Съвети за подобряване здравето на мозъка: 7 навика, които да избягвате

· 26.01.2018
Преяждането, недостатъчната хидратация и липсата на здрав сън са някои от навиците, които трябва да подобрите. Вижте какво още

Болестите, които влияят върху здравето на мозъка обикновено зависят от генетичните фактори, напредналата възраст или някаква травма.

Въпреки това, постоянното практикуване на някои определени навици може да доведе до необратими увреждания, ако невроните бъдат убити или тяхната активност намалее.

Въпреки че загубата на паметта е страничен ефект от влошаването на мозъка, което се случва в напреднала възраст, има някои фактори, които могат да влошат нещата или да ускорят процеса.

Най-тревожно от всичко е, че много хора игнорират тези лоши навици. Освен това, те може да не са наясно защо произвеждат нежелани странични ефекти в тази област на тялото.

Освен това уврежданията постепенно възникват и е трудно да се открие кога са в началните етапи.

Поради тази причина е от съществено значение да се идентифицират нездравословните навици и да се предприемат мерки за избягването им.

Лоши навици, които оказват влияние върху здравето на мозъка

1. Пропускане на закуската

за да се погрижите за здравето на мозък,а винаги закусвайте сутрин

Закуската е едно от най-важните ястия за деня; тя не трябва да се пренебрегва при никакви обстоятелства.

Това хранене играе основна роля в метаболизма на организма. Въпреки, че мнозина не знаят това, тя също е от съществено значение за активирането на мозъчните функции през целия ден.

Дефицитът на протеини, витамини и други хранителни вещества по време на закуската се свързва с влошаване здравето на мозъка и загуба на паметта.

Също така активността на невроните е засегната и следователно претоварването се изразява чрез напрежение.

2. Консумация на прекомерна захар

за да се погрижите за здравето на мозъка, избягвайте бялата захар

За съжаление рафинираните захари присъстват в много диети днес.

Това, което много малко хора знаят е, че те са основна причина за метаболитните разстройства и някои когнитивни заболявания.

Високите нива на захар намаляват производството на химически вещества в мозъка, които регулират важни функции.

Ежедневната консумация на тези захари е една от причините за безпокойство, депресия и риск от деменция.

3. Пушене

за да се погрижите за здравето на мозъка, спрете цигарите

Всеки знае, че цигарите са пълни с токсични вещества, които оказват негативно влияние върху здравето ни.

Обичайната консумация причинява увреждане на белия дроб. Освен това мозъчните функции също биват сериозно засегнати в дългосрочен план.

Както активните, така и пасивните пушачи са изложени на голям риск от развитие на проблеми, свързани с деменция и болестта на Алцхаймер. Това се дължи на прекъсване на кръвния поток, който спира правилната обработка на клетъчното окисление.

Освен това тютюнопушенето намалява капацитета на концентрация и дейности, които зависят от паметта.

4. Лош сън

за да се погрижите за здравето на мозъка, спете по 8 часа

Лошото качество на съня не само причинява липсата на физическа енергия, но и на умствена енергия.

Фронталният лоб не работи правилно, когато тялото не си почива достатъчно. Следователно, в резултат на това творческото мислене намалява.

В същото време тревожността се увеличава и способността да се контролират емоциите намалява заедно със способността да се решават ежедневните проблеми.

Липсата на сън също повишава нивата на кортизола, който създава стрес, депресия и други емоции, които оказват влияние върху качеството на живота.

5. Недостатъчно хидратиране

за да се погрижите за здравето на мозъка, хидратирайте се през деня

Дехидратацията е един от основните фактори, които пряко засягат здравето на мозъка.

Тя пречи на енергийните нива, настроенията и способността да се концентрирате по време на ежедневните задачи.

Водата е основният компонент на мозъка. По този начин липсата на течности прекъсва съществените процеси, необходими за оптималната функция на мозъка.

От друга страна, недостигът на вода също допринася за лошата циркулация и пречи на правилното окисление на мозъка.

6. Излагане на замърсени среди

Мозъкът изисква непрекъснато снабдяване с кислород, за да ни предложи енергия и когнитивни способности.

Въпреки това дългосрочното излагане на замърсени среди може да повлияе на обмена на газ и пренасяне на кислорода към клетките. Това води до намаляване на мозъчната ефективност.

Всъщност този фактор увеличава риска от сериозни когнитивни проблеми като болестта на Алцхаймер и деменцията.

7. Ядете прекалено много

за да се погрижите за здравето на мозъка, не преяждайте

Прекомерният прием на калории и мазнини не само въздейства върху метаболизма и телесното тегло, но и върху здравето на мозъка.

Наднорменото тегло води до заболявания като диабет и сърдечни заболявания. Плюс това, накрая повлиява върху здравето на мозъка по един или друг начин.

Умерената консумация на калории ще отложи клетъчното стареене и ще намали риска от когнитивна дегенерация.

В заключение, въпреки че ефектите не се забелязват веднага, най-добре е да се избегнат тези навици, за да предпазите мозъка. Вместо това, приемете здравословен и балансиран хранителен режим и практикувайте умствени упражнения и техники за релаксация.