Как да лекуваме фибромиалгията с природни средства

23 Декември, 2018
Яжте храни, богати на магнезий, и добавете повече селен в менюто си
 

Фибромиалгията е заболяване, често бъркано с артрита, който поразява 4% от населението, особено жените на възраст между 40 и 50 години. Тя провокира болка в ставите и повлиява мускулите, но не ги възпалява. Научете повече за състоянието и как да лекуваме фибромиалгията с природни средства в следващите редове.

Характеристики на фибромиалгията

Това е заболяване, което е все по-често срещано в цял свят. Трудно е за диагностициране, като първите му симптоми са заблуждаващи. Често хората си мислят, че става дума за неправилно движение, лоша позиция по време на сън, пренатоварване и т.н. Фибромиалгията е хронично заболяване, което се характеризира с болка в мускулите и костите, повишена чувствителност и дискомфорт във всяка част от тялото. Открива се в мускулните зони, без това да проличава при тестове. Често засегнатите хора споделят, че са силно чувствителни към промени в температурата и физически контакт.

Фибромиалгията се асоциира със здравословни проблеми, сред които скованост в ставите, депресия, раздразнителност, силна умора, главоболие, болка в стомаха, мускулни спазми, чувство за подуване или проблеми със съня.

Мускулни заболявания като симптом на фибромиалгията
 

Причините за развитието на фибромиалгията, както и начина, по който се проявява това заболяване, са все още слабо проучени.

Характерни предпоставки за развитието на фибромиалгия:

  • Дисбаланс на трансмитерите в нервната система
  • Промени в нивата на определени субстанции, отговорни за неврохимичните процеси
  • Неизправност в притока на кръв към определени мозъчни функции
  • Генетична предразположеност
  • Хронични или вирусни инфекции
  • Възпалителни процеси
  • Мускулни заболявания
  • Депресия

Най-честите симптоми на фибромиалгията е хронична болка в определени зони на тялото – гърба, врата, раменете, ръцете, лумбалната област, бедрата и мускулите.

Облекчете симптомите на фибромиалгията с природни средства

 

Болката е постоянна и най-често се проявява сутрин, когато се събуждате и ставате. С напредването на деня болката сякаш отминава и утихва, засилва се обаче с настъпването на нощта. Колкото повече се заседявате в една позиция, толкова повече болката става осезаема и силна.

Друг чест симптом на фибромиалгията е психологическата и физическата умора, която може да продължава с дни. Дори почивката не ви помага в такива моменти.

Симптоми на фибромиалгията

  • Промени в съня
  • Скованост на мускулите
  • Мускулни спазми
  • Умора
 
  • Синдром на раздразнените черва
  • Непоносимост към определени лекарства
  • Сухи очи и уста
  • Студени крайници
  • Интензивно потене
  • Болка в челюстта
  • Неравномерен ритъм на сърцето
  • Проблеми с концентрацията и паметта
  • Нестабилност
  • Спазми в мускулите
  • Стомашна чувствителност
  • Крампи по краката
  • Подуване на стъпалата и ръцете
  • Интензивна болка по време на менструация
  • Гадене

Вижте още: Защо боли по време на менструация?

 Облекчете фибромиалгията с домашни средства

Облекчете симптомите на фибромиалгията с природни средства

Билките и растенията с отпускащо въздействие върху мускулите са препоръчителни, когато искате да третирате проблем като фибромиалгията. Част от природните рецепти включват:

Направете чай от 2 супени лъжици сушена мащерка и 1/2 литър вода.

  • Изпийте напитката сутрин. Направете си още една чаша по-късно през деня, когато усетите, че започвате да изпитвате болка (през следобедните часове, например).
  • Използвайте чая и като съставка за лечебна вана. Напълнете ваната с гореща вода, изсипете чай и се накиснете за 15-20 минути (докато водата се охлади).
  • Наксинете кърпа в ябълков оцет и обтрийте зоните от тялото, които са болезнени.
 
  • Кипнете 2 гр. върбова кора в чаша вода за 5 минути. Ако не разполагате с тази билка у дома, можете да се снабдите с нея от някой билков магазин. Пийте по 2-3 чаши на ден. Започнете още от сутринта. Върбата съдържа силицин, който ефективно премахва болката.
  • Консумирайте 2 чаена лъжици рендосан джинджифил или такъв на прах. Разтворете го в чаша вода със стайна температура. Изпийте напитката веднага. Повторете тази процедура 2 пъти дневно.

Направете си чай от жълт кантарион.

  • Сложете 1 супена лъжица от билката в чаша гореща вода, запарете за 5 минути, оставете напитката малко да се охлади и прецедете. Пийте, докато е топла, 2 пъти на ден.
  • Направете чай от хвощ. Необходими са ви 100 гр. от билката, които да кипнете в 1 литър вода. Варете в продължение на 1/2 час. Премахнете отварата от котлона, прецедете и изпивайте по 2 чаши на ден.

Направете чай от невен.

  • Необходими са ви 35 гр. сушени листа невен и 1 литър чист алкохол 45 %. Оставете сместа да престои 15 дни. Това средство е изпитано през годините и се справя успешно със заболяване като фибромиалгията. Добре покрийте стъкления съд, в който сте сложили невена и алкохола. Щом изтекат 15 дни, намокрете памучен тампон със сместа и втрийте в засегнатите зони.

Прочетете и това: Лечебните свойства на джинджифила

Няколко съвета как да лекувате фибромиалгията

Яжте храни, богати на магнезий

В списъка с продукти присъстват спанак, аспарагус, маруля, бирена мая и пшеничени кълнове.

Добавете повече селен в менюто си

 

Тази съставка можете да откриете в портокалите, ябълките, краставиците, тиквите, чесъна, лука и зелето.

Консумирайте повече калций

Не само млечните продукти съдържат калций – mожете да си набавите този важен елемент и чрез зеленолистни зеленчуци.

Консумирайте повече витамин С

Макар всички да смятат, че портокалите са отличен източник на витамин С, всъщност много други храни изобилстват от аскорбинова киселина – ягоди, червени боровинки и череши.

Khan, Q. (2009). Fibromyalgia and chronic fatigue syndrome. Journal of Pain and Palliative Care Pharmacotherapy. https://doi.org/10.1080/15360280902728336

Hegazi, M. O., & Micu, M. C. (2017). Fibromyalgia. In Comorbidity in Rheumatic Diseases (pp. 225–244). Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-319-59963-2_11

Sifuentes-Giraldo, W. A., & Morell-Hita, J. L. (2017). Fibromialgia. Medicine (Spain), 12(27), 1586–1595. https://doi.org/10.1016/j.med.2017.02.004