа като антиоксидант, като предпазва клетките от влиянието на свободните радикали. Друга съставка, която заслужава внимание е зеаксантина, който притежава идентични свойства.

Тези нутриенти могат да се намерят в:

  • Зелето
  • Спанакът
  • Броколите
  • Яйчните жълтъци
  • Брюкселското зеле

Избягвайте мазнините

Мазнините присъстват в много от бързите храни, които консумираме в днешно време. Един от многото проблеми с транс мазнините е това, че те пречат на усвояването на омега-3 мастните киселини. Омега-3 мастните киселини са полезни и от изключителна важност за здравето.

Консумирането на твърде много киселини способства за деградация на макулата. Храните, които трябва да избягваме са:

  • Масло
  • Пържени картофи
  • Сладкиши
  • Хамбургери
  • Преработени храни

Яжте горски плодове

Червените плодове като къпините и малините са отлични естествени лекове за зрението. Също така, те предпазват от заболявания като глаукома и катаракта.

Това е в следствие на флавоноидите, които съдържат и които им придават този червеникав цвят. Флавоноидите заздравяват капилярите, мускулите и очните нерви.

Имайки предвид това, трябва да знаем, че горските плодове съдържат и захар, която може да повиши нивата на инсулин в кръвта. И затова ви препоръчваме да ги консумирате умерено – не повече от шепа на ден.

Други интересни и полезни съвети, които предотвратяват или забавят появата на глаукома са:

  • Избягвайте на дейностите, които подлагат очите на стрес
  • Винаги използвайте слънчеви очила, дори през зимата и в облачни дни
  • Не прекалявайте с алкохола
  • Не пушете
  • Сведете приема на кофеин до минимум
  • Приемайте храни, богати на витамини А и С
  • Наспивайте се добре всяка вечер

Важно е да се грижите за здравето на очите си. Избягвайте стоенето пред компютъра по цял ден. На всеки час почивайте по няколко минути или използвайте специални очила, предписани от специалист.

По този начин очите ви ще бъдат по-отпочинали, както и ще намалите шанса за увеличаване на налягането в очите.