Деца с аутизъм: 4 важни упражнения
Разстройството на аутистичния спектър (ASD ) е хронично, невробиологично заболяване с обща основа, което засяга конфигурацията на нервната система и мозъчната функция. Знаете ли как можете да мотивирате деца с аутизъм?
Симптомите са свързани със социални контакти и общуване, както и липса на гъвкавост при обясняване. Те също включват ограничаване на определени интереси и поведение. Това е доказано в проучване публикувано в Журнала по неврология.
Обаче, никога двама човека с този невропластичен синдром не показват същите видими характеристики. Следователно, има различни категории на диагностика в зависимост от степента на тежест и начините, по които се проявяват тези симптоми.
След това, ще ви покажем различни упражнения или дейности, които ще подпомагат стимулацията на когнитивните способности на деца с ASD.
Упражнения за деца с аутизъм
1. Дейности с числа за деца с аутизъм
Както това проучване, публикувано в MMWWR Surveillance , изтъква, децата с аутизъм имат малко интереси. Обаче, много от тях се интересуват особено от числата. Поради възрастта си, те обикновено не разбират обясненията зад калкулациите, но се наслаждават да играят с предметите.
Освен това, те наистина се радват на предметите, които привличат окото, така че можете да стимулирате техния интерес към числата като им давате добре изглеждащи играчки. Пример може да бъде правенето на балончета и вашето дете да ги брои.
Можете също да правите разпределителни дейности основани на различните форми или цветове; това ще помогне на малкото ви дете да научи за категориите и да изброява предметите. За да направите това, можете да използвате големи парчета ЛЕГО, рисунки, малки плюшени животни или топки.
Този вид дейност разширява интересите на децата и ги окуражава да контактуват с другите хора около тях.
2. Музикална терапия за деца с аутизъм
Музикалната терапия е дисциплина, която може да помогне с поведенческото развитие. Музикалното изразяване работи на невербално езиково ниво и подпомага комуникационните канали.Това е особено правилно за тези, които се борят с експресивните функции, като деца с разстройство на аутистичния спектър.
Тези дейности са фокусирани върху подпомагане емоционалното развитие и индивидуалните изражения. Това е доказано от това проучване, публикувано в Библиотеката Кохран Плюс през 2008 година. Така че, вие и вашето дете можете да си играте заедно по начин, който ще помогне на вашето дете да разпознае звуците на собственото си тяло.
Например, техния смях, пляскане или прозяване. Разпознаването е първата стъпка от контролирането. Ето защо трябва да седите с вашето дете и да повтаряте действията, предизвикващи тези звуци. Тогава вие и вашето дете можете да работите върху тяхното назоваване и да им обясните значението.
Друга интересна дейност е да накарате вашето дете да научи кратка, повтаряща се песен, включваща жестове на тялото. Целта е вашето дете да се заинтересува като се опитва да научи песента докато се наслаждава на целия процес.
3. Имитационни игри
Възпроизвеждането или имитирането на определено поведение може да помогне вашето дете да разбере света около себе си. Това може да му помогне да развие своите социални умения. Това е показано в проучване, проведено от специалисти в Иберо-американския университет в Пуебла, Мексико.
Важно е дейностите да са придружени от положително окуражаване. Трябва също да сте търпеливи и да не очаквате малкото ви дете да разбере от първия път.
Една интересна имитационна игра е да рисувате всеки ден движения, като сресване на коса, миене на зъби, ядене и т.н. и да накарате вашето дете да го имитира. Можете също да рисувате животни и да учите вашето дете на звука, който издават.
След това, можете да опитате да покажете на вашето дете рисунки на животните и да го помолите да направи животинските звуци и движения.
Тъй като всяка дейност, включваща повтаряне, е полезна, можете да измислите ваши собствени дейности основани на интересите на вашето дете. Това ще го прави дори по-вълнуващо за вашето дете.
4. Упражнения
Физическата активност помага за подобряване на психодвигателните умения и връзката на вашето дете с околната среда. Проучване, проведено от специалисти от университета в Боргос, заедно с екип от испанската конфедерация по аутизъм, показва, че физическото състояние подобрява качеството на живот на болните от аутизъм.
Следователно, идеалната ситуация ще бъде да накарате вашето дете да се упражнява навън с други деца. Обаче, ако това не е възможно, можете да създадете игра с препятствия с плюшени играчки, или да създадете лов на съкровища, включващ тичане, скачане, навеждане и пълзене.
