Как да прочистим и грижим за панкреаса

09.10.2016
Следването на специална диета 1 седмица, допълнена с медитация 2 пъти на ден ще свърши чудеса за този жизненоважен орган

За полагането на добри грижи за панкреаса трябва не само да следвате здравословна диета, но също така е важно да сте физически активни и да отделяте няколко минути на ден, за да се отпуснете и медитирате.

Много пъти не отделяме достатъчно внимание на този жизненоважен орган. Дори не знаем къде се намира!

Този забравен орган прави много неща за тялото и заслужава да бъде възстановен по някакъв начин.

Как? Продължавайте да четете тази статия, за да научите по-добри съвети за това как да прочистите и съживите панкреаса.

Важна информация за панкреаса (която може би не знаете)

Този орган се намира зад стомаха и по-точно в лявата част на корема. Той е светло кафяв на цвят и отговаря за производството на инсулин. Този хормон е много важен, защото регулира съхранението на хранителни вещества. Панкреасът има две функции:

  • Ендокринна: регулиране на кръвната захар и нивата на глюкагон.
  • Екзокринна: чрез производството на панкреатичен сок той помага за храносмилане на храните.

Ако панкреасът не е в добро състояние, ако не функционира добре или е слаб, не може да изпълнява своята функция нормално. Това може да бъде причинено от панкреатит или диабет, или в по-тежки случаи рак на панкреаса.

Най-вредните неща за този орган включват:

  • Животински мазнини: особено мляко и червено месо.
  • Пържени храни: картофен чипс, хамбургери, пици и т.н.
  • Рафинирани храни: рафинирано брашно и захар.
  • Преработени храни: химически добавки, консерванти, оцветители и т.н.
  • Цигари
  • Алкохолни напитки

 грижа за панкреаса

Как да се грижим за панкреаса

Сигурни сме, че вече виждате колко е важен този орган в живота. Ето защо трябва да се грижите за него, да го прочиствате и съживявате. Ето някои съвети за защита на панкреаса:

Вижте и: 5 съвета за вашия панкреас

Следвайте здравословна диета

По-рано сте прочетели кои храни са вредни за здравето, така че вече знаете какво имаме предвид под „следване на здравословна диета“. Диетата определено не може да бъде лишена от:

  • Плодове
  • Зеленчуци
  • Ядки
  • Пълнозърнести храни
  • Пресни сокове
  • Билкови чайове
  • Вода

Консумирайте прочистващи храни

грижа за панкреаса

Те включват:

  • Джинджифил
  • Артишок
  • Конска опашка
  • Бирена мая
  • Алое вера

Използвайте зехтин

1 чаена лъжичка зехтин преди закуска ще свърши чудеса за прочистване на панкреаса. Веднага след това изпийте чаша топла вода с лимонов сок.

Бъдете физически активни

Йога и тай чи са страхотни за поддържането на добро кръвообращение и циркулация на кислород в организма. Но те също помагат за укрепване на функцията на панкреаса, както и тази на други важни органи.

Добра идея е също да правите аеробни упражнения като колоездене, бягане, плуване или ходене. Забравете за заседналия начин живот.

грижа за панкреаса

Прочистваща диета за панкреаса

След като следвате тази прочистваща диета (тя продължава 11 дни), трябва да се откажете от всички храни, които натравят панкреаса. Ако направите това няма да имате никакви проблеми.

Ден 1

  • Яжте цитрусови плодове сутрин
  • Яжте сурова салата за обяд със зеленчукова супа
  • Яжте плато задушени зеленчуци за вечеря, поръсени с лимонов сок и зехтин.

Ден 2

Този ден може да ядете само плодове и зеленчуци, и те трябва да са сурови.

  • Сутрин отново цитрусови плодове.
  • Обед салата.
  • Вечер 1 ябълка.

Дни 3, 4 и 5

Яжте само зеленчуци. Най-добре е, ако ги ядете в салати (сурови), но бихте могли да ги ядете задушени или печени. Никога не варете или пържете зеленчуците. Подправете ги с лимонов сок и зехтин. Между храненията може да хапвате целина, морков или домат.

Ден 6 до 11

  • Плодов сок за закуска
  • Задушени зеленчуци за обяд
  • Зеленчукова супа и салата за вечеря
  • Плодов сок преди лягане

Прочистваща диета за панкреаса

Тази диета се следва 1 седмица. Тя не само включва план на хранене, но също така и други активности. Диетата се основава на следните биологични цикли в тялото:

  • От 4 часа сутрин до 12 часа на обяд: прочистване
  • От 12 часа на обяд до 20:00: разграждане
  • От 20:00 до 4 часа сутринта: метаболитен анализ

Ежедневните упражнения включват:

15 минутна разходка с умерени темпове с дълбоко дишане. Ако е възможно направете това в ранните часове сутрин.

Практикувайте медитация или съзерцание в продължение на поне 5 минути. Препоръчваме ви да правите това 2 пъти на ден: първо, когато се събудите и второ, когато лягате вечер.

Вижте и: 6 знака, че имате проблем с функционирането на панкреаса

По-долу е прочистващата диета:

Закуска

Пригответе я рано, така че да е готова навреме (след упражненията).

Съставки

  • 1 купичка ориз или овесена каша
  • ½ купичка препечени пълнозърнести продукти
  • 1 шепа комбу водорасли

Приготовление

Поставете всичко в купа с щипка сол и варете в продължение на 5 минути. Изчакайте 2 часа, преди прецеждане, а след това яжте.

Обяд

грижа за панкреаса

Обедът се консумира след 12 ч. и ще ви даде сили да продължите през деня.

Съставки

  • 1 купичка препечени пълнозърнести продукти (това може да бъде ориз, киноа, просо)
  • 1 супена лъжица тиквени семки с ниско съдържание на сол
  • 3 порции зеленчуци (лук, праз, моркови, ряпа, тиква …)

Приготовление

Пригответе всичко като задушите с вода, докато се сгъсти. Консумирайте до 2 големи купи.

Вечеря

Същата като обяда, но само 1 купа.

Пийте вода през целия ден. Също може да пиете натурални билкови отвари.

Не забравяйте, че лошото хранене, липсата на физически упражнения, стрес и заседналният начин на живот са най-големите врагове за цялостното здраве, и особено на панкреаса.

Опитайте да живеете по-спокоен и здравословен начин на живот, и се наслаждавайте на това, което ви носи.

  • Yue, Q., Gao, G., Zou, G., Yu, H., & Zheng, X. (2017). Natural Products as Adjunctive Treatment for Pancreatic Cancer: Recent Trends and Advancements. BioMed research international2017, 8412508.https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5292383/
  • Thomas, T., Mah, L., & Barreto, S. G. (2012). Systematic review of diet in the pathogenesis of acute pancreatitis: a tale of too much or too little?. Saudi journal of gastroenterology : official journal of the Saudi Gastroenterology Association18(5), 310-5. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3500019/
  • Dietary Factors Reduce Risk of Acute Pancreatitis in a Large Multiethnic Cohort (2017). Setiawan VW, Pandol SJ, Porcel J, Wei PC, Wilkens LR, Le Marchand L, Pike MC, Monroe KR. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27609706