Знаете ли, че овесената каша може да помогне за контролиране на холестерола?

04.01.2018
Това е супер храна, но не във всичките си форми е полезна. Вижте как да приготвите сами вода за пиене от тях, която ще предпази клетките от стареене и ще подобри физическото ви състояние

Включването на овесената каша в закуската ще ви даде енергията и хранителните вещества, от които тялото ви се нуждае, за да посрещне деня. Също така е полезна за управляване на нивата на „лошия“ холестерол (LDL) и за подобряване здравето на сърцето.

В тази статия ще ви разкрием защо трябва да я добавите към диетата си, ако имате повишени нива на триглицеридите.

Овесената каша и холестерола

честата консумация на овесената каша е полезна за здравето

Това вкусно зърно, което се съчетава добре с мляко, сок и печени продукти съдържа голямо количество разтворими фибри, които намаляват „лошия холестерол„.

Докато фибрите се съдържат и в други хранителни продукти като ябълки, фасул или кайсии, най-висока концентрация се открива в овеса.

Ето защо дневната консумация намалява нивата на холестерола в кръвта. В допълнение, това идва с други предимства: поддържа сърцето и подобрява кръвоносната система.

Съдържа и други хранителни вещества:

  • Сапонинът помага на фибрите да се отървете от холестерола.
  • Авенантрамидът прави много за здравето на сърцето и предотвратява натрупването на свободни радикали (основната причина за артериосклерозата) благодарение на антиоксидантните си сили.

Но как овесената каша засяга холестерола?

  1. Процесът преминава по следния начин: разтворимите фибри (бета-глюкан) инхибират скоростта на абсорбция на мазнина в чревния тракт.
  2. По този начин тя не достига кръвта и остава в тялото.

Трябва ли да ядете само овес или като съставка?

овесената каша следва да се приема на закуска

Често срещан въпрос е, че много хора искат да използват овес за понижаване на холестерола.

Важно е да знаете, че не всички продукти, които съдържат това зърно ще ви помогнат да постигнете целта си.

  • Например овесените бисквити, които купувате в магазина съдържат също така захар и мазнини, които могат да влошат ситуацията.
  • Същото нещо се случва и с ароматизирани разтворими овесени ядки, които пазарът предлага на децата. Бъдете внимателни, защото те често са с много високо съдържание на захар.

Други продукти с овесено брашно или овес се препоръчват, стига те да не включват други съставки, които са вредни за вашето здраве, тъй като те могат да помогнат за поддържане на балансирани нива на холестерола.

Те включват:

  • Зърнените барове с овес, мед и плодове са станали много популярни напоследък и могат да бъдат подходящи. Хапвайки един в средата на сутринта или за лека закуска ще ви зареди с горивото, от което се нуждаете за целия ден.
  • Това също така помага за балансиране на нивата на кръвната захар, като ще запазите апетита под контрол, така че да не започвате да ядете каквото и да е.

В допълнение, най-добрият вариант за много хора е овесеното брашно. Можете също така да получите разтворим овес. Правилното количество и в двата случая е ½ чаша за закуска.

  • За да увеличите ефективността му, препоръчваме да добавите супена лъжица ленено семе. Ако искате да подобрите вкуса и да не се отегчавате с него, можете да добавите и ягоди, боровинки или малини.

Овесеното брашно за закуска също е чудесен източник на хранителни вещества и спомага за намаляване на холестерола. Можете да го приготвите с вода или мляко (с намалено съдържание на мазнини е най-добре).

Това е доста освежаващо и засищащо.

Овес като част от балансирана диета

Без значение как го консумирате, овесът е много вкусно пълнозърнеста храна, която се съчетава добре с всички видове други храни. Опитайте го например с кисело мляко или портокалов сок сутрин.

След като бъдат ожънат и почистен, той се приготвя, без да се премахва външната обвивка. Този процес означава, че хранителните вещества и фибрите се запазват.

Въпреки това не можем да очакваме овесът сам ще направи чудеса.

Важно е да следвате балансирано хранене и да намалите консумацията на мазнини и захар, ако искате да запазите холестерола си в нормалните граници.

Трябва да знаете, че нивата на мазнините в кръвта ви зависят от много фактори.

Освен заради диетата те могат да се натрупват поради липсата на упражнения, стрес и заседнал начин на живот. Ето защо купа овесена каша за закуска не е достатъчна, въпреки че наистина може да помогне много.

Овесена вода за намаляване на холестерола

овесената каша намалява холестерола

Това страхотно вкусно зърно се вписва в много видове рецепти. Може да го използвате за хляб или зеленчуци, супи, поръсени със салати или сосове и др.

И най-доброто от всичко е, че ако решите да го готвите, можете също да използвате водата от готвене!

Пиенето на овесена вода няколко пъти седмично е ефикасен начин не само да се намалят холестерола и триглицеридите, но и нивата на кръвната захар.

И ако това не е достатъчно, тя също е полезна за отслабване и предотвратяване на сърдечни заболявания.

Водата от готвенето на овеса е с високо съдържание на бета-глюкан, вид разтворими фибри, които са чудесни за подобряване на чревното движение.

Ако искате да отслабнете, тази напитка е много полезна за предотвратяване на малките закуски между храненията, защото тя е засищаща и регулира метаболизма.

Благодарение на минералите, антиоксидантите и витамините предотвратява преждевременното стареене на клетките, подобрява физическото състояние и поддържа правилното функциониране на тялото.

Съставки

  • 1 чаша овес (105 гр.)
  • 3 чаши вода (750 мл.)

Приготовление

  • Винаги използвайте съотношение от 1:3 овес към вода.
  • Загрейте водата и след като я сварите, добавете овеса.
  • Варете няколко минути, докато омекнат.
  • Прецедете и оставете течността настрана.
  • След като се охлади, може да я подсладите с ванилия или стевия. Пийте през целия ден.
които искали