Важно е вашето дете да се наслаждава на тези дейности за да не загуби интереси. И така, важно е да приспособите дейностите за да отговарят на интересите и потребностите на вашето дете.
Надяваме се, че тези упражнения за деца с аутизъм ще помогнат за подобряване развитието на вашето дете и социални умения, докато в същото време ви позволяват да прекарвате качествено време заедно.
Всички цитирани източници бяха добре прегледани от нашия екип, за да се гарантира тяхната качествена, надеждна, актуална и валидна информация. Библиографията на тази статия бе считана за надеждна и отговаряща на академичните или научни изисквания.
- Baldares, M. J. V. & Orozco, W. N. (2012). Autismo infantil. Revista cúpula, 26(2), 44-58. Disponible en: https://www.binasss.sa.cr/bibliotecas/bhp/cupula/v26n2/art5.pdf
- Bahrami, F., Movahedi, A., Marandi, S. M. & Abedi, A. (2012). Kata techniques training consistently decreases stereotypy in children with autism spectrum disorder. Research in developmental disabilities, 33(4), 1183-1193. Disponible en: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22502844/
- Bahrami, F., Movahedi, A., Marandi, S. M. & Sorensen, C. (2016). The effect of karate techniques training on communication deficit of children with autism spectrum disorders. Journal of autism and developmental disorders, 46, 978-986. Disponible en: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26577688/
- Cuesta, J. L., Vidriales, R., Layna, H., et al. (2017). Bienestar físico, dimensión clave de la calidad de vida en las personas con autismo. International Journal of Developmental and Educational Psychology, 4(1), 33-44. https://investigacion.ubu.es/documentos/5db18065299952477238adc1
- Christensen, D., Braun, K., Baio, J., et al. (2018). Prevalence and characteristics of autism spectrum disorder among children aged 8 years—autism and developmental disabilities monitoring network, 11 sites, United States, 2012. MMWR Surveillance Summaries, 65(13), 1-28. Disponible en: https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/65/ss/ss6503a1.htm
- Díaz, C. (2021). Efecto de intervenciones mediadas con ejercicio físico para personas con trastorno del espectro autista [Tesis de Grado, Institución Universitaria Escuela Colombiana de Rehabilitación]. Archivo digital. Disponible en: https://repositorio.ecr.edu.co/handle/001/382
- Gold, C., Wigram, T. y Elefant, C. (2007). Musicoterapia para el trastorno de espectro autista. la biblioteca Cochrane Plus, 4, 1-22.Disponible en: http://www.cristinaorozbajo.com/wp-content/uploads/2016/07/Musicoterapia_para_el_transtorno_de_espe.pdf
- González, C. X. (2018). Intervención en un niño con autismo mediante el juego. Revista de la Facultad de Medicina, 66(3), 365-374. Disponible en: http://www.scielo.org.co/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0120-00112018000300365&lng=en&nrm=iso&tlng=es
- Gómez, J. L. C., de la Fuente Anuncibay, R., Fernández, R. V., et al. (2017). Bienestar físico, dimensión clave de la calidad de vida en las personas con autismo. Revista INFAD de Psicología. International Journal of Developmental and Educational Psychology., 4(1), 33-44. Disponible en: https://riubu.ubu.es/handle/10259/4824
- Li, D., Larsen, L., Yang, Y., et al. (2019). Exposure to nature for children with autism spectrum disorder: Benefits, caveats, and barriers. Health & Place, 55, 71-79. Disponible en: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30503683/#:~:text=Results%20showed%20that%20exposure%20to,benefits%20also%20come%20with%20concerns.
- Martínez, Á. y Guaimara, E. (2019). Entender y comprender el autismo en la familia. Relato de vida de Ángel Martínez. Revista Ecuatoriana de Psicología, 2(2), 5-12. Disponible en: https://repsi.org/index.php/repsi/article/view/11
- Nadal, C. y Alves, A. (2015). El desarrollo de las emociones en los niños con TEA [Tesis de grado, Universidad de Zaragoza]. Archivo digital. Disponible en: https://zaguan.unizar.es/record/47478
- Rodríguez, M. G., Pastor, G., Tijeras, A., & Fernández, M. I. (2019). Efectividad de las historias sociales en la intervención en el trastorno del espectro autista: una revisión. Papeles del psicólogo, 40(3), 217-225. Disponible en: https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=7169378
- Ruiz, M. (2018). TEA y educación emocional: diseño de un programa de intervención [Tesis de grado, Universidad de Sevilla]. Archivo digital. Disponible en: https://idus.us.es/handle/11441/80864