Благодарният ум знае какво е вътрешен мир

01.02.2019
За да промените начина си на мислене към добро и да намерите спокойствие, оставете лошите мисли.

Умът, който знае как да е признателен за всичко, което е преживял, почувствал и видял през живота си, е ум, който е постигнал равновесие и вътрешен мир. 

Всеки от нас има своята уникална история. Настъпват времена обаче, когато сме пометени от хаоса на живота и оставяме ценностите си настрана. Така забравяме нуждата от вътрешен мир, който идва от способността да бъдем благодарни.

Заслужава си да отделим малко време и да помислим върху тази важна част от личностното си израстване. Да бъдем благодарни е умение, което ни учи да приемаме себе си и пътя, по който сме вървели досега.

Хората, които нямат нагласата да бъдат благодарни, негодуват за своите недостатъци, за всяка грешка, която са правили някога и всеки провал, който са преживели.

Историята на вашия живот е като интересна книга със сложни обрати. Тя трябва да се чете с благодарност за възможността да пишете нови глави, в която да влагате мъдростта, придобита от вашия опит.

Ще ви покажем как.

Умът, който знае как да бъде благодарен и тихият вътрешен шум

Под „вътрешен шум“ следва да разбирате психологическите механизми, които  ни карат да преследваме миналото. Говорим за подхранването на онези ограничаващи убеждения, които повтаряме отново и отново: „Не мога“, „Трябваше да правя това“,  „Трябваше да кажа това“ или „Никога няма да мога“.

Всеки от нас е живял известно време с тези вътрешни процеси. Стресът и тревожността, които продължават със седмици  или месеци, създават голямо количество от този шум. Той малко по малко унищожава способността ни да бъдем щастливи

Нека разгледаме няколко интересни факта, които ще ни помогнат да намерим вътрешно равновесие.

При високи нива на стрес мозъкът претърпява физиологични промени

Амигдалата е малка, но мощна структура в мозъка, която е пряко свързана с емоциите ни.

  • Тя е свързана с инстинктите за оцеляване, като страха и някои невротрансмитери, като допамин, адреналин, норадреналин и глюкокортикоиди. Те имат голямо въздействие върху нашите тела и поведение.
  • При високи нива на стрес амигдалата е по-активна и освобождава висока концентрация на тези невротрансмитери. Това води до безпокойство, активиране на реакцията „бий се или бягай”, тревожност и физическо изтощение.
  • Друг фактор, който трябва да се има предвид, е, че е невъзможно да установим връзка със себе си, когато мозъкът ни е атакува с тези невротрансмитери. 
  • Амигдалата е свързана с префронталния кортекс, областта от мозъка, отговорна за взимането на решения, мисленето и анализа. Когато сме под стрес, способността ни спокойно да анализираме нуждите си и да си поставяме приоритети, е притъпена. 

Вижте още: Дишането и 4 техники, за да се преборите със стреса

Това е едва доловим и много сложен процес.

Предприемете първите стъпки към намирането на вътрешен мир.

Да се научим да бъдем благодарни за вътрешен мир и щастие

Как може да съм благодарен за това, което съм и това, което имам, ако чувствам само тъга, страх и отчаяние? Това е основният проблем, с който се сблъскваме, когато предприемем първите стъпки към намирането на вътрешен мир.

Важно е да правим малки, но важни промени.

Ще се радвате да разберете, че нашият ум, а така и нашият мозък имат изключителната способност, която често приемаме за даденост: невропластичност.

Трябва да променим поведението си, придобивайки нови здравословни навици, и научавайки се да мислим за нещата в различна светлина. Това създава нови връзки между невронитеукрепва ума и ви позволява да се свържете с вашата същност, вашето същество.

Ето как да го направите, бъдете внимателни.

Важно е да правим малки промени за да постигнем вътрешен мир.

Да се освободим от условното мислене

  • Освободете се от условното мислене. Това означава да спрете да си повтаряте неща, като „Само ако бяха направил това“, „само ако имах това”, “ако този човек беше направил това или ми беше казал онова”.
  • Научете се как да се започнете диалог със себе си в настоящето: “Какво се случва с мен сега?” “От какво имам нужда?” “Мога да го направя”, “Искам”, “Желая”, “Виждам”, “Чувствам”.
  • Сега заредете ума си с позитивни мисли. Не се страхувайте да бъдете позитивни и не мислете, че като насърчавате позитивизма, сте по-малко отговорни. Да виждате доброто ви позволява да си сложите розовите очила, перфектната рецепта за лечение на късогледство по отношение на страха и несигурността.
  • Бъдете благодарни за всичко, което имате, както и за хората около вас и нещата, които ви определят.
  • Научете се да цените всичко, което формира част от вас, вместо да се оплаквате от това, което нямате, какво се е случило и какво не се е случило.

Прочетете и това: 6 вида отрицателна енергия, която трябва да елиминирате

Онези, които живеят живота си с благодарност, познават вътрешния мир и спокойствие.

Опитайте да приложите този съвет на практика, да засилите вътрешното си спокойствие. Съберете всичките си счупени парчета и си спомните колко красиви и ценни сте всъщност.