8 изненадващи ползи от семената чия

06.03.2018
Знаете ли, че съдържат повече желязо от лещата и спанака и повече протеини от зеленчуците? Вижте и другите им характеристики

Предимствата на семената чия са безброй. Те са чудесен източник на фибри, антиоксиданти, калций, магнезий, цинк и фосфат.

Според Американското дружество за хранене те са полезни за организма поради следните причини:

  • Те съдържат повече калий отколкото бананите или плантаните.
  • Семената чия съдържат повече протеини отколкото зеленчуците.
  • Тези семена имат два пъти повече фибри от овеса.
  • Те имат три пъти повече желязо, отколкото лещата и спанака.
  • Те също така са с тройно с количеството антиоксиданти повече от боровинките.
  • Семената чия осигуряват пет пъти повече калций от млякото.

В тази статия ще ви разкрием някои от предимствата им. Те със сигурност ще ви мотивират да ги включите в ежедневната си диета.

1. Отслабване

семената чия помагат за отслабването

Семената чия действат чудесно за ускоряване на метаболизма и изгаряне на мазнините.

Когато се комбинират с вода и лимон те помагат за прочистване на тялото и за борба със запека, освен че представляват освежаваща напитка.

Съставки:

  • 1 супена лъжица семена от чия (5 гр.).
  • 1 чаша гореща вода (200 гр.).
  • 1 лимон (100 гр.).

Приготовление:

  • Най-напред разделете водата на две чаши и оставете семената чия да се накиснат в една от тях.
  • Оставете семената да киснат поне 40 минути (сместа трябва да стане видимо по-плътна).
  • След 40 минути изцедете лимона и изсипете сока в другата чаша вода.
  • Разбъркайте двете течности, докато се смесят добре.
  • За най-добри резултати пийте напитката на празен стомах.

2. Здраво сърце

Тези семена са естествен източник на омега-3 мастни киселини, които са от съществено значение за поддържането на правилно функциониране на кръвоносната система и в резултат на това и на сърцето.

  • Те спомагат за намаляване нивата на холестерола и триглицеридите.
  • Плюс това те намаляват риска от хронични възпалителни заболявания.
  • Тези семена също така предотвратяват усложнения в нервната система.

3. Големи порции енергия

семената чия дават много енергия

С яденето на семената чия можете да осигурите на тялото си добра доза комплексни въглехидрати. Това са хранителни вещества, които дават енергия на организма за дълги периоди от време.

Така че, ако някога се чувствате с ниски нива на енергия и сте склонни да се уморявате лесно, добавянето на тези малки семената към вашата диета може да бъде добра идея.

По същия начин, ако тренирате или обикновено имате много активни дни, семената чия ще ви помогнат да укрепите своята издръжливост.

4. Предотвратяване на преждевременното стареене на кожата

Благодарение на високото антиоксидантно съдържание, което се съдържа в семената чия, те ускоряват възстановяването на кожата, като същевременно предотвратяват по-нататъшни увреждания.

Те се борят със свободните радикали, поради което трябва да ги ядете, за да забавите стареенето в клетките и да прочистите тялото си.

5. Болки в ставите

семената чия помагат при болка в ставите

Тъй като те са страхотен антиоксидант и съдържат омега-3 мастни киселини, семената чия имат успокояващи качества за болките, които са резултат от възпаление на ставите.

В същото време те стимулират производството на колаген благодарение на високото съдържание на цинк и мед.

Ето защо семената чия помагат на ставите да функционират правилно, както и да предотвратяват проблеми, които са резултат от артроза, артрит и дислокации.

6. Мускулна маса

Те са препоръчителна храна за увеличаване на мускулната маса, защото съдържат висок процент фибри, омега-3, омега-6 и омега-9.

В същото време те имат регенериращ и лечебен ефект, който е полезен при тренировки с висока интензивност.

7. Хидратация за вашето тяло

семената чия помагат за естествената хидратация на тялото

Тези семена могат да абсорбират между 10 и 12 пъти теглото си във вода. Това ги прави идеални за поддържане баланса на електролитите и поддържане на тялото ви хидратирано за по-дълго време.

8. Насърчават по-доброто настроение

Тези семена са пълни с триптофан. Триптофанът е основна аминокиселина за производството на серотонин, който е известен като хормона на щастието.

В резултат на това, като ядете семена от чия ще регулирате съня си, ще подобрите настроението, ще се преборите с депресията и ще оставите безпокойството зад себе си.

Как можете да ги консумирате?

В допълнение към яденето на семена чия на празен стомах, както е обяснено по-горе, можете да ги ядете по всяко време на деня и да ги добавяте към любимите си ястия също.

Комбинирайте тези великолепни съставки с:

  • Кисело мляко
  • Прясно мляко
  • Десерти
  • Салати
  • Зърнени храни
  • Печени изделия

Искаме да подчертаем, че не трябва да консумирате прекомерно количество семена от чия.

Правилна порция е максимум две супени лъжици дневно. Те ще ви помогнат да предотвратите евентуални стомашно-чревни, артериални проблеми, както и дисбаланс на кръвната захар.

които искали