Как да спрем да хъркаме с помощта на натурални средства?

24 Декември, 2018
Премахнете праха по мебелите, килимите и завесите в стаята, където спите, за да не обострите проблема
 

Съществуват редица естествени средства, с чиято помощ можем да спрем да хъркаме. За да прочистите дихателните си пътища, използвайте билкови чайове, балсам от седефче и зехтин.

Хъркането е голям проблем, както за самия човек, така и за този (тези), с които споделя леглото или стаята. То представлява дразнещ звук и нарушава съня. Появява се, когато нещо запуши дихателните пътища през носа и устата. Възможно е и да бъде симптом на заболяване, като сънна апнея.

По време на сън човек може да спре да диша за около 10 секунди.
Хъркането не се смята за здравословен проблем, но може да е знак за нередности в тялото. Консултирайте се с лекар, ако често хъркате.

За останалите случаи, съществуват естествени начини за спиране му и за подобряване на съня.

Защо хъркаме?

Обикновено хъркаме в резултат от прекомерната употреба на алкохол, затлъстяване, настинки, алергии или други проблеми, свързани със запушване на носа. Може да се появи и в последното тримесечие на бременността..

Как може да се лекува хъркането?

Съществуват натурални продукти и средства за неговото лечение. Прочетете следващите редове пълни с ценни съвети и пробвайте тези натурални средства и трикове!

Избягвайте алкохол и транквиланти

алхоколът няма да ни помогне да спрем да хъркаме
 

Прекомерната консумация на алкохол, както и на успокоителни, отпуска централната нервна система, дихателните мускули и челюстта. Това увеличава вероятността да започнем да хъркаме.

Прочетете и: 10 мигновени ефекта на алкохола върху организма

Наднормено тегло и затлъстяване

Ако страдате от наднормено тегло, спазвайте здравословна диета и правете  упражнения, за да отслабнете. Теглото натоварва дихателните пътища – причина за затруднено дишане.

Лекувайте алергиите

лекуването на алергиите ще ни помогне да спрем да хъркаме

Хората, страдащи от алергии, са по-склонни да хъркат. Препоръчваме ви лечение с деконгестанти или антихистамини. Повече за лечението на този тип често срещани заболявания можете да научите от сайта За алергиите. Почистете праха по мебелите, килимите и завесите в стаята, където спите, за да не обострите проблема.

Спете на една страна

Много изследвания показват, че спящите по гръб са по-склонни да хъркат. Спете на една страна. За да свикнете, увийте няколко топки за тенис в чорапи и ги сложете в леглото. Дискомфортът принуждава обръщането на една страна.

По-висока възглавница

Сменете си възглавницата с по-висока или вземете допълнителна. Това ще улесни преминаването на въздух през дихателните пътища на носа и устата и ще бъде по-малко вероятно да хъркате.

 

Препоръчваме ви да прочетете и: Спрете по-добре с чесън под възглавницата

Лук

лукът ще ни помогне да спрем да хъркаме

Един стар трик, помогнал на мнозина, е да срежете наполовина глава лук и да я поръсите обилно със сол. Поставете лука в чиния, а нея сложете до леглото за една нощ.

Солен разтвор

Той ще отпуши блокираните дихателни пътища. Така ще можете да спите със затворена уста, а вероятността от хъркане намалява. Разтворете ½ чаена лъжица сол в чаша вода със стайна температура. След това капнете малко от разтвора във всяка ноздра с капкомер.

Чай от коприва

Чудесно средство за облекчаване на хъркането. Само трябва да добавите една супена лъжица сухи листа от коприва в чаша вряла вода, да я покриете за 10 минути и да я изпиете преди лягане.

Градински чай

салвията ще ни помогне да спрем да хъркаме

Градинският чай е идеален за лечение на различни дихателни проблеми.  Полезен е и при лечение на хъркането. Добавете няколко листа салвия към чаша вряла вода. Нека сместа да се запари 10 минути, след което я прецедете и изпийте преди лягане.

 

Зехтин и седефче

Смесете чаша зехтин с 50 грама седефче в херметизирана кутия. Нека сместа престои в продължение на две седмици, а след това я прецедете. Прилагайте я под формата на ленти за нос. Останалата част може съхранявайте в покрит съд.

  • Wakefield TL, Lam DJ, Ishman SL. Sleep apnea and sleep disorders. In: Flint PW, Haughey BH, Lund V, et al, eds. Cummings Otolaryngology: Head and Neck Surgery. 6th ed. Philadelphia, PA: Elsevier Saunders; 2015:chap 18.
  • Stoohs R, Gold AR. Snoring and pathologic upper airway resistance syndromes. In: Kryger M, Roth T, Dement WC, eds. Principles and Practice of Sleep Medicine. 6th ed. Philadelphia, PA: Elsevier; 2017:chap 112.
  • How to put snoring to rest” (2013, August 13) en web de la Cleaveland Clinic
  • Tien, D. A., & Kominsky, A. (2014, October). “Managing snoring: When to consider surgery”, Cleveland Clinic Journal of Medicine, 81(10), 613–619
  • Obesity and sleep“, en web de Sleep Foundation